مطالب آموزشی

کاربرد های مختلف از پمپ آب چیست؟

کاربرد های مختلف از پمپ آب چیست؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

کاربرد پمپ آب تنوع بسیار بالایی دارد. در خیلی از موارد از پمپ آب استفاده ی گسترده ای خواهد شد. عمدتاً از پمپ آب جهت تامین مکرر آب در موسسات تجاری ،صنایع، منازل ،  آکواریوم ها و بیمارستان ها و غیره … استفاده می گردد.

ما همچنین قادر هستیم از پمپ های آب جهت تامین، حمل و جابجایی مایعات گوناگون ، با توجه  به ظرفیت پمپ استفاده نماییم.

ماشین ها زندگی ما را خیلی آسان  و راحت تر کرده اند  ، هنگامی که قدیم الیام مردم جهت استفاده از آب مجبور بودن آب را از چاه به بالا بکشند و آن را با سطل به جای مورد نیاز خود با کلی انرژی و اتلاف وقت حمل کنند . پمپ های آب برای اولین بار به وسیله ی جوزف مونتگلیفر( Joseph Montgolfier) در سال 1796 اختراع گردید و زندگی را برای همه ی ما راحت و آسان تر کرد .

متداولترین پمپ های آبی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند به طور معمول پمپ های آب جتی و پمپ های آب شناور می باشند . استفاده های گوناگونی از پمپ های آب خواهد شد.

وظیفه پمپ آب چیست ؟

هدف اصلی موتور پمپ آب و یا سیستم پمپاژ آب انتقال دادن آب از یک منطقه به منطقه دیگر می باشد . آنها بیشتر در هر بخش از ساختمانی به عنوان نوع خاصی از استخراج آب ، چهت استخراج آب هنگام حفاری کردن، در تصفیه خانه ها ، در دشت های سیلابی ، یا حین برخورد با چاه های نفت و آب مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

با این اوصاف ، پمپ آب فقط به قسمت های ساختمانی محدود نخواهد شد . آنها همچنین قادر اند در جا های صنعتی ، مسکونی یا تجاری برای اهداف زهکشی استفاده بشوند . جهت کارگذاری سیستم پمپاژ آب ، به طور قطعی پمپ آب مورد نیاز خواهد بود . پمپ آب دستگاه پمپاژ آب را راه اندازی نموده و عملکرد موثر آن را تضمین خواهد کرد .

در ادامه به کاربرد های بعضی از پمپ آب می پردازیم :

استفاده در مجتمع های مسکونی

پمپ آب یکی از حایز اهمیت ترین ماشین های مورد استفاده در منازل مسکونی می باشد . از پمپ آب برای انتقال آب از مخزن ذخیره آب ویا چاه به سرویس های بهداشتی، حمام و آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین از پمپ آب در آبیاری زمین های کشاورز و یا باغ ها با سیستم آبپاشی اتوماتیک برای تامین آبیاری چمنزار، باغ و دشت نیز استفاده خواهد شد. یکی دیگر از کاربرد های حایز اهمیت پمپ آب، تخلیه آب (آب باران) زیر ساختمان ها می باشد.

استفاده در کشاورزی

بیشتر از 5/2 میلیارد نفر روستایی در همه ی سراسر جهان جهت امرار معاش شان در قسمت کشاورزی کار می کنند و امکان دارد بدون تامین آب کافی در همه ی فصول سال قادر نباشند هر چیزی را در مزرعه های خود کشت کنند. یک پمپ آب عالی نقش بسیار مهم در تامین آب قسمت کشاورزی خواهد داشت . در این قسما از پمپ آب جهت انتقال آب از مخازن آب ، چاه آب ، دریاچه ها ، نهر ها و رودخانه ها به سمت زمین کشاورزی استفاده خواهد شد . همچنین بعضی اوقات از آن جهت  پخش کردن و پاشیدن کود های مایع برای محصولات کشاورزی استفاده خواهد شد.

استفاده در صنایع

به صورت مشخص در صنایع ، بدست آوردن آب مورد نیاز یکی از حایز اهمیت ترین موضوعات در فعالیت های روزانه خواهد بود . در بعضی از مناطق ،  افراد محلی خواستار نصب یک سیستم تامین آب عالی و حفظ سطح آب مورد نیاز در مخازنی که مسئولیت رسیدگی به اموری مثل آتش نشانی را دارند ، می باشند. سیستم های تامین کردن آب مورد نیاز اطمینان از تامین آب کافی جهت به کار بردن در قسمت مورد نیاز را ایجاد خواهد کرد و آن شامل جابه جایی آب از مخزن آب و یا ذخیره کردن آب برای هدف مورد نیاز می باشد . پمپ آب قلب هر سیستم تامین آب می باشد.

استفاده جهت مقابله با حریق

دو چیز  مهم ترین استفاده را در طول مقابله با آتش سوزی را خواهند داشت ، آب و ماموران آتشنشانی . پمپ آب نقش بسیار مهم و حیاتی در عملکرد آبپاش های آتش نشانی داشته است . پمپ آب ، آب را از جایی که آب در آن جمع شده به اصطلاح مخزن آب آن بیرون خواهد کشید و با اعمال نیرو به آب سبب خواهد شد که آب آن آبپاش آتش نشانی قادر باشد به هر طبقه از ساختمان دست پیدا کند .

استفاده های  بیشتر از این نیز برای پمپ آب موجود می باشد . بهتر است پیش از اقدام برای خرید یک پمپ آب ، با مراجعه کردن به وبسایت پی فارم با دسترسی به انواع مقالات از پمپ آب ، و با رفتن به قسمت ویژگی ها و لیست قیمت پمپ های آب دنبال مورد مناسب برای استفاده و کار خود باشید. به این ترتیب ما قادر هستیم اطلاعات کافی در مورد محصولی که برنامه ریزی برای خرید آن را خواهید داشت، داشته باشیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *