مطالب آموزشی

نگهداری کفکش و لجن کش به چه صورت است؟

نگهداری کفکش و لجن کش
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

برای نگهداری کفکش و لجن کش ابتدا بیاید با آنها بیشتر آشنا شویم:

پمپ های کفکش

این پمپ کفکش ها برای انتقال آب صاف ساخته شده اند و با توجه به دبی زیاد و هد بالا و کار گذاشتن راحت و فوری این پمپ ها اکثرا برای انتقال آب از چاه، استخر و رودخانه برای آبیاری مزرعه ها استفاده می شود. قطر ذرات معلق داخل آب برای  این نوع پمپ ها مهم است و صددرصد باید روی کفکش ها توری معقول روی آن نصب کنید تا از داخل شدن شن و ماسه به داخل کفکش پیشگیری کند.

اخطار: ابتدا پلاک های پمپ ها را چک کنید. پمپ های کفکش و لجن کش نباید بیرون از محدوده مشخص شده روی پلاک که مشخصات کامل رو آن درج شده، مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل باید اشخاصی که متخصص هستند، مسئولیت محافظت از پمپ ها را به عهده بگیرند تا به درستی کار کنند. پس به هنگام بروز مشکل با متخصصین یا نمایندگی ها ارتباط برقرار کنید.

پمپ های لجن کش

این مدل پمپ ها برای انتقال مایعاتی دارای ذرات جامد و معلق هعمانند فاضلاب، آبهای آلوده و… بکار می رود. در انتخاب لجس کش ها با توجه به نوع سیال می توان از انواع گوناگون آن استفاده کرد. موتور الکتریکی این لجن کش ها از نوع سه فاز است. در قسمت آببندی محور و در فاصله بین موتور و پمپ جهت خنک کردن موتور و اجتناب از ارتعاش، نباشد پمپ در وضعیت خشک استارت بشود.

اخطار: میزان قطعات جامدی که پمپ های لجن کش پمپاژ و انتقال می دهند مطابق پاساژ پروانه ای که برای آن تعریف شده است می باشد. اگر حجم مواد جامد بیشتر است از توری بهتر و مناسب تری استفاده کنید.

حمل پمپ ها

حمل پمپ های کفکش و لجن کش طوری طراحی شده که یک حلقه زنجیر مانند به بالای محفظه وصل شده است، صورت می گیرد. باید در شیاری که در محفظه موتور هست یک حلقه از زنجیر را وارد آن کرد و پس از آن با پیچ و مهره محکم بسته شود.

راه انداختن پمپ های کفکش و لجن کش

پیش از آنکه آسوده خاطر باشید که ولتاژ منبع تغذیه با پلاک درج شده تطابق داشته باشد و از اتصال درست پمپ به مدار برق و عایق بودن آن اطمینان داشته باشید. پلاک را مورد توجه قرار دهید و قبل از نصب و راه انداختن آن هد و دبی آنرا به طور صحیحی تنظیم کنید.

تعمیر و نگهداری کفکش و لجن کش

روغن کاری و وارسی یاتاقان ها

محور موتور و پمپ در داخل بلبرینگهای شیار با عمق زیاد گذاشته شده و دارای محفظه گریس می باشند. در هر بار وارسی با گریس تمیز آنها را پر کنید و اگر خراب بود، آن را عوض کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *