مطالب آموزشی

نکات مهم برای مراحل آماده سازی زمین کشاورزی

نکات مهم برای مراحل آماده سازی زمین کشاورزی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

شروع زراعت در مزرعه

شروع کار مزرعه به این آسانی ها که فکر می کنید نیست. این کار شامل خیلی از متغیرهایی می باشد که باید جهت آماده کردن زمین کشاورزی در نظر داشته باشید . اینکه چطور قصد دارید  کشت مزرعه تان را شروع نمایید، قصد کاشت چه چیزی را دارید ، و مزرعه خودتلن چقدر بزرگ می باشد در آماده‌سازی زمین حایز اهمیت می باشد. موارد مهم زیادی می باشد که باید در نظر داشته باشید و دانستن چگونگی آماده کردن زمین جهت شروع کشت قادر است برای شما کمک کننده باشد. جنبش مزرعه رعیتی در سال 1960 باز در اوایل سال 2000 میان مردم محبوبیت پیدا کرد.

حتی اگر یک کشاورز نیستید که تمام وقت خود را روی کار روی مزرعه بزارید ، راه اندازی یک مزرعه کوچک راه بسیاز عالی جهت فراهم کردن بهترین سبزیجات برای خانواده خودتان می باشد . اگر زمینی را خریده اید  یا تصمیم دارید  شروع به کشت کنید ، مرحله بعدی این می باشد که آن را برای کشاورزی آماده کنید. زراعت در زمین شامل تهیه کردت خاک جهت محصولات یا حیوانات می باشد.

اگر پیش از این هیچ وقت آماده سازی برای زمین خود نکرده باشید ، این امر قادر هستید سخت باشد، اما در اینجا ساده ترین مرحله ها را جهت شروع کار به شما خواهیم گفت. امکان دارد نیاز به اطلاع از جزئیات  بیشتر درباره مرحله های فردی آماده کردن زمین داشته باشید، اما اطلاع درمورد این موارد به شما درباره ارزیابی اولیه چهت آماده کردن زمین در مزرعه کمک می کند.

نکات برای مراحل آماده سازی زمین کشاورزی

با خاک مزرعه‌تان شروع کنید

پیش از اینکه زمینرا شخم بزنید ، حایز اهمیت می باشد که در این مورد  اگاهی داشته باشید روی چه نوع خاکی کار خواهید کرد. شما قادر هستید اماده کردن زمینتان  را با آزمایش خاکتان شروع نمایید. این کار به شما این ویژگی را خواهد داد که آن را بهبود ببخشید و در باره رشد محصولات بهتر کشاورزی و علوفه برای حیوانات اهلی خود اصلاح نمایید . اولین قدم برای اماده کردن زمین جهن کاشت شامل بررسی باروری و بافت خاک و تنظیم کردن آن تا حد ممکن و درست و اصول می باشد .

چگونه می‌توان زمین را برای کاشت آماده کرد؟

شخم زدن زمین جهت کاشت یک سبزیخانه ی بزرگ و یا محصولات کشاورزی قادر است به عنوان یک وظیفه بسیار دشوار به نظر بیاید، اما باید در این مورد آگاهی داشته باشید این کار برای آماده سازی زمین سخت نمی باشد. برای زمین های با وسعت کم  هستید از یک شخم زن PTO محور  روی وسیله ی خود چهت شخم زدن زمین مورد نظر استفاده نمایید . همچنین قادر هستید کسی را استخدام نمایید تا با گاوآهن شخم را برایتان بزند.

آماده‌سازی زمین کشاورزی برای کاشت

آماده کردن زمین های زراعتی جهت کاشت محصولات با یود بالا و یا سبزیجات باغی لازم می باشد. شما قادر نیستید به آسانی در حیاط خود کشت نمایید، یک گودال بکنید، در آن بذر بکارید و انتظار داشته باشید سبزی،  گیاه و یا محصول تولید نمایید . اگرچه امکان دارد  در آخر یک گیاه داشته باشید، آماده کردن زمین کشاورزی نیازمند توجه به جزئیات می باشد. حتی جهت سرگرمی و یا زمین های زراعی شخصی که جهت خوراک خانواده خودتان و یا دام  از آن استفاده خواهی کرد، احتیاج به آماده کردن زمین بیشتری نسبت به کشت ساده دانه در خاک را دارد.

مرحله 1

جهت آماده سازی زمین سطح pH خاك باید آزمایش شود، این کار قدم خیلی مهمی جهت رشد محصولات با باردهی بالا در مزارع بزرگ می باشد. آگاهی از سطوح pH کمک خواهد کرد تا تعیین نمایید کدام نوع محصول  در مناطق خاص بهتر رشد میدکند. این مرحله برای باغ های شخصی یا محصول خانگی ضروری نیوده، هرچند امکان دارد به شما کمک کند که مکان برتر را در مزرعه خود برای یک باغ یا محصولات تعیین نمایید .

خاک خود را توسط یک کیت خانگی آزمایش نمایید یا نمونه های خاك را به نماینده کشاورزی در منطقه خودتان تحویل دهید که قادر است نتایج تست با دقت بالاتری را به شما ارائه بدهند.

مرحله 2

با جمع کردن نمونه های خاك، آزمایش خاك را تمام کنید. چند سوراخ را در جاهای گوناگون که مایل به کشت محصولات می باشید ، ایجاد نمایید. جهت کاهش استرس و پول، محصولات باغی و زراعی فقط در زمین های مسطح  بکارید. این کار سبب  حذف چوب الوار و یا از بین بردن مشکلات آبیاری ناشی از شیب پلات ها خواهد شد.

مرحله 3

نمونه های خاک را از دیوار های درونی هر سوراخی که درست کردید ، جمع کنید. با بهره گیری  از قاشق یکبار مصرف خاک را خیلی آسان جمع کنیو و نمونه ها را درون ظروف ذخیره کننده ی مواد غذایی یکبار مصرف بگذارید. فقط و فقط یکبار  آبپاشی از هر سوراخ ضروری می باشد. خاک‌های محل‌های مشابه را با هم مخلوط کنید، خاک جاهای گوناگون را در یک مزرعه بزرگ جدا نمایید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *