مطالب آموزشی

دود زیاد اره موتوری به چه دلایلی است؟ 🤔

دود زیاد اره موتوری به چه دلایلی است؟ 🤔
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.8]

زیاد دود کردن اره موتوری ممکن است دلایل زیادی داشته باشد. هر موقع مقدار دود خارج از معمولی دیدید، موارد زیر را  مورد بررسی قرار دهید.

چرا اره موتوری من زیاد دود می کند؟

اره موتوری همانند هر وسیله باغبانیی ابزاری که با سیستم مکانیکی طراحی شده ، می تواند خراب شود. مشکلات متعددی می تواند دلیل این هرابی باشد. ابتدا باید مشخص شود که چه علائمی باعث این دود می شود. آیا وقتی دستگاه روشن است این اتفاق می افتد؟ برعکس دیگه شروع نمیشه؟ وقتی هوا گرم است یا سرد؟ آیا دود بوی بد می دهد؟

اره موتوری که زیاد دود می کند: خرابی های مکرر در پی دارد.

دود حاصل از مخلوط بد روغن و بنزین

دلیل اصلی اره موتوری که دود (بیشتر اوقات سفید رنگ) منتشر می کند، نتیجه مخلوط روغن / سوخت یا روغن بد است. مخلوط روغن / سوخت باید با در نظر گرفتن درصدهای خاص با دقت تهیه و بعه خوبی قاطی شود. قبل از شروع، نشانه های سازنده را در نظر بگیرید، زیرا نسبت های متفاوتی از یک برند با برند دیگر وجود دارد. به طور کلی می توانید بخشی از 2% (مثلاً برای STIHL) تا 4% (برای سایر مارک ها) روغن و مابقی بنزین را در نظر بگیرید. اگر اره موتوری شما دود می کند، ممکن است این مخلوط به اشتباه قاطی شده باشد و باعث داغ شدن بیش از حد موتور شود. مراقب باشید، دود سفید ناشی از اختلاط بد باعث خرابی بیشتر می شود و به کل مکانیسم آسیب می رساند. بنابراین مهم است که برای آن وقت بگذارید و در اولین نشانه ها مشکل را در نظر بگیرید.

اره موتوری به دلیل رینگ دود می کند

اگر اره موتوری شما دود زیاد میکند، احتمالاً به دلیل مشکل رینگ است. موتور را بررسی کنید و ببینید که آیا رینگ شکسته یا آسیبی ندیده است. اگر متوجه کمبود اسب بخار در استفاده شده اید، احتمالاً به دلیل رینگ است. سپس باید به سرعت و به درستی تعویض شود. این قطعه اغلب فرسوده می شود، بنابراین پیدا کردن آن از سخت و دشوار نیست. آن را تعویض کنید و ببینید آیا هنوز مشکل دود وجود دارد یا خیر.

اره موتوری به دلیل کثیف بودن، صدا خفه کن دود می کند

همانطور که از نام آن پیداست، عملکرد صداگیر کاهش صدای موتور است. اگر دود از اره موتوری شما خارج شود، ممکن است صدا خفه کن به دلیل تجمع کربن کثیف شده باشد. هنگام احتراق، موتور شروع به دود می کند. می توانید صدا خفه کن را با مواد شوینده ملایم تمیز کنید، اما توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز مجدد مشکل در هرمدت یک بار، آن را تعویض کنید.

 

اره موتوری به دلیل گرفتگی فیلتر هوا دود می کند

فیلتر هوا نیز مانند صداگیر ممکن است مسدود شود و در حین استفاده منجر به دود سفید شود. فیلتر هوا قبل از اینکه با سوخت مخلوط شود هوا را تمیز می کند. اگر کثیف باشد، هوای کافی را به داخل مخلوط سوخت نمی فرستد که به دلیل داغ بودن سیلندر مشتعل می شود. این گرمای بیش از حد باعث آزاد شدن دود می شود. برای تمیز کردن فیلتر خود با آب صابون وقت بگذارید و با آب سرد بشویید. پس از خشک شدن، فیلتر را تعویض کنید. دود باید از بین برود به یاد داشته باشید که سالی یک بار این فیلتر را تعویض کنید، این کار باعث می شود اره موتوری بهتر نگهداری شود و طول عمر بیشتری را خواهد داشت.

 

اره موتوری پردود: خرابی های نادر

زنجیر اره موتوری پردود

هنگام استفاده از اره موتوری ممکن است مشکلات مکانیکی نادری رخ دهد. این مورد، برای مثال، دود است که به دلیل زنجیره باشد. پس از تجزیه و تحلیل و تعمیر عناصر فوق، بر روی زنجیره تمرکز خواهیم کرد. جدا از این واقعیت که چوب مرطوب است، زنجیر نباید دود کند. با این حال، اگر این اتفاق افتاد، به دنبال روغن کاری زنجیره باشید. اگر روغن کاری سیستم کافی نباشد، زنجیر به سرعت گرم می شود و اصطکاک بیش از حد قوی، دود تولید می کند. اگر متوجه این مشکل شدید، بلافاصله دستگاه را متوقف کنید. سیستم روغن کاری را چک کرده و تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که زنجیر روغن کافی برای عملکرد صحیح دریافت می کند.

اره موتوری به خاطر سوزن کاربراتور دود می کند

اره موتوری شما علیرغم تعمیراتی که قبلا دیده شده است، همچنان دود سفید منتشر می کند؟ سپس خوب است سفتی سوزن کاربراتور را بررسی کنید. اگر نشتی در این سطح از دستگاه وجود داشته باشد، دود ممکن است یک اثر باشد. سوزن های کاربراتور برای همه برند ها به همین صورت عمل می کنند. اگر سوزن سوراخ شده باشد ، نشتی وجود دارد و در نتیجه استفاده از آن مشکل دارد. سپس تعویض این قطعه ضروری است.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.8]

یک نظر در “دود زیاد اره موتوری به چه دلایلی است؟ 🤔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *