مطالب آموزشی

چیزهایی که باید در مورد هرس درخت بدانید!

هرس درخت
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

هرس رایج ترین روش نگهداری درخت است. برخلاف درختان جنگلی، درختان منظره برای حفظ یکپارچگی ساختاری و زیبایی شناسی به سطح بالاتری از مراقبت نیاز دارند. هرس درخت باید با درک بیولوژی درخت انجام شود زیرا هرس نامناسب می تواند آسیب های پایدار ایجاد کند یا عمر درخت را کوتاه کند. برای هرس از قیچی باغبانی های مخصوص استفاده می شوند.

دلایل هرس

هر برش به طور بالقوه می تواند رشد درخت را تغییر دهد. بنابراین، مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ شاخه ای نباید بدون دلیل قطع شود. برخی از دلایل رایج برای هرس درخت عبارتند از: حذف شاخه های مرده برای بهبود فرم و افزایش ایمنی، افزایش نفوذ نور و هوا برای گیاهان زیر تاج درخت، یا اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه.

چه زمانی باید هرس کرد؟

اکثر هرس های معمولی و سبک برای از بین بردن اندام های ضعیف، مرده یا بیمار را می توان در هر زمانی در طول سال با تأثیر کمی بر درخت انجام داد.

به عنوان یک قاعده، در صورتی که هرس قبل از شستشوی بهار انجام شود، رشد و بسته شدن زخم به حداکثر می رسد. از هرس سنگین بافت زنده بلافاصله پس از شستشوی رشد بهاره، به خصوص در درختان ضعیف باید اجتناب شود.

بیماری‌های درختان مانند پژمردگی بلوط زمانی که زخم‌های هرس دسترسی به عوامل بیماری‌زا را فراهم می‌کنند، می‌توانند پخش شوند. درختان حساس نباید در طول دوره های انتقال فعال هرس شوند.

اگر در مورد زمان هرس درخت ها مطمئن نیستید، با درختکاری محلی خود تماس بگیرید.

تکنیک های هرس

انواع خاصی از هرس ممکن است برای نگهداری یک درخت بالغ در شرایط سالم، ایمن و جذاب لازم باشد.نظافت عبارت است از حذف شاخه های مرده، در حال مرگ، بیمار، ضعیف چسبیده و کم قدرت از تاج درخت.
بلند کردن شاخه های پایینی درخت را جدا می کند تا فضای خالی برای ساختمان ها، وسایل نقلیه، عابران پیاده و مناظر ایجاد کند.

کاهش اندازه درخت را کاهش می دهد، اغلب برای ترخیص خطوط شهری. کاهش ارتفاع یا گسترش درخت با هرس کردن پیشروها و پایانه های شاخه به شاخه های فرعی که به اندازه کافی بزرگ هستند تا نقش انتهایی را بر عهده بگیرند (حداقل یک سوم قطر ساقه بریده) به بهترین وجه انجام می شود. در مقایسه با روکش، کاهش به حفظ فرم و یکپارچگی ساختاری درخت کمک می کند.
کاهش تراکم شاخ و برگ در حاشیه طوقه، نازک شدن، گاهی اوقات برای افزایش نفوذ باد یا نور به دلایل زیبایی شناختی و توسعه شاخ و برگ داخلی انجام می شود.

هرس درخت جوان

هرس درخت ساختاری در رشد درختی با ساختار قوی و فرم مطلوب ضروری است. درختانی که در جوانی هرس مناسبی را دریافت می کنند، با بالغ شدن به هرس اصلاحی کمتری نیاز دارند.

به یاد داشته باشید که هر برش پتانسیل تغییر رشد درخت را دارد، بنابراین مهم است که هدفی برای اینکه چرا درخت هرس می شود تعیین کنید. برای درختان جوان هدف بهبود ساختار درخت است. هرس ضعیف می تواند باعث آسیب شود که درخت باید بیش از حد رشد کند و باعث شود زخم برای همیشه در درخت بماند.

هرس نخل

اغلب هرس درخت نخل برای حذف برگ های مرده یا در حال مرگ، گل آذین (گلدهی)، و/یا خوشه های میوه، به ویژه آنهایی که ممکن است خطر بالقوه ای برای عموم باشند، مانند نارگیل، انجام می شود.

هرس درخت معمولاً حداقل هر دو سال یکبار انجام می شود. نارگیل ها را می توان هر 3 تا 4 ماه یکبار هرس کرد تا خطر آسیب یا آسیب ناشی از میوه سنگین به حداقل برسد. برای جلوگیری از آسیب به جوانه انتهایی باید مراقب باشید. نخل هایی که بیش از حد هرس شده اند ممکن است رشد کندتری داشته باشند و آفات را جذب کنند.

به طور کلی، فقط شاخه های قدیمی، مرده و پایین تر را بردارید، مگر اینکه برای پاک کردن نیاز باشد. گاهی اوقات، شاخه های سبز زنده، جایی که شفت برگ به زیر صفحه افقی پایین آمده است، می توانند حذف شوند. حذف شاخه های زنده در جایی که شفت بیشتر از 45 درجه بالاتر از افقی است، برای کاهش نیازهای هرس در آینده شناخته شده نیست.

از سنبله های کوهنوردی برای هرس نباید از نخل ها استفاده کرد زیرا به طور دائم تنه نخل را زخمی می کنند. زخم های کف دست بسته نمی شود.

درختان را بالا نبرید!

رویه درخت

تاپینگ عبارت است از بریدن بی رویه شاخه های درخت به شاخه های خرد شده یا به شاخه های جانبی که به اندازه کافی بزرگ نیستند تا نقش انتهایی را ایفا کنند. تاپینگ اغلب برای کاهش اندازه درخت استفاده می شود، اما شاید مضرترین روش هرس درخت ها شناخته شده باشد.

روکش کردن می تواند منجر به خطر غیرقابل قبول، تنش درخت و پوسیدگی شود. همچنین گران است و شکل طبیعی درخت را از بین می برد.

جایگزین های تاپینگ شامل برداشتن شاخه های کوچک به نقطه مبدا، یا هرس کردن اندام های بزرگتر به سمت شاخه جانبی است که به اندازه کافی بزرگ است که نقش انتهایی را به عهده بگیرد. گاهی اوقات بهترین راه حل، برداشتن درخت و جایگزینی آن با گونه ای است که برای سایت مناسب تر است.

حتماً با یک درخت‌کار محلی در مورد جایگزین‌های تاپینگ مشورت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *