مطالب آموزشی

انواع خطاهای اینورتر

انواع خطاهای اینورتر
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

موضوع خطاها یکی از  مهمترین مورد هایی است که کارشناسان حتما در بهره برداری آن باید، راه اندازی و تعمیر کردن و مراقبت اینورتر مورد نظر قرار بدهند.در صورت کلی نمی شود روش کاملی برای درست کردن یک خطا در درایوهای گوناگون ارائه کرد اما روش های پیشنهاد شده در اینجا می توانند برای نزدیک شدن به دلیل احتمالی خطا یک راهنما باشند. در خاطرتان باشد روش های زیر می توانند و با قرار گرفتن در شرایط های مختلف تغییر کنند.

خطای Ground Short(GF):

نمایش دهنده ی خطا در اتصال به بدنه می باشد. اول اینورتر را بدون قرار دادن موتور امتحان می کنیم اگر مشکل همچنان باقی بود، به دلیل خطای سخت افزاری اینورتر (IGBT، CTیا کنترل برد است.اگر بدون داشتن موتور خطایی نداشت و فقط با وصل کردن موتور این خطا نمایان شد،مشکل از نشتی موتور یا مشکل از کلاف ها می باشد. موتور وسیم کشی آن را مورد بررسی قرار دهید.

OV:

ولتاژ ورودی را با دقت بررسی کنید تا در حالت نرمال قرار گرفته باشد. وقتی که بار بیش از حد نیاز به موتور متصل کرده باشید و موتور در حین حرکت قرار گرفته باشد و  اینورتر  را متوقف کنیم، بار موتور را خواهد چرخاند ، یعنی حالت ژنراتوری به وجود می آید و  موتور چرخیده شده به واسطه ی بار ، ولتاژ خیلی بالایی تولید خواهد کرد . از  نظری دیگر چون که خازن های اینورتر قدرت مقاومت در برابر ماکزیمم 400 VDCرا دارند و ولتاژ بیشتر از آن به آنها صدمه می زند‌، مدار های محفاظتی اینورتر روشن می شوند و خروجی  با اعلام کردن خطای OVمتوقف می شود.

اینورتر 1000 وات | Power Inverter

در برخی از اینورترها پارامتری برای دیدن ولتاژ DC باید خاطر داشته باشید که از طرف این پارامتر ولتاژ را وقت خطا بررسی کنید. اگر ولتاژ کمی بیشتر از اندازه اش باشد و زمان نگه داشتن برای شما چندان مهم نیست، زمان Decرا بالاتر ببرید.اگر ولتاژ برگشتی اندازه ی زیادی داشته باشد باید از استحکام ترمز برای تخلیه ولتاژ برگشتی استفاده کرد.

LV:

خطای کمتر از اندازه بودن سطح ولتاژ می باشد. ابتدا ولتاژ ورودی را مورد بررسی قرار دهید و از نبود افت ولتاژ در شبکه مطمئن شوید. اگر در برق شبکه ی تان اکثرا افت ولتاژ وجود دارد، در بعضی از اینورترها این امکان را دارد که با پارامتر خاصی سطح تشخیص افت ولتاژ در ورودی را کمتر کرد تا اینورتر به دلیل سطح کمتر از ولتاژ قطع شود و در حقیقت حساسیت آن کمتر شود.

برخی اوقات هم جریان بسیاری که از خروجی کشیده می شود موجب به افت در ولتاژ ورودی می شود.جریان خروجی را نگاه کنید و اگر این جریان از حد معمول ببشتر بود توضیحات مربوط به خطای OC را مطالعه کنید.

OH:

بررسی کنید آیا بخش فن مبدل برق در هنگام عملکرد کار خواهد کرد یا خیر. اگر بخش فن کار نکرد پارامتر مرتبط به کنترل فن را مورد بررسی قرار دهید. در صورت عملکرد درست فن، جریان اینورتر را ببینید . اگر جریان بیش از مقدار اصولی بود نشان میدهد که وجود مشکل مکانیکی و یا زیاد بودن بار می باشد. اگر جریان در مقدار اصولی بود نشان دهنده ی گرم بودن فضای دور و بر اینورتر می باشد . از یک فن خارجی استفاده کنید.

OC:

این خطا نشان دهنده ی اضافه جریان خروجی می باشد. این خطا می تواند علت های زیاد و مختلف داشته باشد.

موتور را تماما از اینورتر جدا کنید و یک بار اینورتر را به تنهایی روشن کنید.داشتن خطا در این صورت نشان دهنده ی مشکل سخت افزاری اینورتر می باشد. در صورت دیده نشدن خطا بار را تمام از موتور جدا کرده وفقط موتور را به تنهایی به کمک اینورتر متصل کنید. فرکانس را بر روی 5 هزار قرار داده طوری که حرکت شافت موتور به صورت شفاف و با وضوح نشان داده شود. اگر حرکت نرم بود نشات دهنده ی سالم بودن اینورتر می باشد. وجود داشتن هرگونه حالت پله ای در این حالت نشاندهنده ی خرابی سخت افزاری اینورتر(IGBT) می باشد.

در صورت بدون مشکل‌و سالم بودن اینورتر در حالت ممکن به ترتیب موتور و اینورتر را جایگزین کنید و دوباره بررسی کنید. در صورتی که مشکل رفع نشده بود اینورتر قوی تری انتخاب کنید.

7 دلیل رایج خرابی اینورتر

با دقت داشتن به 1 فاز یا 3 فاز بودن اینورتر، سربندی موتور را مورد بررسی قرار دهید. به اضافه ی سربندی همه ی اتصال ها و سیم کشی های موتور برای مطمئن شدن از نبود هیچ گونه قطعی یا اتصال کوتاه دوباره بررسی شود. اگر از نوع ترمز مکانیکی در سیستم استفاده می کنید به خوبی آن را بررسی و یا در حالت ممکن برایا امتحان کردن موقت خاموش کنید.

-زمان صعود یا Acceleration Timeرا بیشتر کنید.

گشتاور راه اندازی را بیشتر کنید.

OL2:

نشان دهنده ب بار خیلی زیاد اینورتر می باشد. اول مکانیک دستگاه را تماما مورد بررسی قرار دهید. امکان دارد افزایش یهویی بار و یا خرابی موتور موجب به این خطا شده باشد.

موتور را تماما از اینورتر جدا کنید و یک بار اینورتر را به تنهایی روشن کنید . داشتن خطا در این حالت نشان دهنده ی مشکل سخت افزاری اینورتر است. در صورت دیده نشدن خطا بار را تماما از موتور جدا کنید و فقط موتور را به تنهایی به کمک اینورتر متصل کنید. فرکانس آن را روی 5 هزار بگذارید به طوری که حرکت شافت موتور کاملا واضح قابل مشاهده باشد. اگر حرکت نرم بود نشان دهنده ی سالم بودن اینورتر می باشد. وجود داشتن هرگونه حالت پله ای در این صورت نشان دهنده ی خرابی سخت افزاری اینورتر(IGBT) می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *