مطالب آموزشی

نکاتی در مورد خرابی و تعمیر علفزن

نکاتی در مورد خرابی و تعمیر علفزن
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

علف زن یا علف تراش یکی از  تجهیزات کشاورزی ، ماشین آلات و ابزارهای باغبانی بسیار کاربردی می باشد. بیشترین استفاده  علفزن ها برای کوتاه کردن و برش  علف و گیاهان است. این روز ها علفزن ها یک جایگذین عالی برای ابزارهایی همچون  اره ‌، داس و قیچی باغبانی هستند

با درنظر گرفتن شرایط استفاده کردن از انواع گوناگون دستگاه های علف زن، این تجهیزات بیشتر دچار مشکلاتی خواهند شد که بی توجهی و عدم رسیدگی  به آنها سبب ایجاد مشکلات بسیار و در نهایت خرابی دستگاه  خواهد شد.در ادامه با ما با ذکر کردن مشکلات احتمالی پیش آمده برای دستگاه علف زن  و راه حل های برخی از آنان همراه باشید.

 چرا قدرت علف زن کم شده است؟

فیلتر هوا: فیلتر هوا سبب جلوگیری از نفوذ ذرات کوچک و آلودگی ها به درون کاربراتور خواهد شد. فیلتر هوا به مرور زمان بوسیله ی ذرات بسیار کوچک موجود در هوا آلوده و مسدود می شود که مانع از رسیدن هوای کافی به کاربراتور خواهد شد. جهت حل این مشکل در بازرسی های چند هفته یکبار فیلتر هوا را به طور کامل بررسی و تعویض نمایید.

کاربراتور: اگر سوخت در دراز مدت درون باک باقی بماند سبب کثیف شدن و آلودگی کاربراتور خواهد شد که مانع از عملکرد صحیح دستگاه می شود. جهت حل این مشکل در ابتدا کاربراتور را خالی نمایید و بعد از آن با استفاده از اسپری مخصوص تمیز کننده کاربراتور آن را تمیز نمایید و یا می توانید با جدا کردن آن اقدام به تمیز کردن کاربراتور را انجام دهید. (هر کاربراتوری یک روش مخصوص به خود را دارد.)

فیلتر سوخت: فیلتر سوخت در درون مخزن سوخت جای گرفته است و مانع  آلودگی ها و نفوذ ذرات کوچک و حتی سوخت به درون کاربراتور موتور و رساندن آسیب به آن ها خواهد شد.فیلتر سوخت باید در بازرسی های هفته ای مرتباً بررسی و در صورت کثیف و مسدود بودن تعویض گردد.

نکاتی در مورد خرابی و تعمیر علفزن

 شمع: ترکیب سوخت، هوا را درون  محفظه احتراق آتش میزند. شمع امکان دارد  دچار مشکلاتی از قبیل خراب شدن، کثیفی و آلودگی شمع شود که  از عملکرد درست شمع جلوگیری به عمل می آورد، در نهاتی شمع قادر نیست عمل احتراق را به درستی به انجام برساند  در نهایت جهت حل این مشکل شمع را تعویض نمایید.

مسدود شدن دریچه سوخت نیز سبب جلوگیری از عبور سوخت خواهد شد و کار سوخت رسانی به کاربراتور  دچار مشکل خواهد شد. جهت حل این مشکل دریچه سوخت را بررسی نمایید و اقدام به رفع انسداد نمایید.

واشر: واشر در بین دو قطعه به هم متصل شده است و اتصالات دیگر را مقاوم تر کرده و از نفوذ هوا و مایعات به درون کاربراتور جلوگیری به عمل آورده است . واشر امکان دارد دچار آسیب های همچون پاره‌شدگی و فرسودگی شود که سبب نفوذ هوا و مایعات به کاربراتور و در آخر سبب از میان رفتن ترکیب مناسب هوا و سوخت  و نیز شل شدن اتصالات خواهد شد. جهت حل این مشکل به طور حتم باید واشر تعویض شود. به یاد داشته باشید که واشرها یک بار مصرف می باشند و این به معنی می باشد که اگر  در بررسی های دوره ای واشر را باز کردید باید برای مونتاژ دوباره  واشر جدیدی را مورد استفاده قرار دهید.

چرا علفزن هنگام کار دچار لرزش میشه؟

فرسودگی جعبه دنده: استفاده بیش از اندازه و یا عدم روغنکاری صحیح باعث فرسودگی و وارد کردن صدمه به جعبه دنده خواهد شد که در هنگام کار به علت این که دندانه ها با هم برخورد ندارند، صدای ساییدگی داده و لرزش بوجود می آورد ، پس شما باید جهت حل این مشکل، جعبه دنده را عوض کنید.

مشکل در محفظه شفت: محفظه شفت را از نظر وجود هر آسیبی بررسی نموده و اگر مایل بودید و  آن را تعویض نمایید.

فرسودگی و یا از میان رفتن اتصال میان شفت و هد علف زن: اتصالات و هد علف زن را بررسی کنید و اگر دیدید که نیاز است ان را تعگیض کنیو این کار را انجام دهید و یا اگر نیاز به تعویض نبود آن را محکم کنید.

عدم روانکاری شفت و اتصالات آن: کار روانکاری را در دوره ی تایمی منظم انجام دهید.

شل بودن هد علف زن: هد علف زن را محکم ببندید.

روی عکس کلیک کنید تا به صفحه محصول هدایت شوید.

چرا موتور علف زن روشن می باشد اما علف زن کار برش دادن را به خوبی انجام نمی دهد؟

خراب شدن دنده های گیربکس: دنده های گیربکس امکان دارد به علت فشار زیاد و  فرسودگی دچار مشکلاتی زیادی شود، جهت حل مشکلات ازین قبیل گیربکس را تعویض نمایید.

خرا ب شدن   هوزینگ شفت: آسیب دیدن هوزینگ مانع از حرکت شفت و میل لنگ خواهد شد، جهت پیدل کردن راه حل  این مشکل  هوزینگ را تعویض نمایید

مشکل در شفت: شفت اتصال دهنده ی میل لنگ و موتور به هم به جعبه دنده و هد علف زن می باشد، خراب شدن شفت سبب جلوگیری از انتقال نیرو و حرکت هد علف زن خواهد شد ، جهت  حل کردن این مشکل باید شفت را عوض کنید

خراب شدن کلاچ و یا فنر کلاچ: کلاچ علف زن را عوض کنید.

روی عکس کلیک کنید تا به صفحه محصول هدایت شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *