مطالب آموزشی

تقویت کردن و کود دادن به درخت انگور چگونه است؟

تقویت کردن و کود دادن به درخت انگور چگونه است؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 119 میانگین: 3.2]

اگر همه ی جهان را بگردید، افراد کمی را می یابید که به طعم میوه انگور علاقه‏مند نباشد؛ انگور یکی از محبوب ترین و تجاری‏ترین رقم میوه در بازار حساب می‏شود و دارای خاصیت ها و مزیت های بی شماری است. شما می‏توانید با تهیه ی نهال انگور و نگهداری آن، در زمان خیلی کمی امکان دارد محصولات فوق العاده ای تولید کنید و از این طریق، به سود خوبی برسید.

بهتر است بدانید که شما این امکان را دارید با کشت اندازه ی خاص انگور، مسیر موفقیت شغل تان را با فرستادن محصولات باغ تان به کشورهای دیگر را برای خودتان بسازید. ولی از یاد تان نرود که یکی از یا اهمیت ترین کار کاشت نهال انگور و رشد آن، مدل خاک و شیوه ی کوددهی است. در این قسمت، میخواهیم به شیوه ی تقویت کردن و کوددهی درخت انگور را شرح دهیم پس تا اخر این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی کردن مشخصات درخت انگور

درخت انگور که با اسم مو هم مشهور است، جزء خانواده ویتاسه‏ها حساب می شود و با ارقام گوناگون و مختلف زیادی است. درختان انگور، اغلب تنه‏های رونده و پیچه‏ای دارند و با برگ‏های پهن که رنگ آنها سبز روشن می‏باشند هستند. بهتر است بدانید که اندازه ی گوناگون انگور، حساسیت خیلی زیادی در مقابل شرایط اقلیمی، آب و هوا و حتی مدل خاک از خود نشان می‏دهند.

اما متخصص های این عرصه توانسته‏اند با اصلاح کردن بعضی از نژادها، این مشکل را تقریبا برطرف کنند. به یاد داشته باشید که باید بعد از تهیه نهال انگور، به نکته های ضروری مانند آبیاری و کوددهی دقت زیادی داشته باشید تا این امکان را داشته باشید که این نهال را در زمان خیلی کمی  وارد دوره باردهی کنید..

کودی مناسب برای سفید شدن مغز گردو

خاک مناسب برای درخت انگور

یکی از عنصر های خیلی مهم در کشاورزی و باغداری نوع خاکی  است که نهال را در آن می کارید. به یاد داشته باشید که زندگی همه ی گیاهان و حتی موجودات زنده به وجود داشتن خاک وابسته است. خاک‏ها انواع گوناگونی هستند؛ اما از یاد نبرید که هر مدل خاکی ممکن نیست برای پرورش درخت انگور مناسب باشد. واجب‌است گفته شود که هر چند خاک درخت انگور مرغوب و درست باشد سریع بودن رشد و اندازه ی باردهی آن افزایش یاید.

اندازه ی گوناگون انگور، قدرت  رشد در خاک‏های اسیدی یا قلیایی را ندارد. بر طبق نظر کارشناس ها، اندازه ی اسیدیته خاک متناسب درخت انگور باید بین شش تا هفت باشد. اما اگر اندازه ی پی اچ خاک مکان شما کمتر از شش است یعنی اسیدی است، می‏توانید با اضافه کردن یک تا دو درصد آهک، اندازه ی اسیدیته آن را به میزانی نرمال برسانید. خوب است گفته شود که خاک مناسب درخت انگور باید با مقادیر معدنی و آلی مانند هوموس، هیومیک اسید، سدیم، منیزیم و …. باشد. به اضافه ی اینکه، خاک مناسب این رقم باید دانه ریز باشد تا بتواند اندازه مرطوب بودن و آب را تا زمان زیادی داخل خود نگهداری کند.

شیوه ی  آبیاری درخت انگور

در کاشتن و رشد نهال انگور، آبیاری کردن در وقت مناسب از هر چیزی واجب‏تر است. اما از یاد نبرید که آبیاری بیش از اندازه، موجب پوسیدن ریشه‏های درخت انگور می‏شود. بر طبق گفته ی کارشناسان، هر هکتار باغ انگور در مدت سال احتیاج به پنج تا هفت هزار متر مکعب آب با دقت داشتن به شرایط آب و هوایی در همه ی مدت سال دارد. برای آبیاری کردن درختان انگور، اصلا  نباید از آب خیلی شور استفاده کنید. به یاد داشته باشید که اندازه ی بور آب باید حدود 0.5 تا 1.1 پی پی ام باشد.برای آبیاری درختان انگور، خوب است از سیستم‏های قطره‏ای کمک بگیرید تا بتوانید قدمی بلند برای  کاهش مصرف آب در کشور بردارید.

اندازه ی ماکسیمم عنصر های خاک درخت انگور

درخت انگور برای پرورش عالی، قوی بودن زیاد و باردهی مطلوب احتیاج زیادی به مواد معدنی و آلی دارد. اما یاد نبرید که اگر اندازه ی مواد معدنی و آلی در خاک بیشتر از اندازه ی مجاز باشد، امکان دارد که ریشه‏های این درخت  صدمه ببینند. اول باید بدانید که درختان انگور برای رشد کردن مطلوب احتیاج زیادی  به مواد معدنی و آلی مناسبی مانند هوموس، هیومیک اسید، آهن، آلومینیوم، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی و زینک دارند. طبق گفته ی متخصصان و کارشناسان، باید در خاک هر هکتار باغ انگور تقریبا 45 الی 50 کیلوگرم عنصر های معدنی و آلی وجود داشته باشد.

میزان عمق چاله برای کاشت نهال گردو

کودهای مناسب درخت انگور

به صورت کلی، کودها به دو گروه شیمایی و طبیعی تقسیم می‏شوند. اما کودهای شیمایی با انواع گوناگونی هستند و هر کدام از آن‏ها، مناسب پرورش و باردهی یک درخت می‏باشند.در صورتی دیگر، استفاده کردن از هر مدل کود شیمایی برای تقویت درخت انگور، صحیح نمی باشد. کود هیومیک اسید، از کودهای مناسب و عالی برای باردهی خوب درخت انگور حساب می شود. این نوع کود جذب بالایی دارد و قدرت این را دارد که در کمترین زمان درخت را تقویت کند.

کود فروت ست هم برای دوره پیش از باردهی درخت انگور مناسب است؛ این مدل کود به جوانه زنی و شکل گیری به درستی میوه‏های درخت کمک زیادی می‏کند. کودهای کلاته هم برای درخت انگور خوب هستند. کودهای کلاته قدرت  تحریک هورمون‏های درخت انگور را دارند و اندازه ی سرعت گلدهی و باردهی آن را بالا می برند  در این نوع کود، این امکان دارد که انواع عناصر معدنی و آلی که احتیاج دارد در درخت انگور را مشاهده کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 119 میانگین: 3.2]

یک نظر در “تقویت کردن و کود دادن به درخت انگور چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *