مطالب آموزشی

نحوه استفاده و نگهداری از اره موتوری بنزینی

استقاده و نگهداری از اره موتوری
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اره موتوری بنزینی ابزار قدرتمندی است که باید حتما روش استفاده و نگهداری از اره موتوری را بدانید. استفاده مطمئن و ایمن از آن به دانش و تمرین نیاز دارد. نحوه راه اندازی اره موتوری ، نحوه استفاده صحیح و تیز کردن زنجیر اره موتوری را بیاموزید.

استفاده و نگهداری از اره موتوری

نحوه راه اندازی اره موتوری بنزینی

دنده ایمنی اره موتوری

قبل از راه اندازی اره موتوری ، دفترچه راهنمای مالک را بخوانید تا تمام کنترل ها و ویژگی های ایمنی را بدانید. همیشه توصیه های ایمنی را دنبال کنید. شما به لباس محافظ نیاز دارید:

 

کلاه ایمنی

محافظ گوش

محافظ چشم

شلوار و شلوار بلند

دستکش کار

چکمه های استیل

برای راهنمایی ها و دستورالعمل های بیشتر به ایمنی اره موتوری مراجعه کنید.

 

راه اندازی اره بنزینی

مرحله 1: ترمز زنجیره ای را درگیر کنید

درگیر کردن ترمز زنجیره ای

برای راه اندازی اره موتوری بنزینی با موتور سرد، آن را روی زمین صاف قرار دهید. ترمز زنجیر را به جلو فشار دهید تا درگیر شود.

مرحله 2: ساسات را تنظیم کنید و موتور بنزین را پرایم کنید

تنظیم خفگی.

کنترل استارت/خفه کن را به حالت روشن بکشید. سوپاپ رفع فشار را فشار دهید – اگر دارید – و حدود شش بار لامپ پرایمر را فشار دهید تا موتور بنزینی پر شود.

مرحله 3: اره را محکم کنید و دسته استارت را بکشید

راه اندازی اره موتوری

دسته جلویی را با دست چپ بگیرید و پای راست را روی دسته عقب قرار دهید. دسته استارت را با دست راست بکشید تا موتور بنزینی روشن شود.

مرحله 4: اره بنزینی را راه اندازی کنید

فعال کردن دریچه گاز

چوک را به داخل فشار دهید و دوباره بکشید. هنگامی که اره بنزینی شروع به کار کرد، دریچه گاز را به سرعت فشار دهید تا دور آرام بالا از حالت آزاد خارج شود. برای متوقف کردن اره، سوئیچ استارت را خاموش کنید.

نحوه استفاده از اره موتوری بنزینی

برش با اره موتوری

برای ایجاد برش، دستگیره جلویی را با دست چپ خود – شست زیر آن – بگیرید و با دست راست، دستگیره عقب را بگیرید. در موقعیت قرار بگیرید – پاها را از هم باز کنید تا پایداری کنید – و ترمز زنجیر را عقب بکشید تا آن را جدا کنید. سپس دریچه گاز را فشار دهید. اره زمانی بهترین برش را دارد که موتور در گاز کامل باشد.

 

برش های خود را از نوک میله دور کنید. برش با قسمت بالایی نوک می تواند باعث لگد زدن شود که می تواند خطرناک باشد و ممکن است ترمز زنجیر را درگیر کند. اگر درگیر شد، برای باز کردن قفل کافیست عقب بکشید.

این تمرین خوب است که در سطح کمر برش دهید – هرگز بالاتر از ارتفاع شانه.

از بریدن خیلی نزدیک به زمین که تیغه می تواند در آن فرو برود و لگد بزند خودداری کنید.

سعی کنید از کناره اره برش دهید – هرگز در حالی که روی محل کار شناور هستید. ضربه برگشتی در این موقعیت می تواند به ویژه خطرناک باشد.

می توانید با پایین میله به سمت پایین برش دهید – که به عنوان برش با یک زنجیر کششی شناخته می شود زیرا زنجیر اره را از شما بیرون می کشد – یا با بالای میله به سمت بالا – که به عنوان برش با زنجیر فشاری شناخته می شود، زیرا زنجیر اره را فشار می دهد. به سمت شما دیدم

احتیاط

هنگام استفاده از اره، دیگران را حداقل 15 فوت دورتر نگه دارید. هنگام قطع درختان، این فاصله را تا دو برابر ارتفاع درخت افزایش دهید.

 

تعمیر و نگهداری از اره موتوری بنزینی

تنظیم تنش زنجیر

باید به درستی نگهداری از اره موتوی شود تا ایمن کار کند. کتابچه راهنمای شما موارد نگهداری و زمان انجام آنها را فهرست می کند.

 

هر بار که از اره استفاده می کنید، کشش زنجیر را بررسی کنید و در صورت لزوم تنظیم کنید.

به طور مرتب نوار را بررسی کنید و آن را تمیز کنید.

فیلتر هوا را بررسی کنید – آن را تمیز کنید و در صورت لزوم تعویض کنید.

عملکرد قفل دریچه گاز، ترمز زنجیر، زنجیرگیر و روغن گیر را بررسی کنید.

دستورالعمل های سازنده را برای مخلوط کردن سوخت دنبال کنید یا از سوخت پیش مخلوط مناسب استفاده کنید. برای نکاتی در مورد عملکرد روان تجهیزات بنزین سوز خود، سوخت رسانی به تجهیزات بنزینی در فضای باز را بخوانید.

احتیاط

قبل از انجام تعمیرات، بررسی یا تنظیمات، اره را خاموش کنید. شمع را روی اره بنزین سوز جدا کنید. تست ترمز زنجیر و روغن کاری زنجیره استثنا هستند. اره باید برای این مراحل اجرا شود.

 

نحوه تیز کردن زنجیر اره موتوری روی اره بنزینی

اره موتوری را تیز نگه دارید. دستورالعمل های سازنده اره یا زنجیر در مورد تیز کردن زنجیر اره موتوری را بررسی کنید. برخی از زنجیرها نیاز به روش خاصی دارند و نباید به صورت دستی تیز شوند. برخی از تولیدکنندگان توصیه می‌کنند که زنجیر و عمق سنج روی اره‌های خود را توسط یک متخصص تیز کرده و سوهان بزنند. اگر بتوانید زنجیر را به صورت دستی تیز کنید، کار سختی نیست با کیتی که حاوی ابزارهایی برای تیز کردن اره موتوری مانند سوهان گرد، سوهان تخت، راهنمای فایل و عمق سنج است.

 

احتیاط

هنگام دست زدن به زنجیر از دستکش کار سنگین استفاده کنید.

 

بایگانی زنجیر روی اره موتوری بنزینی

 

مرحله 1: اره را محکم کنید

استفاده از گیره برای نگه داشتن اره موتوری

میله اره موتوری بنزینی خود را در یک گیره محکم کنید. برای قفل شدن زنجیر، ترمز را فعال کنید.

 

 

مرحله 2: دندان های اره موتوری را تیز کنید

تیز کردن دندان های زنجیری

گیج یا راهنمای فایل را با فلش ها به سمت دماغه میله و دور از موتور بنزینی قرار دهید. با استفاده از یک سوهان گرد، هر کاتر یا دندان دیگر را در زوایای قائم با غلتک ها با یک ضربه فشار تیز کنید. ترمز را رها کنید تا به دندانه های اره موتوری دسترسی پیدا کنید و سپس آن را دوباره درگیر کنید. وقتی زنجیر را دور زدید، اره را بچرخانید و دندان های دیگر را سوهان بزنید.

 

 

مرحله 3: عمق سنج ها را بایگانی کنید

هنگامی که دندانه های اره شما تیز هستند، عمق سنج ها را با سوهان تخت سوهان کنید. راهنما را با استفاده از موقعیت های چوبی سخت یا نرم روی دندان ها قرار دهید. اره موتوری بنزینی می تواند هر دو نوع را برش دهد، بنابراین موقعیت را بر اساس چوبی که می برید انتخاب کنید. فایل تا زمانی که فایل با راهنمای عمق تماس پیدا کند.

 

 

مرحله 4: در صورت نیاز زنجیر را تعویض کنید

استفاده از راهنمای عمق

با تعمیر و نگهداری مناسب، اره موتوری بنزینی می تواند برش های زیادی را انجام دهد که نیاز به تیز کردن منظم دارد. اگر به مرور زمان زنجیر را به سمت خط راهنمای زاویه‌دار روی دندان‌ها تیز کردید، باید زنجیر را تعویض کنید.

 

خوب است بدانید

عمق سنج های زنجیر میزان بریدگی اره را کنترل می کنند. به طور معمول، تقریباً هر سوم بار که زنجیر را تیز می کنید، باید عمق سنج ها را سوهان کنید. از ابزار عمق سنج مشخص شده برای زنجیره خود استفاده کنید.

 

کیت تیز کردن و تعمیر و نگهداری از اره موتوری بنزینی

کتابچه راهنمای اره موتوری ، ابزار همه در یک و کیت تیز کردن.

مونتاژ یک کیت ابزار با ملزومات نگهداری را در نظر بگیرید:

 

آچار و پیچ گوشتی یا ابزار همه کاره

یک فایل گرد و سنج فایل

فایل مسطح و ابزار عمق سنج

پارچه های تمیز کننده

مستندات اره شما

احتیاط

هرگز با نوک اره برش ندهید و توجه داشته باشید که قسمت بالایی نوک اره بیشترین ناحیه ای است که باعث می شود اره موتوری به سمت شما بالا بیاید و برگردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *