مطالب آموزشی

نحوه ی جا انداختن زنجیر اره موتوری

نحوه ی جا انداختن زنجیر اره موتوری
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اره برقی یا همان اره زنجیر ی با اسم های دیگری نیز شناخته می شود از جمله اره موتوری، اره بنزینی و اره شارژی، از آن دسته ابزارآلات الکتریکی پر کاربرد می باشند که در فعالیت های مختلف تخصصی و باغبانی به کار می آید و کیفیت کار و سرعت عمل را به شکل باور نکردنی ای بالا خواهد برد و به این اسم ها شناخته خواهند شد. از این رو انتخاب با دقت اره برقی و شناخت به اندازه ی از انواع اره هایی که از طرف شرکت های گوناگون تولید خواهند شد کمک می کند تا اره برقی کاربردی،  با کیفیت و مناسب  انتخاب و به کار برده بشود.

همراه با انتخاب اصولی اره برقی، لازم بوده که طریقه ی استفاده اصولی و نگهداری ایمن آن را نیز رعایت کنید . در غیر این صورت سبب می شود اره برقی هر مقدار هم که با کیفیت تولید شده باشد؛ اما نتوان آنگونه که باید آنها را مورد استفاده قرار داد. نوع زنجیری که استفاده می شود در اره برقی برای افراد گوناگونی که به صورت حرفه ای در این زمینه کار می کنند خیلی حائز اهمیت می باشد. تعداد دندانه های استفاده شده در زنجیر، جای قرارگیری قطعات، استایل قطعات و مواد استفاده شده در آن ها از جمله موارد مهم و حیاتی به شمار می رود که باید آن ها را مورد استفاده قرار داد.

کسب اطلاعات کافی در مورد استفاده از اره موتوری افزون بر اینکه کمک خواهد کرد تا به شکل درستی از آنها استفاده شود و طول عمر کافی را به دنبال داشته باشد از طرف دیگر ایمنی در کار را همچنین برای شما تضمین خواهد کرد.

از این رو بهتر است این نکات را در انتخاب اصولی و تخصصی اره برقی در نظر بگیرید تا قادر باشید از اره برقی با کیفیت عالی به بهترین نحوه ممکن استفاده نمایید.

یکی از کارهایی که بهتر می باشد هنگام خرید و استفاده از اره برقی بدانید؛ شیوه ی جا انداختن زنجیر در اره برقی می باشد. این نکته بسیار حایز اهمیت می باشد و در کنار بالا بردن کیفیت کار و طول عمر اره موتوری، ایمنی هنگام کار را نیز بالا می برد. پس بهتر می باشد در این مورد اطلاعات و آموزش درست و اصولی به دست آورده بشود.

آنچه باید درمورد جا انداختن زنجیر اره برقی بدانید

بستن زنجیر اره زنجیری از آنجایی که یکی از قطعات مهم اره برقی می باشد نکته بسیار مهمی می باشد چراکه اگر سفت بسته بشود سبب پاره شدن زنجیر شده و اگر شل بسته بشود امکان خروج  آن از محور چرخش می باسد. به همین علت بستن درست زنجیر اره موتوری بسیار مهم می باشد.

پیش از اینکه وارد عملیات تعویض زنجیر اره موتوری بشوید حتما به دفترچه راهنمای آن مراجعه نمایید. چراکه تعویض زنجیر اره موتوری کاری مرسوم می باشد . به همین علت در دفترچه راهنمای این گونه محصولات در این مورد نیز اطلاعاتی قرار داده شده است. چراکه امکان دارد اره برقی ها با درنظر گرفتن کمپانی، چگونگی کارکرد و…  تنوع بالایی داشته و تمام اره موتوری ها، درست مثل هم زنجیر آن ها تعویض نخواهد شد. پس پیش از اقدام به این کار حتما  دفترچه ی راهنما را بررسی و مشاهده کنید.

کاربردهای اره برقی در چوب بری

گام به گام با تعویض زنجیر اره موتوری

معمولاً زنجیر اره موتوری به دور یک صفحه فلزی به اسم ساطوری قرار داده می شود. زنجیر اره موتوری  چند قسمت را دارد  که تیغه ، گیره تسمه، پرچ ها و بخش متحرک زنجیز از جمله ی آن ها می باشد. اول کار پنل راهنمای ساطور اره موتوری که به طور معمول  توسط مهره محکم و بسته شده را به طور کامل باز نمایید.

همانگونه که اشاره شد برای اینکه زنجیر را از دور اره جدا نمایید ابتدا لازم بوده که  ترمز اره زنجیری را آزاد نمایید . ترمز اره زنجیری  یک اهرم دارد که با آزاد کردن آن قادر هستید ترمز اره را آزاد نمایید.

پس از این مرحله لازم می باشد تا با آچار آلن، پیچ های انتهای ساطوری را باز نموده و پس از آن ساطوری را به سمت جلو بکشید  تا کلاچ ها رها گرند. با این کارها و با چند حرکت قادر هستید زنجیر را از ساطوری جدا کنید . جهت باز کردن ساده تر، ابتدا زنجیری که به کلاچ متصل می باشد را آزاد و سپس باقی مانده ی قسمت ‎های زنجیر را به آرامی از ساطوری جدا نمایید.

جهت جایگزین کردن زنجیر جدید، پیچ تنظیم کشش زنجیر را شل نموده و زنجیر جدید را به دور کلاچ قرار داده و این عمل باید به راحتی صورت بپذیرد و نیاز به فشار بیش از حد نخواهد بود.

با درنظر گرفتن  آنچه ذکر شد دقت در جا انداختن زنجیر اره برقی، به شما کمک خواهد کرد تا دوباره قادر باشید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *