مطالب آموزشی

همه چیز در مورد دریل ها

دریل ها
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

مقدمه ای بر دریل

پس از این ماژول شما قادر خواهید بود:

– توضیح دهید که دریل چیست،

– شناسایی قطعات روی یک دریل ، و

– با خیال راحت از دریل استفاده کنید به مسابقه پرش کنید!

بررسی اجمالی

دریل یک ابزار برقی است که برای پیچاندن یا باز کردن سریع بست ها طراحی شده است. همچنین می توان از دریل ها برای ایجاد سوراخ در برخی مواد استفاده کرد.

دریل چند قسمت دارد:

بیت،

چاک،

دسته،

ماشه تفنگ،

سوئیچ جلو/عقب و

باتری

بیت یک قطعه فلزی نازک است که از دریل بیرون می‌آید. وقتی پیچ‌ها را شل یا سفت می‌کنید، بیت می‌تواند شبیه سر پیچ گوشتی باشد. اگر در حال سوراخ کردن اجسام هستید، تکه‌ها می‌توانند مانند قطعات مارپیچی بلند فلز به نظر برسند.

چاک درست پشت دریل است. چاک بیت را در جای خود نگه می دارد. می توانید چاک را بچرخانید تا قطعات را محکم یا شل کنید. در داخل چاک سه فک وجود دارد که دریل را می‌گیرند. وقتی چاک را سفت یا شل می کنیم، فک ها را در داخل چاک حرکت می دهیم.

دستگیره جایی است که دریل را نگه می داریم. دسته روی کف دست شما و بین انگشت شست و اشاره گر شما قرار می گیرد. ماشه جلوی دسته است. با فشار دادن ماشه، بیت شروع به چرخش می کند.

یک سوئیچ بالای ماشه وجود دارد که جهت دریل را تعیین می کند. سوئیچ تعیین می کند که آیا بیت برای سفت کردن یک پیچ در جهت عقربه های ساعت می چرخد ​​یا برای باز کردن یک پیچ در خلاف جهت عقربه های ساعت.

در اکثر دریل ها، باتری در پایین دسته دریل قرار می گیرد. باتری انرژی دریل را تامین می کند. باتری دریل قابل شارژ است.

دریل

به یاد بیاورید که دریل ها دارای ذره ای هستند که می توانند انواع مختلفی از مواد را برش دهند.

دریل ها انواع مختلفی دارند از جمله:

تکه های چوب و

قطعات ورق فلزی

مهم است که از بیت صحیح برای موادی که سوراخ می کنید استفاده کنید. می توانید با استفاده از دریل اشتباه برای کار، دریل ها را بشکنید. اگر کمی بشکند فلز می شکند و با سرعت بالا پرواز می کند. کمی شکستن می تواند خطرناک باشد. همیشه از بیت درست برای مواد استفاده کنید.

اولین نوع دریل ای که می پوشانیم دریل چوب است. دریل های چوب دارای طرف های فلزی مسطح هستند که به برش دریل به چوب کمک می کند.

دو نوع دریل چوب وجود دارد:

براد نقطه بیت، و

تکه های بیل

بیت های نقطه براد برای سوراخ کردن سوراخ های کوچک استفاده می شود. از بیل برای سوراخ کردن سوراخ های بزرگ استفاده می شود.

بیت نقطه براد دارای اضلاع صاف و قطر کوچکتر از بیل است. کناره های صاف به بیت کمک می کند تا به راحتی وارد مواد شود و از آن خارج شود.

از بیل برای سوراخ کردن سوراخ های بزرگتر استفاده می شود. طراحی تکه‌های بیل به قطعه اجازه می‌دهد مقدار زیادی از مواد را هنگام چرخش بیت به داخل چوب کنده کند.

دریل های ورق فلزی نوعی دریل نقطه براد هستند. تکه های ورق فلزی دارای ضلع های فلزی تیز و مارپیچی هستند که به برش فلزات سخت کمک می کند. کناره های مارپیچی به جدا شدن فلز حفر شده کمک می کنند زیرا دریل عمیق تر در مواد فرو می رود.

ضخامت یک دریل نیز می تواند از 1/16 اینچ تا اینچ متفاوت باشد. ضخامت بیت تعیین کننده اندازه سوراخی است که ایجاد می کنید.

زمانی که در حال سوراخ کردن یک سوراخ بزرگ هستید، باید به تدریج اندازه آن را افزایش دهید. با ایجاد یک سوراخ با یک قطعه کوچکتر شروع کنید. قطعه کوچک را با یک قطعه بزرگتر جایگزین کنید. روند را تکرار کنید. شروع با یک بیت بزرگ می تواند بیت را خراب کند.

بیت هایی که تاکنون پوشش داده ایم برای سوراخ کردن مواد استفاده می شود. همچنین قطعاتی برای سفت کردن یا شل کردن بست ها استفاده می شود. به عنوان مثال، برخی از قطعات می توانند بست ها مانند مهره ها، پیچ ها یا پیچ ها را شل یا سفت کنند.

درایورهای مهره ای نوع دیگری از بیت هستند که می توان آنها را در دریل ها قرار داد. درایور مهره شبیه به سوکت آچار سوکتی است. درایورهای مهره به شما این امکان را می دهند که به سرعت پیچ ها یا مهره های سر شش گوش را باز یا سفت کنید.

همچنین دریل هایی برای همه انواع رایج سر پیچ وجود دارد. می توانید بیت هایی با هد پیدا کنید که باید در موارد زیر استفاده شوند:

پیچ فیلیپس،

پیچ های شکاف دار،

پیچ تورکس و

همه انواع رایج دیگر پیچ ها

ایمنی دریل

هنگام استفاده از دریل حتما از PPE مناسب استفاده کنید. این شامل:

عینک ایمنی یا محافظ صورت

کفش ایمنی

دستکش های محافظ

در حین حفاری، اشیاء ممکن است سقوط کنند یا خرد شوند. PPE احتمال آسیب دیدگی را کاهش می دهد.

هنگام استفاده از دریل مطمئن شوید که دریچه های دریل خالی هستند. این کار از داغ شدن بیش از حد دریل جلوگیری می کند. دریل ها را تیز نگه دارید. دریل های تیز احتمال شکستن ذره را کاهش می دهند. تمام آکوردها را از ناحیه برش دور نگه دارید. آکوردها را می توان به راحتی روی آن قرار داد.

هنگام تعویض بیت، منبع تغذیه را قطع کنید. این امر احتمال تصادف را کاهش می دهد. برای جلوگیری از حرکت در حین حفاری، جسم در حال حفاری را محکم کنید.

همیشه بدانید که در حال حفاری در چه جسمی هستید. سوراخ کردن مواد نادرست می تواند به دریل یا دریل آسیب برساند. به پشت سر چیزی که در حال حفاری هستید نگاه کنید. اگر جسمی را سوراخ کنید، می توانید به چیزی که پشت آن است آسیب بزنید.

دریل ها راه سریعی برای ایجاد سوراخ ها و اتصال و جدا کردن بست ها ارائه می دهند. توانایی استفاده موثر از دریل باعث می شود که یک کار بسیار سریعتر انجام شود. همیشه هنگام کار با دریل از PPE مناسب استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *