مطالب آموزشی

تکاتی در مورد تعمیر و نگهداری اره موتوری

تکاتی در مورد تعمیر و نگهداری اره موتوری
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

در روند مراقبت، نگهداری و تعمیر انواع اره موتوری بنزینی نیازمند این هستیم که به نکاتی کلیدی و مهم توجه کافی را داشته باشیم تا بتوانیم با تکیه بر این موارد عمر وسیله ی خود را بیشتر کنیم.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با مشکلات احتمالی  اره برقی و راه های تعمیر آن اشنا کنیم تا در سریع ترین زمان ممکن بتوانید به راحتی اره موتوری تان را خودتان تعمیر کنید و دیگر متکی به هزینه های گزاف نباشید.

اره موتوری چیست؟

اره زنجیری یا اره موتوری وسیله ای است که پرتابل  بوده و از یک تیغه اره ای که  روی آن یک زنجیر با مجموعه دندانه ها که بر روی یک نوار راهنمای فلزی در حال چرخش می باشد درست شده است. اره موتوری  به طور معمول دارای یک موتور بنزینی تک سیلندر سایز کوچک بوده، البته برخی از انواع اره موتوری دارای موتور الکتریکی هستند که توان خود را از کابل متصل به برق یا باتری می گیرند.

زنجیر اره موتوری مقداری مثل زنجیر دوچرخه می باشد و اطراف چرخ دنده ی زنجیر تقریبا 30 دندانه بسیار تیز از آلیاژ فولاد سخت کاری شده می باشد که در فواصل معینی نصب شده اند.

در درون موتور یک پیستون در درون سیلندر حرکت برگشت و رفت را بر عهده دارد و این حرکت سبب وارد شدن نیرو و حرکت شاتون خواهد شد. شاتون وظیفه ی تبدیل حرکت خطی پیستون  به حرکت دورانی را بر عهده دارد و سبب چرخش میل لنگ خواهد شد. میل لنگ به وسیله ی یک کلاچ  به یکی از چرخ دندانه های موجود روی زنجیر متصل می باشد که نهایتاً سبب چرخش زنجیر خواهد شد.

تکاتی در مورد تعمیر و نگهداری اره موتوری

مشکلات احتمالی اره موتوری

هنگام کار با اره موتوری مشکلات فنی وجود دارد که احتمال پیش آمدن آن ها وجود دارد  که در ادامه به آن ها و راه حل های آن ها می پردازیم.

علت روشن نشدن اره موتوری چیست؟

وقتی که اره موتوری روشن نمی شود در اصل باید منبع تغذیه را بررسی نمود. حتما مطمئن شوید که  اتصالات برقی، پریز برق و اره برقی که به آن متصل نموده اید به درستی کار می کنند و پریز، برق را بدون دردسر تامین می کند. اگر مشکلی در منبع تغذیه وجود نداشته باشد قطعا مشکل سوئیچ های استارت است. جهت برطرف کردنمشکل سوئیچ را تعویض نمایید.

اره برقی هنگام کار قطع شد، دلیلش چیست؟

عاملی که سبب می شود اره برقی هنگام انجام کار خاموش شود و دیگر روشن نشود و قدرت آن  کاهش پیدا کند، حتما قطع شدن برق می باشد. پیشنهاد می شود اتصالات الکتریکی و برق ورودی  اره برقی را مو شکافی کنید و از این طریق مشکل را پیدا کنید. مورد دیگری که سبب این مشکل می شود عدم تطابق ولتاژ ورودی می باشد که سبب مشکلات الکتریکی جدی تری خواهد شد

هنگام کار با اره موتوری دود می دهد، علت چیست؟

دود دادن اره برقی امکان دارد  مشکل زنجیر باشد. زنجیرها جهت کارکرد هرچه روان تر  نیاز به روانکاری بیشتر دارند. دود دادن زنجیر نشان می دهد که زنجیر نیاز به روغن کاری دارد و البته نشان دهنده ی کمبود ذخیره روغن نیز می باشد. جهت حل این مشکل سطح روغن را بیشتر کنید. اگر شما به طور مرتب ذخیره روغن را چک کنید و مقدار روغن را کنترل کنید ولی مشاهده کردید که باز هم این مشکل وجود دارد به طور احتمالی مشکل گرفتگی سوراخ های اره از خاک می باشد که نیاز به تمیز کاری دارند

برای مشاهده محصول روی عکس کلیک بفرمایید.

اره موتوری به درستی برش نمی دهد دلیلش چیست؟

درست برش ندادن اره برقی می تواند ناشی از کند شدن زنجیر باشد.مطماناً زنجیر کند شده به درستی کار نمی کند و برش مناسبی ندارد در نهایت برای حل مشکل باید زنجیر  تیز و یا تعویض شود.

اره برقی بیش از حد گرم شده، دلیلش چیست؟

استفاده کردن از اره برقی به مدت طولانی، سبب گرم شدن اره برقی میخواهد شد. اره موتوری نیز مانند هر وسیله برقی دیگر باید پس از مدت زمان طولانی استفاده، اجازه خنک و شدن و استراحت به دستگاه را بدهیم

سفت بودن بیش از حد زنجیر که سبب افزایش اصطکاک زنجیر و میله شده و حرارت بیشتری تولید می کند.

شل بودن بیش از حد زنجیر، که سبب می شود تا از موتور انرژی بیشتر جهت درست کار کردن اره موتوری گرفته شود که در نهایت این بار بیش از حد معمول موتور را داغ می کند.

روغن کاری ناکافی: حرکت پر سرعت تیغه های اره برقی جهت برش مواد سخت سبب حرارتی می شود که جهت از بین بردن این گرما سیستم به طوری طراحی شده  که با هر بار چرخیدن زنجیر، مقداری از روغن به سطح تیغه پاشش شود تا هم کار روانکاری انجام شود و هم از بیش از حد گرم شدن اره برقی جلوگیری شود. کمبود روغن نیز قادر است ناشی از نشت روغن و شکستن لوله اتصال به زنجیر باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *