مطالب آموزشی

آیا کارواش ماشین ضرر دارد؟

آیا کارواش برای ماشین ضرر دارد؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 3.5]

شاید بعد از خانه، ماشین  پرهزینه ترین سرمایه گذاری ما باشد. به همین دلیل خیلی از ما ماشینی که خریده ایم را دوست  داریم و  سعی بر این داریم ظاهر مناسب آن را حفظ نماییم.به طور کلی احساس رضایت مندی به انسان دست می دهد هنگامی که یک ماشین سالم و تمیز  هنگامی که در زیر نور خورشید درخشش می دهد، را می بینیم. اما کارواش ماشین هم آسیب ها و مضرات خودش را دارد.

در این مقاله می خواهیم آسیب های کارواش ماشین را در انواع مختلف روش های شستشو  بررسی نماییم . که آیا کارواش برای ماشین مضر است یا خیر؟ آیا کارواش به قسمت های گوناگون ماشین لطمه وارد می کند یا خیر؟

شستشوی زیاد به بدنه ماشین آسیب وارد می کند!

اهمیتی ندارد که چه نوع  خودرویی را خریداری نموده اید و یا خودرو شما جدید یا قدیمی است، خودرو ها به طور کلی یک سرمایه بزرگ مالی می باشند. بنابراین طبیعی می باشد که قصد داشته باشید از ماشین خود مراقبت کنید وبه تمیزی آن اهمیت بدهید  پس ساده ترین راه جهت انجام این کار شستشوی مکرر ماشین و تمیز کردن آن می باشد.

برای برخی ها این روال هفتگی است، و برای برخی دیگر ، تقریباً یک وسواس است. اما از آنجا که هر هفته ماشین خود را شستشو می دهید ، یا شاید حتی چندین بار در هفته ، فرد باید تعجب کند که آیا بیش از حد شستشوی ماشین می تواند به ماشین شما آسیب برساند یا خیر. بگذارید خیال شما را راحت کنیم.

آیا کارواش برای ماشین ضرر دارد؟

آسیب های کارواش ماشین در حالی پیش می آید که شستن ماشین به صورت نامناسب شکل بگیرد، اگر هر چند وقت یکبار ماشین تان را بشویید به ماشین شما آسیبی نخواهد رسید، حتی اگر این کار را هر هفته یکبار انجام دهید.

آسیب های کارواش ماشین هر روز چیست؟

آسیب هایی که پس از کارواش ماشین ، اتوموبیل شما را تهدید می کند، صدمه دیدن روکش فلزی و رنگ  خودرو می باشد. اگر ماشین خود را به صورت نا مناسب بشویید، به آن آسیب وارد خواهد شد . شستن غیر اصولی به صورت مکرر، آسیب های بسیاری را  به اتومبیل شما وارد می کند.

اگر وسواس به شستشو زیاد ماشین دارید، باید نکات مهمی را رعایت نمایید تا از آسیب های کارواش ماشین در منزل جلوگیری به عمل آورده شود. جهت استفاده از مواد شوینده دقت فرمایید که مواد مورد استفاده، مناسب با بدنه ماشین باشد.  دستمال های نخی و زبر که به بدنه ماشین آسیب می زنند را مورد استفاده قرار ندهید. سعی کنید از دستمال میکروفایبر یا اسنفج کارواش جهت شستشو خودرو استفاده نمایید تا خط و خش های کوچک روی بدنه ماشین شکل نگیرد.

کارواش با فشار زیاد به ماشین آسیب وارد می کند .

شستن ماشین با واترجت با فشار زیاد آسیب های جدی ای به ماشین وارد می کند که عبارتند از: ایجاد خط و خش با استفاده از فشار بسیار زیاد واترجت و بهره گیری از دستمال های بی کیفیت سبب تخریب رنگ می شود البته اگر با  مواد شوینده ی نا مناسب ترکیب شود، در زمان موتور شویی امکان دارد فشار بسیار زیاد آب به قطعات برقی ماشین آسیب جدی بزند . درباره آسیب های شستشو درون ماشین با این روش میتوانیم به خیس شدن صندلی ها و ایجاد بوی نم در درون ماشین اشاره کنیم.

جهت جلوگیری از آسیب های کارواش ماشین با بهره گیری  از آب فشار قوی حتما باید از واترجت با فشارکاری مناسب بدنه مدل یا نوع ماشین برای شستشو استفاده کرد. در زمان استفاده از فشار قوی آب اگر جاهایی از رنگ ماشین آسیب پیدا کرد از پاشش آب به آن قسمت به شدت خودداری  شود.

آسیب های کارواش اتوماتیک برای ماشین

اگر از دستگاه های پیشرفته و مدرن و تحهیزات آپدیت شده در همچین کارواش هایی استفاده نشود امکان دارد آسیب های کارواش ماشین با کارواش اتوماتیک بیشتر شود. مکانیزم کارکرد این نوع کارواش به این صورت بوده که ماشین با بهره گیری از ریل هایی که در کف این نوع کارواش ها مورد استفاده قرار گرفته است، حرکت می کند. هنگام حرکت ماشین طرف دستگاه ها، برس های موجود می باشد که سبب تمیز شدن ماشین می شوند در کل  کف مالی ماشین را برعهده دارند.

در آخر اگر دستگاه کارواش اتوماتیک  سیستم خشک کن داشته باشد بدنه ماشین را برایتان خشک می کند اگر هم سیستم خشک کن نداشته باشد بوسیله ی یک کارگر بدنه ماشین خشک خواهد شد. تا لکه های آب روی بدنه ماشین باقی نماند. آسیب های کارواش ماشین به علت استفاده از برس های فیک و مواد شوینده فیک شکل می گیرد که قادر است به بدنه ماشین لطمه بزند. حتی هنگام حرکت نیز  امکان دارد به رینگ و لاستیک ها نیز آسیب وارد شود.

هنگام خشک کردن اگر دستگاه خشک کن در جایی که ماشین را به کارواش اتوماتیک برده اید وجود نداشته باشد خشک کردن  ماشین بوسیله ی دستمال های نامرغوب، خط و خش روی بدنه بوجود می آورد. جهت جلوگیری از این باید از تجهیزات و برس های با کیفیت که به هیچ عنوان هیچ گونه آسیبی بر روی ماشین جا نمی گذارد، استفاده شود.

کارواش خانگی گرین ورکس مدل Greenworks G40 ا pressure washer greenworks G4o

روی عکس کلیک کنید تا به صفحه محصول هدایت شوید.

سخن آخر

 به طور کلی تا می توانید خودتان به تنهایی هفته ای یکبار ماشین را با دستمال های با کیفیت و آب با فشار مناسب تمیز کنید اگر هم آن را به کارواش اتوماتیک بردید حداقل امکان از سیستم خشک کن جهت خشک کردن  ماشین استفاده شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 3.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *