مطالب آموزشی

آیا دریل های شارژی را میشناسید؟

آیا دریل های شارژی را میشناسید؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

رایج ترین نوع دریل، دریل شارژی است. دریل های شارژی دریل ای است که از باتری تغذیه می کند. دریل نیازی به وصل شدن به پریز نیست. دریل های شارژی به راحتی قابل جابجایی هستند، قدرتمند هستند و از خطرات ناشی از آکورد جلوگیری می کنند.

از دریل های شارژی می توان برای سفت یا باز کردن سریع پیچ ها، مهره ها یا پیچ ها استفاده کرد. از دریل های شارژی نیز می توان برای سوراخ کردن موادی مانند چوب استفاده کرد.

به یاد داشته باشید که دریل های شارژی دارای قطعات زیر است:

بیت،

چاک،

دسته،

ماشه تفنگ،

سوئیچ جلو/عقب و

باتری

به یاد داشته باشید که دریل دارای یک دکمه جلو / عقب است. این دکمه تعیین می کند که بیت در جهت عقربه های ساعت می چرخد ​​یا خلاف آن (به اصطلاح خودمان چپ گرد و راست گرد). برای تغییر جهت، دکمه را به تنظیم دوم تغییر دهید. ماشه را فشار دهید تا مطمئن شوید که بیت در جهتی که می خواهید می چرخد.

بسته به اینکه از دریل برای چه کاری استفاده می کنیم، باید دریل را عوض کنیم. به عنوان مثال، اگر ما یک پیچ سر فیلیپس را باز می کنیم، به یک بیت سر فیلیپس نیاز داریم.

برای برداشتن مته  از دریل، باید چاک را شل کنیم. به یاد بیاورید، چاک بخشی از دریل است که دریل را در جای خود نگه می دارد.

برای شل کردن چاک، دریل را طوری تنظیم کنید که خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخد. چاک را با دست غیر غالب خود بگیرید و به آرامی ماشه را فشار دهید. بعد از یک ثانیه دریل شل می شود و به راحتی می توانید مته را از چاک خارج کنید.

برای محکم کردن مته جدید، آن را در چاک قرار دهید. دریل را طوری تنظیم کنید که در جهت عقربه های ساعت بچرخد. مطمئن شوید که دریل در مرکز سه فک چاک قرار دارد.

با دست غیر غالب خود، دریل را در داخل چاک نگه دارید. به آرامی چاک را نگه دارید. انگشتان خود را از فک های چاک دور نگه دارید. در حالی که بیت و چاک را در دست گرفته اید، ماشه را به آرامی فشار دهید. چاک در اطراف بیت سفت می شود.

هنگامی که بیت در چاک محکم شد، مطمئن شوید که بیت در مرکز سه فک قرار دارد. برای اطمینان از اتصال خوب، بیت را بکشید. شما نباید بتوانید بیت را از چاک خارج کنید.

در پشت چاک، دریل ها دارای یک صفحه کلید هستند که گشتاور روی بیت را تعیین می کند. اگر دریل گشتاور کافی نداشته باشد، قبل از اینکه سوراخ کامل شود، چرخش متوقف می شود. اگر گشتاور دریل بیش از حد باشد، می توانید یک پیچ را بیش از حد در مواد سوراخ کنید.

زمانی که دریل با گشتاوری که شما آن را تنظیم کرده اید تجربه کند، چرخش را متوقف می کند. اگر نمی خواهید پیچ ​​یا پیچ را بیش از حد سفت کنید، تنظیم گشتاور مفید است. برای تغییر گشتاور، صفحه نمایش داده شده در تصویر را بچرخانید. هرچه این عدد بیشتر باشد، دریل گشتاور بیشتری تولید می کند.

دریل شارژی و تنظیم سرعت آن

همچنین می توانید سرعت دریل را با تعویض دنده تغییر دهید. می توانید دنده را با جابجایی سوئیچ بالای دریل تغییر دهید. اکثر دریل های شارژی دارای سه تنظیم دنده خواهند بود. هرچه دنده بالاتر باشد، بیت سریعتر می چرخد ​​اما گشتاور کمتری خواهید داشت.

دنده یک کمترین سرعت و بیشترین گشتاور را دارد. دنده یک برای سوراخ کردن سوراخ های بزرگ عالی است. دنده یک نیز برای کشیدن پیچ های بزرگتر عالی است.

دنده دو سرعت متوسط ​​و گشتاور متوسط ​​دارد. دنده دو یک دنده عالی است. برای اکثر برنامه ها قابل استفاده است.

دنده سه سرعت سریع و گشتاور کم دارد. از چرخ دنده سه برای سوراخ کردن سوراخ های کوچک استفاده می شود. همچنین برای سوراخ کردن پیچ های کوچکتر مناسب است.

 

دریل های شارژی و باتری آنان

دریل های شارژی برای تغذیه دریل به یک باتری قابل شارژ متکی هستند. پس از اتمام کار با دریل، باتری را در ایستگاه شارژ قرار می دهید.

باتری مرده را با فشار دادن دکمه های آزادسازی کنار باتری خارج کنید. باتری را از دریل شارژی بیرون بکشید. باتری مرده را در شیار شارژر قرار دهید.

برای شروع استفاده از دریل شارژی، نوع بیتی که برای کار نیاز دارید را مشخص کنید. اطمینان حاصل کنید که بیت صحیح در چاک است. بررسی کنید که بیت به طور ایمن بسته شده باشد.

دریل را با نیروی متوسطی به ماده یا پیچ فشار دهید. می خواهید مستقیماً به مواد یا پیچ فشار دهید. شما نمی خواهید در یک زاویه سوراخ کنید. فشار رو به پایین را روی دریل نگه دارید و به آرامی ماشه را فشار دهید.

به تدریج ماشه را بیشتر به عقب بکشید تا سرعت بیت افزایش یابد. شما باید بیت یا پیچ وارد شده به مواد را ببینید. به نگه داشتن ماشه و فشار دادن به پایین ادامه دهید. وقتی کارتان تمام شد، ماشه را رها کنید.

دریل های شارژی همه کاره و متحرک است. برای اکثر کار ها ، دریل شارژی دریل اصلی شما خواهد بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *