مطالب آموزشی

کشاورزی مدرن یا کشاورزی نوین چیست؟

کشاورزی مدرن یا کشاورزی نوین چیست؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

کشاورزی نوین و مدرن یک عملکرد در حال تحمیل و در شیوه های جدید و مدل های کشاورزی است که می تواند به کشاورزان کمک کند تا برداشت و بهره وری را بالا ببرند و منبع های طبیعی مثل آب و زمین و انرژی لازم برای تامین احتیاجات غذایی، سوخت و فیبر جهان را کمتر می کند.کشاورزی مدرن با تولید زیاد ماده های غذایی، تقویت کیفیت آن و مورد دسترس آن به همه ی مردم، اثبات سیاسی جهانی را بالا میبرد.

گسترده کردن یک سیستم تجاری وابسته بر قانون های قوی در تقویت پخش مواد غذایی و بالا بردن دسترسی در منطقه هایی با وجود نداشتن مواد غذایی است.چونکه این ارزش کشاورزی نوین و کشاورزی مدرن را به خصوص در كشورمان به این صورت می توانن حساب کرد :

تقویت دسترسی به اطلاعات، مدیریت اطلاعات، گزارش‌ دادن و گزارش‌گرفتن، تحلیل و بررسی سنجش كیفیت و اندازه ی اثر

بالارفته نتایج تحقیق ها كه از طرف تقویت آگاهی از پیش آمد ها و مدیریت کردن به دست آمده ها حاصل می‌گردد.

 بهره گیری نکردن پروژه‌های تحقیق از و نتایج یكدیگر

نداشتن دسترسی راحت به اطلاعات

پایین آمدن ریسك غیر دقیق داده‌ها و تقویت یك پارچه بودن داده‌ها

وجود نداشتن یك مركز داده در عرضه ی كشاورزی در تمام كشور

پایین آمدن هزینه‌ ها از طرف كاستن فرآورده های دستی، كارهای برگه ای و نگه داشت سیستم

کشاورزی مدرن یا کشاورزی نوین چیست

کشاورزی مدرن یعنی کشاورزی با استفاده از فنون و فن آوری های نوین..

کشاورزی تاثیر مهمی را در گسترش تاریخ بشری دارد. قبل از انقلاب صنعتی، اکثر مردم درهمه ی جهان در عرضه ی کشاورزی کار می کردند. اکثریت مردم برای احتیاج های خود به ماده ی غذایی، پارچه و لباس و …. در مزرعه مشغول به کار می شدند.آن وقت مردم هدفی در بازار کار جهانی برای خود نداشتند و به سبب استفاده از روش های سنتی کشاورزی، توزیع خیلی کمی داشتند.

اما الان تولید و توزیع فناوری کشاورزی موجب بالا رفتن دست آورد های کشاورزی شده است و کشاورزها توانایی خرید و فروش محصول هایشان را در بازارهای دنیا دارند. در قدیم کشاورزان از گاوآهن برای کشت خاک بهره می برند. اما الان کشاورزان برای کندن خاک از وسایل مدرن مثل تراکتورهای چند تخته ای بهره می برند. در قدیم کشاورزی به وضع طبیعی و کود وابستگی داشت و تولید خیلی کمی داشت.

در اول قرن بیستم با کمک نیتروژن مصنوعی با سم های از بین برنده ی آفات، مکانیزاسیون  توزیع و تولید محصول خیلی بالا رفته و انقلاب سبز در کشت برنج، گندم، ذرت و … نامیده شده است.

فرق های کشاورزی سنتی و کشاورزی مدرن

روش هاژ نوین کشاورزی بر نتیجه ی تولید، بالا رفتن سرمایه، هزینه­ ها و قدرت محصول های زراعت اهمیت و تاکید دارد. و در طرف دیگر، روش های سنتی کشاورزی بر بومی سازی، متنوع بودن زیستی و منبع های ژنتیکی مشترک برای خیلی از محصولات گوناگون تأکید دارد.

در کشاورزی مدرن، کشاورز ها از کودهای مصنوعی، نژادهای پرمحصول، سم های از بین برنده ی آفات، آلودگی مناسب با آب، مکانیزه شدن، پهپادها، تصویر های ماهواره­ا و تکنولوژی­ های سنجیدن از دور کمک میگیرند که موجب بالارفتن مصرف در کشاورزی می شود.

جمعیت مردم درهمه ی جهان خیلی سریع در حال بالا رفتن است. مردم زبادی به محصول هایی مثل غذا، پارچه و…. احتیاح دارند که این کار کامل به تولید محصول ها کشاورزی وابسته است.

سپس، ما احتیاگ به تولید زیادی در کشاورزی داریم که در کشاورزی سنتی این امکان وجود ندارد و کشاورزی مدرن برای توزیع و تولید بالاتر و با توجه به پرورش و رشد سریع جمعیت لازم است.

همینطور اگر کشاورز این امکان را داشته باشد از خدمات الکترونیک استفاده کند و همه ی درخواست های خود در زمینه ی باغداری، کشاورزی، دامداری و… را به صورت مکانیزه و الکترونیک در گوشی تان یا بر روی اینترنت داشته باشد، این کار موجب سهولت کار برای آنهایی شده است و این امکان دارد با پایین ترین مراجعه به متولیان دولتی و خصوصی، در مکان خود شروع به فروش، ثبت درخواست، پیگیری درخواست، گرفتن مجوز و … خود کند.

پیش بینی کردن عامل های تاثیر گذار در توزیع و تولید کشاورزی اگر چه کاری پیچیده است، اما غیر قابل انجام دادن نیست. همچنین که یکی از با اهمیت ترین  شاخص های گسترش به معنی  کامل آن توسعه سطح دانش و اطلاعات در هر یک از قسمت و بخش های یک ملت پیشروست. نقش و موثر بودن کشاورز در گسترش پابرجا و جوامع به صورت یکی از قسمت های استراتژیک کشور قابل انکار کردن نیست.

برنامه ریزی‌کردن ملی و غیر ملی و بهره بردن هرچه خوبتر از فضای ناشناخته کشاورزی و همینطور توسعه ی مصرف بهینه از کارایی موجود این قسمت نیازمند به وجود آوردن یک تغییر اساسی و نگرش همه جانبه به پدیده مطلع کننده است. پرداخت کردن به این کار ممکن برنامه ریزی های دقیق و همه جانبه  را در همه ی سطح های زیر قسمت های کشاورزی به وجود می آورد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

2 نظر در “کشاورزی مدرن یا کشاورزی نوین چیست؟

  1. نازنین مقامی گفت:

    ممنون از مقاله علمی و مفیدتون، منم یه رپورتاژ تو یه رسانه ای خوندم که درباره راهکارهای جدیدی که شرکت ها برای حفظ محیط زیست و حوزه کشاورزی ارائه دادن صحبت میکرد، به نظرم این کارا خیلی باید بیشتر انجام بشن تا بتونیم یه قدم چشمگیر تو پیشرفت محیط زیست ببینیم.

    1. پویا بهرام رش گفت:

      بله کاملا اینطوری هست به امید روزیکه محیط زیست ما پیشرفت چشم گیری داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *