مطالب آموزشی

مقدار مصرف بهترین کود برای درخت بادام

مقدار مصرف بهترین کود برای درخت بادام
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 56 میانگین: 2.8]

درخت بادام، علاوه بر اینکه یکی از حایز اهمیت ترین منابع غذایی می باشند،  برای کشاورزان و باغداران ، تأمین درآمد عالی ای دارد .اما به منظور داشتن درخت بادامی با بار دهی بی نظیر و کیفیت محصولات عالی، تغذیه با کیفیت و آبیاری بهینه عالی می باشد . با توجه به احتیاج های غذایی درخت بادام و تأثیر مواد غذایی روی باردهی و رشد آنان، این مقاله به باغداران و کشاورزان کمک زیادی خواهد کرد تا بهترین نتیجه را  از مراقبت و کاشت  درخت بادام خودتان به دست آورید.

به این ترتیب، ما سعی بر این داریم تا به بهترین نحوه احسن از نیازهای تغذیه ای درخت بادام پیروی نماییم و عملکرد بهتر آن‌ها را تضمین نماییم.

اهمیت آگاهی از مقدار کود مناسب درخت بادام

جهت داشتن یک درخت بادام سالم و پربار ، باید  برنامه تغذیه ای عالی را اجرا کنیم.در چنین برنامه ای، باید مواد شیمیایی و آلی  را با هم ترکیب نماییم تا حالت بالانس نسبی میان عناصر غذایی در درختان و خاک برقرار گردد. این کار سبب جذب و حلالیت با کیفیت تر عناصر غذایی بوسیله ی درختان خواهد شد و از بروز کمبود عناصر غذایی جلوگیری به عمل خواهد آورد.

جهت تنظیم برنامه خورد و خوراک و کود دهی درست درخت بادام، ما نتیجه های تجزیه نمونه برداری هایی که از برگ و خاک باغ   درخت های گوناگون انجام داده یم را استفاده خواهیم کرد .البته ، وضعیت عمومی درختان را نیز دیده ایم و با کارشناسان باغبانی و تغذیه مشورت خواهیم کرد.این اقدامات به ما کمک خواهند کرد تا یک برنامه کوددهی و  تغذیه ی دقیق و هماهنگ با نیازهای خاص درخت بادام ایجاد نماییم.

با این عملکرد منطبق، قادر هستیم درخت بادام را به بهترین نحوه احسن نگه داشته و از محصولات با کیفیتی برخوردار باشیم . با کمک گرفتن از این برنامه تغذیه و بهره گیری از کود مناسب درخت بادام، به بهره وری و سلامت درختان اهمیت خاصی خواهیم داد .

مقدار مصرف بهترین کود برای درخت بادام1

مشخص کردن مقدار عناصر معدنی موجود در برگ درخت بادام

آزمون برگ درخت بادام قادر است به ما کمک کند تا مقدار عناصر معدنی ای که در برگ  وجود دارد اندازه گیری کرده و فراز و نشیب های ممکن در مواد غذایی مورد نیاز درختان را شناسایی نموده. با ترکیب نتایج آزمون های دیگر با آزمایشات برگ انجام خواهیم داد، قادر هستیم به نسبت عناصر غذایی که درخت از خاک استفاده خواهد کرد و به آن تأمین نخواهد کرد پی ببریم. این به ما کمک خواهد کرد تا وضعیت نیاز های معدنی درخت بادام و نیاز به کود مناسب برای آن را بهتر درک نماییم و برنامه تغذیه عالی ای را تنظیم نماییم.

البته به شرطی که نمونه‌برداری ها به نحوه صحیح انجام گردد و تجزیه نمونه ها با روش مطمئن صورت پذیرد و تفسیر نتیجه نیز بوسیله ی کارشناس تغذیه درختان میوه صورت بگیرد .

مقدار مصرف بهترین کود برای درخت بادام

در اینجا به انواع کود درخت بادام جهت رشد و پرورش این درختان اشاره خواهیم کرد. این کود ها تأمین کننده مواد مغذی حایز اهمیتی برای درخت بادام می باشند و قادر هستند به بهبود سلامت و باردهی این درختان کمک بسزایی کند. اطلاعات کامل در باره مقدار مصرف و توصیه های مورد نیاز جهت استفاده هر کود در اینجا قرار داده شده است.

کود فسفر برای درخت بادام

بخاطر اینکه حرکت فسفر در خاک خیلی آهسته می باشد  و مصرف فسفر در بخش رویی  خاک احتیاج درخت را برآورد نخواهد کرد بهتر می باشد در باغ های در حال ساخت در عمق ۴۰ CM زیر خاک مقدار ۲ KG فسفات آمونیوم یا همان سوپر فسفات تریپل را  با دیگر کود های ریز مغزی و کود حیوانی و خاک زراعی ترکیب نمایید.

پس از آن چاله با این مخلوط  پر گشته و نهال ها کشت گردند. با این  روش مصرف فسفر، احتیاج درخت تا سن باردهی تأمین خواهد شد. درختان بارور به طور معمول فسفر نیاز خود را از زمین تهیه خواهند کرد. اگر در آزمون خاک و یا برگ این عنصر کمتر مشاهده  گردد قادر هستید کود های فسفره را به طور موضعی به درختان  بدهید.

پتاس کود مناسب درخت بادام

به طور معمول احتیاج درختان به پتاسیم بیشتر از ازت می باشد. به ازای هر هزار کیلوگرم محصول بادام ۱۵-۱۳ کیلوگرم پتاسیم از خاک خارج خواهد شد که باید این مقدار جایگزین گردد.

کودی مناسب برای سفید شدن مغز گردو

ازت کود مناسب درخت بادام

میان قدرت رویشی درخت و مقدار ازت رابطه مستقیمی موجود می باشد. از طرف دیگر کود های ازت بسیار حلال می باشند و خیلی سریع از دسترس ریشه ها خارج خواهند شد پس بهتر می باشد مقدار ازتی که احتیاج دارد درخت تقسیط شود و در چند مرحله در اختیار درختان قرار بدهید تا از مصرف آن نتیجه خوبی حاصل گردد.

فوراً بعد از کشت درختان در بهار توصیه خواهد شد که برای هر درخت ۱۵-۱۰ لیتر محلول کودی ۶ در هزار استفاده گردد .چراکه اولاً این محلول کمک خواهد کرد ریشه ها به خاک چسبیده دوماً مواد غذایی اولیه درخت را تأمین خواهد کرد .

مصرف این نوع کودهای ازت سبب تقلیل pH خاک می شود و جذب دیگر عناصر غذایی خیلی راحت انجام خواهد شد. در فرمول کلی تعیین کردن مقدار ازت به ازای هر سال سن درخت مقدار ۵۰ g سولفات آمونیوم و یا ۲۰ gاوره در نظر گرفته خواهد شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 56 میانگین: 2.8]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *