مطالب آموزشی

ابزار مورد نیاز صنعت کناف

ابزار مورد نیاز صنعت کناف
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

 همین اول مقاله باید نگاهی عام به صنعت کناف در ایران بی اندازیم. کناف یا همان درای وال، یکی از مصالح ساختمانی بوده که این روز ها کاربرد خیلی زیادی در کشورمان پیدا کرده است. کناف به علت داشتن ویژگی های ویژه و خاص همانند وزن بسیار کم، سرعت بسیار بالای اجرا،  حجم کم آن و البته ضد آب و عایق بودن بسیار بین مردم و طراحان دکوراسیون داخلی محبوب شده است.

شروع کار کناف به ابزار آلات بسیار خاصی نیازمند است. بدون این ابزار آلات انجام کناف کاری امکان پذیر نبوده .  ابزار آلات گوناگون کناف سبب تمیزتر شدن کار آخر  خواهد شد . این تجهیزات شامل: تراز لیزری که بهترین آن را می توانید از فروشگاه پی فارم تهیه کنید،  میخکوب، برش قرقره ای دستی، چک لاین ، دستگاه پانچ، صفحات روکش دار گچی و… می باشد که در ادامه با همه ی آن ها و موارد بیشتر آشنایی پیدا خواهی کرد.

تراز آهن ربایی یا مگنت دار

یکی از کاربردی ترین تجهیزات در صنعت کناف تراز مگنت دار می باشد . از این تجهیز بیشتر جهت تراز کردن و اندازه گیری سازه های فلزی  مورد استفاده قرار می گیرد. با کمک تراز إهن ربایی به راحتی می توانید شیب بسازید و سازهای کنافی را خیلی راحت بررسی کنید و آن ها را صاف نمایید.

 میخکوب

از این تفنگ ها جهت شلیک میخ های خیلی محکم فولادی به قسمت بتنی و زیر سازهای آن مورد استفاده قرار میگیرد . تفنگ میخکوب عضو تجهیزات کناف می باشد که سرعت کار را تا حد و حدود زیادی بیشتر می کند. میخکوب ها در انواع و اقسام جورواجور  با قدرت های گوناگون در بازار موجود می باشند .

برش قرقره ای دستی

از این تجهیز جهت ایجاد برش های منظم که اندازه خاصی دارند استفاده می شود. برش قرقره ای دستی، به طور معمول جهت برش صفحات روکش دار گچی مورد استفاده قرار می گیرد. که عرض ۲۰ cm دارند. از مشخصه های خوبی که درمورد این برش موجود می باشد این است که به طور نواری پنل را می برند.

چک لاین یا همان نخ رنگی

جهت تعیین سطح نصب سازه های فولادی  چک لاین را مورد استفاده قرار می دهند. چک لاین عضو آن ابزارهای اندازه گیری است که علاوه بر صنعت کناف در اغلب کارهای دکوراسیون درون خانع مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب چک لاین هایی که در بازار موجود می باشند ساخت کشور چین هستند .

پیچ کن

پیچ کن  که به طور  برقی  و دستی در بازار موجود می باشند . جهت نصب پیچ های سازه و پیچ های پنل به سازه مورد استفاده قرار می گیرد. پیچ کن های برقی سرعت بسیار زیادی دارند و کار کردن با این دستگاه ها خیلی سهیل می باشد. این وسیله در صنعت کناف از  اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

دستگاه پانچ

به کمک دستگاه پانچ  کناف توسط کناف کاران نصب می گردد و یا آن ها را به طور موقت به هم متصل خواهند کرد. دستگاه پانچ سبب می گردد  تا کار نهایی با جزئیات، ظرافت وتمیزی ویژه ای باشد. پانچ ها در  انواع و اقسام مدل های در بازار موجود می باشد.

رنده جیبی

در صنعت کناف پس از انجام برش سطح های مختلف، جهت صاف کردن سطح های مختلف از این رنده استفاده می گردد. رنده جیبی همه ی برآمدگی های سطح های کناف که بریده شدن  را از بین خواهد برد. رنده های جیبی  از آن دسته ابزارهای ضروری جهت کار کناف  می باشد و بدون آن نتیجه کار دچار مشکل خواهد شد.

سنباده زن دستی

از ابزار سنباده زن دستی جهت پاک کردن و  پرزهای سطوح برش برش داده شده استفاده خواهد شد. افزون بر این، سنباده زن، سطح های بتونه  شده صفحه های روکش دار گچی را تماماً  تمیز و صاف می کند. نتیجه نهایی کار که با سنباده زن دستی انجام می گردد تمیزی بهتری دارد.

پخ زن

گوشه های برش داده شده صفحات روکش دار گچی جهت بتونه کردن احتیاج به زاویه دار شدن می باشند که این عمل بوسیله ی دستگاه پخ زن انجام می گردد. زاویه های این دستگاه انواع گوناگونی دارند که به طور معمول زوایای ۲۲ و ۴۵ درجه جهت صنعت کناف  به کار می گردد.

میخ فولادی

تفنگ. میخکوب با میخ فولادی کار می کند.. این میخ ها صفحات گوناگون را به هم متصل خواهد کرد این میخ ها بسیار مقاوم هستند و از جنس  فولاد می باشند. از میخ های فولادی در صنعت های گوناگون استفاده می شود و در اندازه های گوناگونی تولید خواهند شد.

تراز لیزری برای کناف

تراز کردن صفحات کناف توسط تراز لیزری انجام می گردد. تراز لیزری یکی از سریع ترین ابزار های تراز کردن بوده که استفاده از آن رواج زیادی پیدا کرده است. با کمک تراز لیزری، قادر هستید شیب مورد نیازتان را روی صفحات ایجاد کنید .

تراز لیزری ماکیتا مدل 4D-B04-16G

خرید از فروشگاه پی فارم

شما می توانید با مراجعه به  سایت فروشگاه پی فارم بهترین بازارآلات صنعتی را با بهترین قیمت و امنیت درگاه پرداخت تهیه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *