مطالب آموزشی

چند کاری که نباید با اره موتوری انجام دهیم…

چند کارهای که نباید با اره موتوری انجام داد ؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
هنگام کار با هر وسیله ای رعایت نکاتی لازم است که با رعایت آن نکات می توانیم به درستی از آن وسیله استفاده کنیم و دانستن نباید های استفاده از اره موتوری واجب است زیرا با این کار هم به خود و هم به اره موتوری آسیبی وارد نمی کنیم.
در ادامه این مطلب شما را با چند کاری که نباید با اره موتوری انجام دهیم آشنا خواهیم کرد تا به درستی از اره موتوری خود استفاده کنید.

نباید های کار کردن و استفاده از اره موتوری :

1. از مالیدن پوز اره موتوری خود به خاک جلوگیری کنید.

اگر هنگام کار با اره موتوری و برش یک قطعه بریدنی ، آن قطعه را نزدیک زمین قرار دهیم ، اره موتوری حتی به صورت ناخواسته با زمین برخورد می‌کند که در صورت برخورد با زمین آسیب هایی به اره موتوری وارد می شود که عبارت اند از :
وقتی که اره موتوری با زمین برخورد کند عملکرد زنجیر دستگاه کند خواهد شد همچنین خاک در لا به لای زنجیر اره موتوری نفود می کند که با وارد شدن خاک به لا به لای اره موتوری زنجیر خراب خواهد شد و همچنین خاک با نفوذ به قسمت گرداننده باعث کاهش کارایی آن می شود.

2.از محکم بودن زنجیر دستگاه مطمئن شوید :

زنجیر اره موتوری در شرایطی که محکم نباشد و زیاد شل باشد از قسمت ساطوری خارج می شود که با خارج شدن ساطور اتفاقات ناگواری می افتد.
و اگر زنجیر از حد معمول و طبیعی خود محکم تر و سفت تر بسته شود زنجیر فرسوده خواهد شد و همچنین باعث سایش زنجیر و هم قسمت ساطوری خواهد شد پس باید دقت کنیم که اره موتوری را به درستی تنظیم کنیم.

برای اره موتوری از به کار بردن روغن کار کرده پرهیز کنید :

اگر از روغن موتورهای کار کرده برای اره موتوری استفاده کنید که این امر باعث سایش و فرسوده شدن قطعات داخلی شده که اره موتوری شما را خراب می کند پس به فرض اینکه صرفه جویی می کنید باعث خراب شدن دستگاه خودتان نشوید.

4.اگر اره موتوری که از آن استفاده کرده اید و داغ است به هیچ وجه سوخت گیری نکنید !

یک نکته حائز اهمیت این است که در ابتدا و قبل از کار کردن با اره موتوری سوخت گیری کنید اما اگر بنا به هر دلیل این کار را انجام ندادید و در حین کار سوخت اره موتوری شما تمام شد چند دقیقه صبر کنید تا دستگاه تان خنک شود چرا که اره موتوری هنگامی که با آن کار شده و داغ باشد حاوی بخار است که اگر شعله ور بشود همانند این عمل می‌کند که بنزین روی آتش بریزید.

چند کارهای که نباید با اره موتوری انجام داد ؟

5.از کار کردن با زنجیر کند خودداری کنید :

اگر زنجیر اره موتوری کند باشد برای اینکه چوب برش داده شود فشار بیش تری به دستگاه وارد می شود که این فشار و نیرو بر روی دستگاه می تواند باعث پاره شدن دستگاه شود و هم چنین موتور دستگاه را نیز می‌تواند داغ کند.

6.در فصل زمستان که با اره موتوری کاری نداریم چه کار باید کرد :

هنگامی که با اره موتوری کار نمی کنید باید مخزن بنزین را خالی کنید و کاربراتور به طور کامل خشک شود که این کار از سایش و فرسوده شدن آن جلوگیری می کند.

7.از روغن موتور خودرو برای اره موتوری استفاده نکنید :

[user_id]
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *