مطالب آموزشی

نحوه کارکرد پمپ های آب

نحوه کارکرد پمپ های آب
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

 پمپ های آب وسیله ای می باشد  که انرژی سیال را قوی می کند و سبب انتقال آب از نقطه ای به یک نقطه ی  دیگر خواهد شد که با درنظر گرفتن  نوع عملکرد و کارکرد و یک  سری از تجهیزات قادر هستند کاربرد بسیاری درصنایع گوناگون داشته باشند در اصل پمپ ها انرژی  را از سورس می گیرند و به سیالی که از آن می گذرد ، انتقال  خواهد داد. در نهایت انرژی سیال مضاعف خواهد شد و با فشار بیشتری به سمت دهانه خارجی هدایت خواهد شد.

البته ازاین دستگاه ها جهت جابه جایی و انتقال سیال به یک ارتفاع مشخص در قسمت  هیدرولیک یا لوله کشی استفاده خواهد شد  تا قادر باشد سیالات را از یک قسمت به قسمت دیگر جابه جا کرد . لازم به ذکر می باشد با در نظرگرفتن کاربرد وسیعی که این سیستم دارد در وزن و ابعاد های گوناگون در جهت مصرف های متنوع عرضه و تولید خواهد شد . درادامه ی مطالب این متن با ما با آشنایی بیشتردر مورد  اینکه پمپ آب چگونه عمل می کند، همراه باشید .

 اولین قدم جهت آشنایی و دستیابی به اطلاعات در مورد اینکه چگونگی کارکرد پمپ های آب به چه طریق می باشد  ، بررسی مشخصه و ساختار های فنی این نوع سیستم خواهد شد. در اول مقاله باید این مورد را ذکر کرد که این سری از وسایل در زمینه های گوناگون به دلیل بیشتز شدن فشار سیال مورد استفاده قرار می گیرد وبه همین علت اگر قصد داشته باشیم این موصوع را بدانیم که پمپ آب چگونه عمل می کند باید به دارا بودن جایگاه ویژه ی آن در مورد مصرف اشاره کرد.

در اصل باید این موضوع را ذکر کرد که از پمپ درصنایع گوناگونی و حتی  ابزارها و وسایل بی شماری استفاده می گردد برای مثال در پمپ بنزین،پمپ های استخراج  نفت، پمپ آب خودرو، انواع مدل های گوناگون پمپ آب همه ی آن ها به منظور جابه جایی و پمپاژ سیالات  ساخته و طراحی شده اند.

به طور کلی موتور پمپ آب یکی از پر کاربرد ترین و رایج ترین نوع پمپ های موجود در بازار می باشد، که در مصارف کشاورزی، خانگی و صنعتی کاربرد بسیاری  دارند که عام ترین نقش آنان به منظور  جابجایی و انتقال مایعات و سیالات استفاده می شود. به صورت  کلی در رابطه با اینکه پمپ آب چگونه عمل می کند و با در نظر گرفتن & اربرد ٱن ها در سه دسته طبقه بندی خواهند شد که عبارتند از:

(Dynamic Pump) پمپ های آب نوع جنبشی

(Positive Displacement Pumps) پمپ های آب نوع جابه جایی مثبت

(Special Pumps) پمپ های آب مخصوص

پمپ های آب چگونه عمل می کنند؟

نقل کردیم که با بررسی مشخصه ها و ساختار فنی در هر سیستم قادر هستیم بهتر با عملکرد آن آشنایی پیدا کنید . در مورد این موضوع هم که پمپ آب چگونه عمل خواهد کرد  نیز باید نقل کرد که بهتراست ابتدا ساختار این گونه سیستم های آبرسانی را  بررسی کردیم. نکته ای که اهمیت زیادی دارد در مورد این سیستم ها که این روز ها جایگاه خاصی را در بخش  مصرف کردن به خود اختصاص داده اند مربوط به ضرورت و مقدار نقش بسیار مهمی می باشد  که آب در زندگی ما ایفا خواهد کرد به این صورت که جهن انجام هرگونهه کاری به آن وابسته هستیم.

افزون براین مسائل بیشتر کردن مقدار بی رویه ازمنابع شیرین گسترش شهرنشینی سبب ایجاد مشکلاتی مانند  مهمترین آن که عدم دسترسی به یک مورد بسیار مهم در کل زندگی، یعنی آب می باشد که این مورد شامل مشکلات رایجی می باشد که در بیشتر منطقه های شهری که تراکم زیادی دارند با آن مواجه می شویم که انجام کار های روزانه را دچار مشکل خواهد کرد.

 کارکرد اتوماتیک پمپ های آب

جهت اطلاع از موضوع نحوه کارکرد پمپ های آب به صورت کامل  به نحوه عملکرد این تجهیزات و ویژگی های آن پرداخته ایم .اگر قصد داشته باشین از چگونگی  عملکرد این سیستم حزف بزنیم باید به  قابلیت های آن که شامل کنترل جریان آب پمپ و عدم اجازه قطع و وصل شدن  آب از درجه،کلید اتوماتیک، پنج راهی و منبع هوا که در آن تعبیه شده است اشاره کرد اما این روز ها این سیستم با داشتن یه سری ویژگی ها قادر است در آن به جای استفاده از این چهار تکه از کلید اتوماتیک  یا ست کنترل جهت، کنترل نوسانات و تنظیم مقدار جریان آب هم استفاده کرد.

در این بخش از تجهیزات ست کنترل روی پمپ های آب خانگی نصب خواهد شد و شیوه ی عملکرد آن به این صورت خواهد بود که به هنگام باز کردن شیر آب ، ست کنترل  کار خواهد کرد و پمپ را روشن خواهد کرد و تا وقتیکه شیر آب  باز باشد  پمپ نیز روشن خواهد شد و قادر است فشار آب را با ثبات نگه دارد و در هر هنگام که آب شهری قطع گردد و به پمپ آب نرسد به طور اتوماتیک پمپ را از مدار خارج خواهد کرد  و به این ترتیب سبب کم شدن استهلاک و عدم سوختن  الکتروموتور  پمپ آب خواهد شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *