مطالب آموزشی

روشن نشدن اره موتوری چه دلیلی میتواند داشته باشد؟

روشن نشدن اره موتوری چه دلیلی میتواند داشته باشد؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.4]

روشن نشدن اره یکی از ناخوشایند ترین عمل هنگام شروع کار است. اره موتوری ابزار ارزشمندی برای قطع درختان، هرس شاخه ها و بریدن هیزم هستند. با این حال، مانند همه ابزارهای دیگر، گاهی اوقات ممکن است در راه اندازی کمی سرسخت باشند.

در مورد اره‌های موتوری بنزینی، موارد زیادی وجود دارد که ممکن است اشتباه کنند، اما خوشبختانه، تعمیر اکثر آنها نسبتاً آسان است. در اینجا، ما به 11 دلیل اصلی برای روشن نشدن اره موتوری شما نگاه می کنیم.

اگر می‌خواهید پیش‌نمایش برخی از مواردی را که به آنها نگاه خواهیم کرد، می‌خواهید، می‌توانید قبل از خواندن این ویدیو را ببینید.

چگونه مشکلات احتمالی روشن نشدن اره را بررسی کنیم؟

هر زمان که هر نوع ماشینی خراب می شود، راه صحیح برای تشخیص مشکل این است که از ابتدایی ترین مسائل شروع کنید و هر احتمال را یکی یکی از بین ببرید تا زمانی که مشکل را پیدا کنید. در اینجا چیزی است که باید با اره موتوری بررسی کنید.

  1. بررسی کنید سوخت دارد!

بیایید اول این را از سر راه برداریم. آیا اره موتوری شما گاز دارد؟ آره؟ باشه خوبه به بعدی.

  1. بررسی کنید آیا سوخت تازه دارد.

آیا اره موتوری شما سوخت تازه دارد؟ بنزین دوام زیادی ندارد و اگر بیش از یک ماه در داخل اره موتوری شما نشسته باشد، شروع به خراب شدن می کند. پس از این، بخشی از محتوای مایع شروع به تبخیر می کند و یک ذرات ته نشین شده چسبناک باقی می گذارد.

اگر اره موتوری شما سوخت قدیمی دارد، باید آن را بردارید. داخل مخزن را تمیز کنید، بنزین تازه اضافه کنید و دوباره امتحان کنید.

  1. آیا کاربراتور مسدود شده است؟

یکی از عواقب جدی تر ماندن سوخت قدیمی برای مدت طولانی در موتور این است که کاربراتور ممکن است با چسبندگی سوخت مسدود شود – که قطعاً از روشن کردن موتور جلوگیری می کند.

اگر خیلی بد نیست، ممکن است با تمیز کردن کاربراتور خلاص شوید. در غیر این صورت، ممکن است نیاز به بازسازی یا تعویض کامل آن داشته باشید.

  1. شمع را بررسی کنید.

یکی دیگر از دلایل رایج روشن نشدن اره موتوری این است که شمع قدیمی، کثیف، آسیب دیده یا به درستی وصل نشده است.

بررسی کنید که عایق چینی ترک نداشته باشد و الکترود نسوخته باشد. همچنین، نگاه کنید تا ببینید آیا کربن بیش از حد ایجاد شده است یا خیر؟

اگر فقط کمی کثیف است، آن را تمیز کنید – اما اغلب، از آنجایی که شمع ها گران نیستند، به هر حال تعویض آن آسان تر است.

  1. بررسی کنید موتور خیس نباشد.

اگر لامپ پرایمر را بیش از حد فشار دادید، ممکن است موتور را غرق کرده باشید – نشانه خوبی برای این است که بوی بنزین را حس کنید.

اگر فکر می کنید موتور سیل زده دارید، سوخت را تخلیه کنید، چوک را به داخل فشار دهید و در حالی که دریچه گاز را نگه داشته اید، سیم استارت را حدود هشت بار بکشید. شمع را خشک کرده و تعویض کنید و دوباره شروع کنید.

  1. فیلترهای هوا را بررسی کنید.

اگر فیلتر هوا گرفتگی یا کثیف باشد، این امر بر نسبت هوا به بنزین تأثیر می گذارد و ممکن است از روشن شدن موتور جلوگیری کند. اگر روشن نشد، فیلتر هوا را بررسی کنید و در صورت لزوم تمیز کنید.

به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری کلی اره موتوری خود، باید به طور منظم فیلتر هوای خود را تمیز کنید – و اگر بیش از حد کثیف شد، باید آن را به طور کامل تعویض کنید.

  1. آیا هوا خیلی سرد است؟

اگر دما خیلی پایین باشد، راه اندازی اره موتوری سخت می شود. اگر در جایی سرد زندگی می کنید و در راه اندازی اره موتوری خود با مشکل مواجه هستید، کمی بیشتر به آن ساسات بزنید. این باید در بیشتر موارد کمک کند.

  1. کویل احتراق

اگر همه موارد بالا را بررسی کرده اید و هنوز علت را پیدا نکرده اید، احتمال بعدی که باید در نظر بگیرید، کویل احتراق است.

این همان چیزی است که ولتاژ را به شمع می فرستد و باعث جرقه زدن آن می شود و اگر این اتفاق نیفتد، اره موتوری شما نمی تواند کار کند.

برای بررسی اینکه آیا کویل جرقه زنی مقصر است یا خیر، باید از تستر کویل احتراق یا مولتی متر استفاده کنید. اگر متوجه شدید این دلیل روشن نشدن اره موتوری شماست، تنها گزینه شما تعویض کویل جرقه زنی است.

  1. فنر را به عقب برگردانید.

یکی دیگر از مشکلات رایج مربوط به فنر عقب است. این فنری است که طناب استارت را پس از هر بار کشیدن به عقب می‌پیچد، و اگر پاره شود، سیم دوباره پیچ نمی‌شود – یعنی نمی‌توانید اره موتوری خود را روشن کنید.

اگر طناب استارت پس از کشیدن دوباره به سمت داخل نپیچد، بسته به مدل اره موتوری خود، ممکن است بتوانید فنر را تعویض کنید. با این حال، در بسیاری از مدل‌ها، ممکن است مجبور شوید کل مجموعه استارت عقب را جایگزین کنید.

  1. مونتاژ استارت پس زدن.

اگر استارت عقب نشینی شما مشکل دارد، کشیدن سیم استارت باعث نمی شود موتور واژگون شود و در نتیجه روشن نمی شود. اگر هیچ یک از دلایل بالا مشکل ساز به نظر نمی رسد، این مورد بعدی است که باید بررسی شود.

برای بررسی، باید کل مجموعه استارت پس زدگی را بردارید. کشیدن طناب باید باعث شود زبانه ها از قرقره و بادامک بیرون بیایند و توپی موتور را گرفته و آن را برگرداند. سپس زبانه ها جمع می شوند و وقتی سیم را آزاد می کنید، بند ناف به داخل کشیده می شود.

اگر این به درستی اتفاق نمی افتد، مجموعه استارت عقب نشینی معیوب است و باید آن را تعویض کنید.

  1. جرقه گیر مسدود شده یا رسوب گرفته.

جرقه گیر صفحه ای است که از خروج جرقه از اره موتوری در حین استفاده جلوگیری می کند و همچنین بر مخلوط سوخت و هوا تأثیر می گذارد.

با گذشت زمان و استفاده، این می تواند مسدود شود و باید مرتبا تمیز شود. اگر اره موتوری شما روشن نمی شود، باید وضعیت جرقه گیر را بررسی کنید تا ببینید آیا نیاز به تمیز کردن دارد یا خیر.

روشن نشدن در اره موتوری بنزینی و باطری، برقی

البته تمام نکات فوق فقط به اره موتوری بنزینی اشاره دارد. اگر یک اره موتوری با باتری یا یک اره موتوری سیم دار دارید، مشکل بسیار کمتری وجود دارد.

اگر در راه اندازی یکی از این اره ها مشکل دارید، تنها توصیه این است که همه واضح ترین مسائل ممکن را بررسی کنید.

با اره موتوری سیمی، بررسی کنید که به پریز وصل باشد و برق روشن باشد. در مدل هایی که با باتری کار می کنند، مطمئن شوید که باتری کاملاً شارژ شده است.

فراتر از بررسی‌های ساده‌ای مانند این، اگر یکی از این نوع اره‌های برقی راه‌اندازی نشد، ممکن است لازم باشد آن را توسط یک متخصص بررسی کنید.

بررسی روشی برای شناسایی مشکل روشن نشدن اره

با کار بر روی تمام مشکلات احتمالی به روشی روشمند، می توانید مشکل را تشخیص دهید. هنگامی که متوجه شدید چه مشکلی با اره موتوری خود دارید، می توانید اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *