مطالب آموزشی

در مورد علفزن بدانیم؟!

در مورد علفزن بدانیم؟!
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

علفزن دوشی

نگهداری علفزن

علفزن ها باید نگهداری شوند تا نتیجه عالی خود را به دست آورند. برخی از مکانیسم های نگهداری عبارتند از:

مطمئن شوید که علفزن شما بعد از هر جلسه در یک نقطه خنک و خشک قرار دارد، اجازه ندهید آب وارد آن شود.

پس از استفاده آن را به درستی تمیز کنید. برخی از قطعات ممکن است کثیفی بیشتری جمع کنند و در این صورت، قبل از اینکه زنگ زدگی روی آن ها ایجاد شود، آنها را با کمی روغن تمیز کنید.

قبل و در حین کار سطح روغن و سوخت را بررسی کنید و اجازه ندهید در حین کار در دستگاه شما تمام شود

در موردی که با پیوست های زیادی استفاده می کنید، هر بار که سر ضمیمه را عوض می کنید، اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده به درستی جا می شود.

علفزن کوله پشتی

تیغه ها و ملحقات برس برش

عملکرد اصلی یک علف زن، کوتاه کردن چمن های اطراف یک چمن یا باغ است. با این حال، مزیت واقعی استفاده از براش کاتر، قابلیت نصب آن با تیغه های فلزی و استفاده برای عملیات های مختلف در زمین کشاورزی است.

انواع مختلف تیغه های علفزن برای برش انواع مختلف رشد بهترین عملکرد را دارند:

تیغه هایی با 8 دندان یا کمتر: علف و علف های هرز

تیغه هایی با 9 تا 40 دندان: علف های هرز ضخیم، برس و بوته

تیغه هایی با بیش از 40 دندان (که اره دایره ای نیز نامیده می شود): قلم مو، درختان کوچک و نهال

لطفا توجه داشته باشید:

فقط از تیغه های توصیه شده برای علفزن خود استفاده کنید.

هر زمان که تیغه را عوض می کنید، همیشه دستکش بپوشید.

هر تیغه علف زن اندازه درخت خود را نیز ذکر می کند. اندازه آربور قطر سوراخ در مرکز تیغه است که پیچ نصب از آن عبور می کند. اندازه درخت معمولی 1 اینچ است. همیشه دفترچه راهنمای علفزن خود را بررسی کنید تا اندازه تیغه های آن را تعیین کنید.

بعد از اینکه علفزن خود را با ضمیمه مناسب برای کاری که باید انجام دهید نصب کردید، سوال بعدی نحوه استفاده از تیغه های علفزن است.

نحوه استفاده از علفزن با تیغه

استفاده از تیغه های براش کار آسانی است، به شرطی که به تکنیک خود توجه کنید.

مهم نیست که از چه سبک تیغه براش استفاده می کنید، همیشه علف زن خود را با تیغه برش موازی با زمین در حین استفاده نگه دارید. دسته کاتر را طوری تنظیم کنید که برس کاتر به راحتی در این موقعیت قرار گیرد و پشت دسته یا میله مانع روی باسن شما قرار گیرد.

هر علفزن یک ماشین اصلاح محور مستقیم است. این بدان معناست که هر علفزن دارای تیغه هایی است که در خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخند. و این بدان معناست که بهتر است با سمت چپ تیغه برش دهید و سر براش کاتر خود را به سمت چپ حرکت دهید.

اگر از سمت راست تیغه برای برش استفاده کنید (مخصوصاً قسمت جلوی سمت راست تیغه)، در معرض خطری قرار می گیرید که به آن ضربه به بیرون یا رانش تیغه می گویند. کیک اوت یک تکان یا پرش سریع علفزن است، تقریباً انگار به مانعی برخورد کرده و پس زده شده است. هنگام کوتاه کردن چمن نسبت به هنگام بریدن نهال، کیک اوت کمتر نگران کننده است. هرچه جسمی که می برید سخت تر و متراکم تر باشد، خطر ضربه زدن بیشتر است.

علاوه بر موازی نگه داشتن تیغه برش با زمین و بریدن رشد متراکم تر با سمت چپ تیغه، نکاتی وجود دارد که باید برای هر نوع پوشش گیاهی که ممکن است با آن مواجه شوید، در نظر داشته باشید:

علف و علف های هرز

بوته های ضخیم و برس اسکراب
درختان و نهال ها
بریدن علف و علف های هرز

برای کوتاه کردن دسته‌های علف و علف‌های هرز ، علف زن خود را به‌صورت قوس‌های بلند به جلو و عقب جارو کنید، انگار از داس استفاده می‌کنید. کاتر را طوری نگه دارید که سر و تیغه به سختی بالای زمین قرار گیرند.

برس ضخیم برش

برای از بین بردن بوته های ضخیم و گره خورده با یک چاقوی قلم مو، شروع از پایه گیاه ممکن است ساده ترین گزینه نباشد. در عوض، با بالا بردن سر علفزن به اندازه کمر خود شروع کنید و تیغه را موازی با زمین نگه دارید. به آرامی سر کاتر را روی برس پایین بیاورید تا تیغه درست بالای زمین قرار گیرد. هرگز تیغه را از ارتفاع کمر بلند نکنید.

قطع درختان و نهال های کوچک

عل فزن با تیغه اره دایره ای بهتر است برای درختانی با قطر تنه کمتر از 2 اینچ استفاده شود. درختان بزرگتر از آن را باید با اره برقی قطع کرد.

علفزن خود را با تیغه 2 تا 8 اینچی بالاتر از سطح زمین نگه دارید. کاتر را راه اندازی کنید و سمت چپ تیغه را به سمت راست درخت بیاورید.

برای کمک به نگه داشتن برس کاتر در جای خود، اجازه دهید سمت چپ منحرف کننده توقف حد مجاز روی درخت قرار گیرد.

کاتر را تا زمانی که از میان تنه درخت باز شود ثابت نگه دارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *