مطالب آموزشی

اینورتر چگونه باعث کاهش مصرف برق می شود؟

اینورتر چگونه باعث کاهش مصرف برق می شود؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

صرفه جویی در مصرف برق و ذخیره آن یکی از موارد بسیار قابل توجه می باشد  که این روز ها به آن اهمیت زیادی داده می شود . تولید دستگاهی که قادر باشد انرژی برق را ذخیره کند، به تولید اینورترها سبب شد. اینورتر یک مکانیزم عجیب و فوق‌العاده به حساب می آید که از تلف کردن نیروی الکتریکی جلوگیری به عمل می آورد و بازدهی وسیله ها را افزایش خواهد داد. نقش اینورتر در کم کردن مصرف برق نکته قابل توجهی می باشد که در این مقاله قصد داریم درباره آن توضیحاتی را ارائه دهیم.

اینورتر چیست و چگونه کار می‌ کند؟

اینورتر یاVFD به دستگاهی گفته می شود که در یک جریان برق، جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل  کند. در اصل، برق AC شهری از ولتاژ ۲۲۰ V و فرکانسی ۵۰ هرتزی برخوردار بوده. اینورتر در مرحله اول این جریان AC را تبدیل به جریان DC که متناوب است، خواهد کرد . در مرحله دوم، این موتور درایو جریان برق DC را تبدیل به جریان متناوب AC می کند.

کم کرون مصرف برق با کمک اینورتر

فرق اصلی این جریان با  دیگر جریان اولیه، ویژگی تنظیم فرکانس و ولتاژ آن با درنظر گرفتن  مقداری است که برق مصرف خواهد شد. اینورتر به عنوان یک وسیله ی در دست گیرنده ، افزون بر ک کم کردن رکانس و ولتاژ، قادر است سرعت موتور برق را نیز کم کند. . این کم کردن ولتاژ و سرعت، نقش اینورتر در کم کردن مصرف برق را نشان خواهد داد. به همین دلیل است که امروزه از این وسیله در موارد گوناگون استفاده خواهد شد و در صنایع گوناگون کاربرد ویژه دارد.

انواع گوناگون اینورتر از نظر ورودی به دو دسته تقسیم می شوند. تک. فازو سه فاز! در حالی که از نظر خروجی، تنها دارای یک مدل اینورتر سه فاز می باشد. عملکرد هوشمند اینورتر سبب می شود تاا متناسب با میزان باری که موتور تشخیص خواهد داد ، جریان مورد نظر را به دست بیاورد .

اینورتر باعث کاهش مصرف برق می شود

کاهش مصرف برق با اینورتر

یکی از بهترین مزایای استفاده از اینورتر در صنایع و موارد گوناگون می توانیم به نکات زیر اشاره کنیم:

ویژگی  استارت یا خاموشی موتور؛ بدون آنکه به جریان اصلی برق متصل شود

کاهش مصرف برق با اینورتر و صرفه جویی در مصرف انرژی

کاهش هزینه های انرژی

ویژگی تغییر سرعت حرکت موتور؛ بدون اینکه احتیاجی به کنتاکتور داشته باشد.

ویژگی تغییر جهت حرکت موتور

کم کردن ضربه ها و لرزش های مکانیکی موتور و در نهایت، بیشتر کردن طول عمر قطعات

برنامه ریزی  حرکات هوشمندانه برای موتور

بیشتر کردن  طول عمر و دوام موتور با کم کردن جریان الکتریکی

کم  کردن یا بیشتر کردن سرعت موتور بر طبق میزان بار

این ها مزایایی می باشند که با استفاده از موتور اینورتر به وجود خواهند آمد. از حایز اهمیت ترین  مزیت ها میتوانیم به نقش اینورتر در کم. کردم مصرف برق اشاره کنیم. اینورترها بوسیله ی کنترل جریان راه اندازی سهم ویژه ای در کم کردن برق مصرفی دارند و به همین دلیل، هزینه ها را نیز به صورت چشمگیری کاهش خواهد داد.

دلایل اهمیت دستگاه اینورتر

حایز اهمیت ترین علت اهمیت اینورتر آن می باشد که این وسیله ی اعجاب انگیز مقدار توانی را که به موتور وارد خواهد شد، تشخیص خواهد داد. پس از آن متناسب با این مقدار بار، جریان مدنظر موتور را تعیین خواهد کرد. در نهایت، این جریان نسبت به جریان نامی موتور کمتر خواهد شد و کم. کردن مصرف برق با اینورتر نیز صورت می. گیرد به همین سادگی. این کم شدن انرژی حتی تا ۳۵ درصد نیز خواهد رسید و جریان اضافی و بیش از حد مصرف شبکه را به کم ترین مقدار خود خواهد آورد .

از طرف دیگر، نقش اینورتور در کم. کردن مصرف برق منحصر نبوده. هنگامی که دستگاه از جریان اصلی برق جدا خواهد شد، اینورتر با بهره گیری  از انرژی که ذخیره کرده ، نیروی برق نیازمند جهت راه اندازی و کارکرد دستگاه تامین خواهد شد. این همان مزیت موتور درایوها می باشد که از آن با عنوان یک تیر و دو نشان یاد خواهد شد.

اینورتر 1000 وات | Power Inverter

اینورتر در کجا نقش دارد؟

این روز ها به منظور کم کردن مصرف الکتریسیته با اینورتر از این دستگاه در بیشتر بخش ها استفاده خواهد شد. اینورتر ها همانگونه که قبل تر گفتیم، نه تنها انرژی جریان برق را به صورت معجزه آسایی کاهش خواهد داد، نیروی موردنیاز دستگاه را نیز جهت راه اندازی تامین خواهند کرد. به صورت معمول اینورتر ها در سه بخش به کار گرفته خواهند شد و کاربرد دارند:

حوزه مرتبط با  گشتاور تغییر کننده : در اینجا باید به پمپ‌ها، آسانسور ها و فن ها اشاره کنیم.

حوزه مرتبط با  گشتاور ثابت: مانند نوارهای نقاله و اکسترودر ها

حوزه مرتبط با  قدرت ثابت: مانند دستگاه ها و سیستم های ماشینی

اگر قصد داشته باشبم به نقش اینورتر در کاربرد های محسوس بپردازیم ، باید این مسئله را مطرح کنیم  که از این دستگاه قابل کنترل در موارد زیر استفاده خواهد شد:

مراکز نظامی

لامپ‌های و سیستم روشنایی جاده‌ای

بوستان‌ها

موارد مصرف خانگی

بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها

وسایل نقلیه

تاسیسات‌ و نیروگاه‌ها

.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *