مطالب آموزشی

بهترین راه برای نگهداری باتری ها چراغ قوه چیست؟

بهترین راه برای نگهداری باتری ها چراغ قوه چیست؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

شیوه ی نگهداری باتری چراغ قوه ها جهت افزایش طول عمر و عملکرد هر بهتر آنها ضروری می باشد. نگهداری نادرست چراغ قوه ها یا باتری ها امکان دارد سبب از میان رفتن یا کمتر شدن عملکرد آنها گردد.

بهترین راه جهت نگهداری باتری چراغ قوه ها در پک اورجینال آن ها در جایی خشک و خنک می باشد. برای  آسانی کار خودتان  بهتر می باشد که  آن ها را همراه با چراغ قوه خود در جایی مناسب و دور از نور خورشید نگه دارید، اما همیشه آن ها را وقتی که چراغ قوه را نیاز ندارید ، بردارید.

نگهداری باتری ها در جایی  که خیلی به آسانی در دسترس باشند در هر موقعیت ضروری یا خاموشی ضروری می باشد. از آن جایی  که باتری ها چهت روشن کردن چراغ قوه باید پر قدرت باشند و به خوبی کار کنند، باید آن ها را با روش درست در دست بگیرید . بهترین راه این می باشد که باتری ها را را در بسته بندی اصلی خود بگذارید، اما قاور هستید به جای پک اصلی خود آنها را در یک کیسه زیپ دار و یا در بسته نیز نگهداری نمایید. اگر باتری هایتان را درون چراغ قوه خود نگهداری خواهید کرد، انرژی آن ها با گذشت زمان  کاهش پیدا خواهد کرد و سبب نشتی خواهد شد که قادر است خطرآفرین باشد.

چراغ قوه ها به علت کمتر شدن قدرت باتری حتی هنگامی که از آن استفاده ای نمی شود، شناخته شده اند. با این اوصاف، همیشه قادر هستید روی چراغ فوه ای هزینه خرج کنید  که عملکرد درست و تنظیم شده ای دارند تا از این اتفاق جلوگیری به عمل آورده شود. در آخر نیز ، هیچوقت نباید باتری یا چراغ قوه های خود را در معرض نور مستقیم خورشید بگذارید. دمای بالا به صورت بالقوه قادر است احتمال نشتی زیاد را بیشتر کند و سبب از میان رفتن باتری ها و خود چراغ قوه بشود.

چراغ قوه دستی اسمال سان مدل ZY-T776

جا گذاشتن باتری ها در چراغ قوه

اگر باتری چراغ قوه خود  را وقتی که با آن استفاده ای نمی کنید و واجب نیست در چراغ قوه فرار دهید، امکان دارد هیچ اشکال ایمنی که قابل توجه باشد ایجاد نکند. با این اوصاف ، نشت احتمالی باتری و خطر خرابی با گذشت زمان بیشتر می شود. به طور معمول گذاشتن باتری ها درون چراغ قوه، ناامن تلقی  خواهد شد. به علت اینکه تخلیه عمیق باتری و خطر نشتی ، همیشه باید باتری هایتان را به جای اینکه داخل چراغ قوه قرار دهید در جای خشک و خنکی در کنار چراغ قوه نگه داری کنید.

تخلیه عمقی (Deep discharging) که به عنوان تخلیه بیش از حد و توان نیاز شناخته می شود – معمولاً زمانی اتفاق می افتد که ظرفیت باتری از ۰% گذشته باشد . تا هنگامی که  باتری از میان برود وقتی این اتفاق خواهد افتاد، باتری به طور معمول قابل نگهداری نمی باشند و باید یک باتری جدید تهیه نمایید. در چراغ قوه، اگر باتری برای مدت در داخل دستگاه بماند، امکان دارد تخلیه عمقی روی دهد

تنها راه جهت جلوگیری از این مشکل این می باشد که باتری ها را به صورت منظم تعویض و جدا  نمایید یا به صورت کلی باتری ها را از چراغ قوه بیرون بکشید تا از تخلیه عمیق و از میان رفتن احتمالی چراغ  جلوگیری به عمل بیاورید. علاوه بر این موضوع، اگر باتری  چراغ قوه خود را در داخل چراغ بگذارید، ممکن است که گازهای مضری تولید نمایود و مایع باتری ممکن است به مرور زمان نشت کند که عملکرد باتری را تمام یا کمرنگ خواهد کرد  و سبب جلوگیری از عملکرد درست چراغ قوه به شکلی که باید باشد، می شود.

اقدامات ایمنی برای دست زدن به باتری

اگرچه باتری ها بدون ضرر به نظر می آیند، اما اگر استفاده نا مطلوب و نادرست از آن ها داشته باشید قادر هستند خطرناک واقع گردند. قرار دادن آنها درون دستگاه در جهت درست، دور نگه داشتن آن ها از گرما و نور مستقیم  و پرهیز از دست زدن به باتری های مصرف شده  با دست بدون محافظ یا دستکش از جمله نکات ایمنی استفاده از باتری ها می باشند.

چند نکته ساده و کاربردی جهت  کار با باتری ها موجود می باشد. اگر متوجه این مسئله شدید که باتری ها نشتی دارند، هیچوقت نباید باتری ها را با دستان خالی تاچ کنید همیشه  دستکش یا سایر تجهیزات ایمنی را مورد استفاده قرار دهید دور نگه داشتن آنها از رطوبت (مگر  ضد آب باشند) جهن ایمن نگه داشتن سلامتی خودتان، ضروری می باشد. هنگامی که علاماتی از نشتی یا آسیب در باتری می بینید خیلی بیشتر از دیگر موارد به آن توجه کنید و آن را اولویت قرار بدهید. چرا که اسید قادر است باعث  صدماتی به سلامتیتان گردد.

چراغ قوه اسمال سان مدل T207

نتیجه آخر

قرار دادن  باتری ها درون چراغ قوه هنگامی که آن را مورد استفاده قرار نمی دهید  قادر هست عمر باتری را خیلی بیشتر از حد معمول کاهش دهد.

امیدواریم مقاله خوبی را در اختیارتان قرار داده باشیم . با شتکر از همراهیتون

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *