مطالب آموزشی

معرفی و شناخت قطعات کمپرسور باد

معرفی و شناخت قطعات کمپرسور باد
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

با شناخت بهتر  نوع قطعات پمپ باد قادر هستید انتخاب عالی ای در بخش خرید لوازم پمپ باد داشته باشید. در بازار حال حاضر انواع گوناگونی از قطعات بدون کیفیت و ارزان قیمت وجود دارد که هنگام استفاده و خرید باید حتما نهایت دقت را به کار ببرید.هر قسمت در یک پمپ باد ،وظیفه ای بسیار حایز اهمیت را ایفا خواهد کرد مثل مانومتر(درجه فشار باد)،هنگامی که این قطعه دچار ایراد بشود ،شما اطلاعات بسیار درستی از مقدار هوای فشرده شده ی درون  مخزن نخواهید  داشت.

اگر هوای فشرده درون مخزن از مقدار درست و اصولی خود عبور نماید امکان دارد خسارت های شدیدی شکل بگیرد .مورد بعدی کیفیت کلید اتومات بوده که مهم است.انواع گوناگونی از کلید قطع کن های کمپرسور باد در بازار ایران موجود می باشند که کیفیت خوبی دارند.

همچنین مخزن از حد معمولی بیشتر هوا در خود خواهد گذاشت که خیای خطرناک خواهد بود .دیگر قطعات مورد استفاده در پمپ هوا نیز باید از کیفیت عالی برخوردار باشند تا شما بتوانید از کار کردن با دستگاه لذت کافی را ببرید.

مهم‌ترین بخش و قطعات انواع کمپروسور باد:

کمپروسور باد در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از کاربردی ترین تجهیزات صنعتی شده اند. جهت درک بهتر کمپروسور های باد، شناخت  قطعات مهمی که در ساخت آن استفاده شده به شما کمک بسیاری را خواهد کرد. در ادانه با نا همراه باشید

برای ساختن یک کمپرسور باد به تمام قطعات زیر نیاز دارید.

۱-موتور

۲- رله استارت

3-فیلترهوا

۴- شیر یکطرفه

۵- درجه

۶- کلید قطع کن

۷- سوپاپ اطمینان

۸-  شیرخروجی وفیلتراسیون

۹- محل تعویض روغن موتور

۱۰-شیر تخلیه مخزن

۱۱- لاستیک

۱۲- دسته

مهم ترین نکات ایمنی و نگهداری از پمپ باد

مخزن:

یکی از حایز اهمیت ترین قطعات  پمپ باد ها ، مخزن آنان بوده. انتخاب مخزن مناسب برای افرادی که تجربه کافی ندارند، کار بسیار دشواری می‌باشد. به همین علت  اگر در مورد مخزن درست و اصولی اطلاعات مختصر و مفیدی نداشتید ، بهتر است تا از کسانی که در این مورد اطلاعات مختصری دارند، راهنمایی دریافت کنید.

مخزن هایی که  در بازار ایران هستند دارای قطر  گوناگونی از ۰.۵ میل تا ۴ میل می باشند.

توجه کنید که هرچه ضخامت مخزن بیشتر گردد، مقاومت و دوام نیز بیشتر خواهد شد  همینطور وزن آن نیز بیشتر خواهد شد. پس هنگام  انتخاب مخزن به وزن آن نیز دقت داشته باشید تا در حمل و نقل آن مشکلی برای شما ایجاد نشود .

در صورت کلی به شما پیشنهاد میکنیم که از مخزن هایی با ضخامت۱.۵ میلی‌متر تا ۳ میلی‌متر کمک بگیرید. اگر برایتان مهم است که مخزن تان طول عمر بیشتری داشته باشد، حتما از مخزن هایی با ضخامت حداقل ۱.۵ میلی‌متر کمک بگیرید.

مناسب ترین نوع مخزن پمپ باد، به گونه ای است که جوش زیر پودری دارد و رنگ کوره‌ای داشته باشد. چون که رنگ غیر کوره‌ای خیلی زود خشک می‌شود یعنی رنگ آن میریزد.

در کل مناسب ترین نوع مخزن برای پمپ باد، مخزنی با ضخامت یک و نیم تا سه میلی‌متر با جوش زیر پودری و رنگ کوره‌ای می‌باشد.

همینطور اگر مخزن را برای کار های حساس مانند کار های پزشکی و آزمایشگاهی میخواهید،استفاده کنید، داخل مخزن را رنگ اپوکسی بزنید.

رنگ اپوکسی این کارایی را دارد که از پوسیده شدن مخزن پیشگیری می کند و هوای بیرونی از مخزن را پاک تر نگه می‌دارد.

به یاد داشته باشید که برای بالا بردن عمر مخزن خود، هر دو هفته تا یک ماه یکبار، شیر تخلیه آن را باز کنید تا مایع هایی که در آن  تجمع پیدا کرده اند از مخزن بیرون رود.

پمپ باد هیوندا 12 ولتی | فندکی

پرشر سوئیچ/کلید قطع کن

قطعه ی مهم دیگر در تهیه ی پمپ باد، پرشر سوئیچ یا کلید قطع کن می‌باشد.پرشر سوئیچ با اجزای گوناگونی مانند کلید اتوماتیک، کلید فشار و کلید قطع کن تشکیل می شود.کلید قطع کن روی مخزن قرار دارد و فشار هوای درون مخزن را در اندازه ی دقیق و مشخص تنظیم  شده ای میزان می‌کند.

به عنوان مثال اگر کلید قطع کن را در بازه فشار 5 bar تا 8 bar میزان کنید کلید با رسیدن فشار مخزن به 8 bar، جریان موتور و برق آن را قطع می کند و با بودن فشار مخزن روی 5   برق موتور را دوباره وصل میکند. به فشار بالایی، فشار قطع می گویند و به فشار پایینی، فشار وصل گفته می شود..

نرخ کلید های قطع معمولی برای مخزن های 10 لیتر تا 500 لیتر، بین 140.000 تومان تا 300.000 تومان می‌باشد.یکی از عالی ترین برندهای کلید قطع، مارک لفو  (Lefoo) می‌باشد. پرشر سوئیچ‌های لفو خیلی دقیق است و می توانید،راحت به آن اطمینان داشته باشید.

توصیه ی ما به شما این است که از پرشر سوئیچ‌های برند لفو بهره بگیرید چون که پرشر سوئیچ‌های هم هزینه تر،دقیق بودن بالایی ندارند و فشار بالا و پایین آنها با هربار خاموش کردن کمپرسور قطع می شود،

 

اگر میخواهید از نوعی کلید قطع استفاده کنید که دقت بالایی داشته باشد و کیفیت آن عالی باشد،بهترین انتخات برایتان پرشر سوئیچ های لغو است‌.از شما سپاسگذاریم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید امیدواریم که برایتان مفید بوده باشد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *