مطالب آموزشی

مراحل کار با دریل برای مبتدیان

مراحل کار با دریل برای مبتدیان
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 2.6]

اگر برای دفعه ی اول قصد دارید با بهره گیری از از دریل شارژی یا برقی ، سوراخی در یک بخش استفاده نمایید و با شیوه ی کار با آن زیاد آشنایی ندارید، در ادامه ما همراه باشید تا قادر باشید بدون نگرانی با دریل کار خود را به انجام برسانید.

اگر دنبال  شیوه ی کار با دریل می باشید حتما دریل صنعتی یا خانگی مناسبتان را خریداری کرده اید.

 استفاده کردن از تجهیزات ایمنی شخصی، اولین قدم برای استفاده از دریل می باشد.

اولین قدم پیش از شروع کار کردن با دریل، پوشیدن لباس کار و استفاده از تجهیزات ایمنی فردی می باشد . لوازم کار حفاظتی مثل عینک،تن پوش، دستکش و ماسک خواهند شد که هر یک جهت محافظت قسمتی از اعضای بدن کاربردی هستند. ازآنجایی‌که دریل لایه هایی از سطح سوراخ کاری را جدا خواهد کرد، هنگام کار با مته برقی از یک عینک جهت پوشاندن چشمان خود استفاده نمایید .

استفاده از ماسک های صورت نیز جهت جلوگیری از نفوذ کردن گرد و غبار ناشی از عمل سوراخ کاری به سیستم تنفسی توصیه خواهد شد. البته دستکش ها ابزار مناسبی جهت مراقیت از دست در مقابل تراشه ها می باشند. هنگام کار با دریل به طور معمول از لباس های سرهمی که خیلی تنگ. باشند استفاده می شود.

با توجه به نوع لباس که از نوع آستین دار یا دو بنده باشد، قیمت لباس کار تغییر نیز متغیر می باشد. به طور معمول لباس های سرهم قیمت بیشتری نسبت به لباس های دو بنده‌ دارند؛ اما به علت اهمیت مراقبت از همه قسمت های بدن، استفاده از لباس های آستین‌دار بیشتر پیشنهاد خواهد شد.

خودداری کردن از پوشیدن لباس گشاد و دستبند هنگام کار با دریل

جهت بهره گیری  از دریل شارژی یا برقی در خانه به‌جای لباس کار از یک روپوش کار با آستین مناسب استفاده نمایید. هنگام کار با دریل لباس های آستین بلند و روسری با تن نکنید و زیور آلات مانند دستبند به دست خود آویزان ننمایید. پیچیدن آستین بلند دور دریل یکی از اتفاق های خطرناک بوده که هنگام کار با مته فرد را تهدید خواهد کرد؛ از این رو به شما توصیه می کنیم از لباس مناسب با آستین مچ دارد هنگام کار با مته استفاده نمایید

مراحل کار با دریل برای مبتدیان 1

مراحل کار با دریل

  مرحله اول : آمادگی پیش از شروع کار

پیش از اینکه  دریل را در دستانتان بگیرید و کار با دریل را شروع نمایید، لازم می باشد احتیاط های لازم جهت شروع کار با دریل را در نظر داشته باشید.

پوشیدن لباس کار مناسب نه تنها جهت کار با دریل، بلکه برا انجام دادن هر گونه کاری که با ابزار های برقی انجام خواهید داد لازم و ضروری می باشد. اگر لباس کار مناسب کار خود ندارید، جهت احتیاط لباس های گشاد هرگز به تن نکنید .

استفاده از محافظ گوش و عینک جهت پیشگیری از آسیب به گوش و چشم توصیه خواهد شد. به خصوص اگر هر روز باید بوسیله ی دریل کار خود را انجام دهید، لباس کار، عینک و محافظ گوش را حتما به همراه داشته باشید.

مرحله دوم : انتخاب مته مناسب

همانگونه که انواع گوناگون مته با کارایی گوناگون وجود دارد که شما متناسب با بخشی که قرار است حفره ای در آن ایجاد نمایید باید بهترین نوع مته را انتخاب کنید.

در انتخاب مته،  طول سوراخی که قرار است ایجاد شود و جنس طول اهمیت دارد.

مرحله سوم : قرار دادن مته درون سه نظام

چهت قراردهی مته باید سه نظام را در عکس جهت ساعت چرخش دهید تا دندانه های آن باز گردند. حال باید مته را درون سه نظام قرار بدهید و سه نظام را چرخش دهید تا مته درون آن محکم واقع گیرد.

پس از قرار دادن مته، حتما آچار را از سه نظام جدا نمایید.

مرحله سوم : قرار دادن مته داخل سه نظام

جهت قرار گیری مته درون سه نظام باید سه نظام را در جهت عکس ساعت چرخش دهید تا دندانه های آن باز گردند. حال باید مته را درون سه نظام قرار دهید و سه نظام را چرخش دهید تا مته درون آن محکم جا خوش کند. جهت محکم کردن سه نظام ، از آچار ویژه ی آن استفاده نمایید تا مطمئن بشوید که مته و سه نظام کاملا محکم بشوند. سه نظام های خودکار این کار را بدون استفاده از آچار انجام خواهند داد.

بعد از قرار دادن مته، حتما آچار را از سه نظام جدا نمایید .

دریل شارژی اورجینال بو

مرحله چهارم : آماده کردن سطح کار

اطمینان از ثابت بودن قسمتی که با دریل کار می کنید یکی از مهمترین بحث ها در بین این موارد می باشد. اگر  روی جایی مثل دیوار کار می کنید نگرانی از  ثابت بودن سطح نخواهید داشت ، اما اگر روی تکه ای چوب کار می کنید لازم می باشد آن را با گیره ثابت نگه داشته و به این ترتیب با دو دست قادر هستید از دریل استفاده نموده و کنترل بیشتری بر روی دریل خواهید داشت

مرحله پنجم : روشن کردن دریل و سوراخ کردن

جهت جابه جایی دریل هرگز از سیم آن نباید استفاده کنید .

پیش از اتصال به برق از خاموش بودن دریل اطمینان حاصل کنید و دست خود را از روی کلید آن بکشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 2.6]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *