مطالب آموزشی

نحوه کار اره موتوری چگونه است ؟

کار با اره موتوری
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
اغلب افراد به نحوه کار با دستگاه صنعتی توجه نمی کنند این توجه نکردن امروزه باعث به وجود آمدن اتفاقات ناگوار و آسیب رسیدن صدها نفر شده است . هر فردی باید ابتدا نحوه صحیح کار با دستگاه صنعتی را بداند بعد اقدام به شروع کار با آنها کند .
امروز می خواهیم شما را با نحوه کار با اره موتوری آشنا کنیم و چند نکته را در ادامه ذکر می کنیم که حتما باید به آنها توجه کرده پس اگر می خواهید بدانید نحوه کار با اره موتوری چگونه است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

قبل از هر چیزی دفترچه راهنما را مطالعه کنید .

هر دستگاهی یک دفترچه راهنما دارد که در آن به ویژگی ها و معرفی قطعات دستگاه و همچنین به نحوه کار با این دستگاه پرداخته شده است . پس شما باید حتما این دفترچه راهنما را بخوانید و به نکاتی که در آنجا نوشته شده توجه کنید و با آن دستگاه بیشتر آشنا شوید .

براساس نیاز کار با اره موتوری ، آن را تهیه کنید .

همانطور که می دانید انواع مختلفی از اره موتوری در بازار موجود هستند که هر کدام از آنها کاربرد و ویژگی های دارند که شما باید بسته به کار و نیاز که به آن دارید آن را انتخاب کنید . اما راحتی کار مسئله ی مهمی است که نباید آن را فراموش کنید اره موتوری که شما انتخاب می کنید و می خرید باید کار با آن آسان و راحت باشد و هم اندازه دستگاه مناسب باشد و نباید در هنگام کار اختلالی برای شما ایجاد کند .

حتما محیطی که قرار است در آن کار کنید را چک کنید .

محیطی که در آن کار می کنید باید مورد بررسی قرار بگیرد که چیزهای مانند خطوط برق و اتومبیل و ساختمان ها و همچنین انسانی در نزدیکی جای که کار می کنید نباشد تا با اتفاق ناگوار مواجه نشوید و آسیبی به چیزی نرسد .

قبل از کار با اره موتوری آن را بررسی کنید .

قبل از اینکه شروع کار با این دستگاه کنید حتما باید زنجیر این دستگاه مورد بررسی قرار بگیرد و از نحوه نصب صحیح و درست زنجیر این دستگاه خاطرجمع باشید . البته این را فراموش نکنید که زنجیر اره موتوری نباید خیلی سفت و شل باشد!

از وسایل و تجهیزات ایمنی استفاده کنید .

هنگامی که می خواهید با این دستگاه کار کنید باید حتما از تجهیزات ایمنی مثل گوشی ایمنی ، لباس کار ایمنی ، عینک ایمنی و کفش ایمنی استفاده کنید و تا از آسیب های ناگوار جلوگیری شود .

اره موتوری را برای چه کاری می خواهید ؟ (نحوه کار با اره موتوری)

قبل از هر چیزی باید بدانید که اره موتوری را برای چه کاری می خواهید استفاده کنید و هدف استفاده از این دستگاه چیست ؟ در کل اره موتوری برای سه کار اصلی زیر به کار می برند…

Felling:

برای بریدن تنه درخت یا پایه بلند بکار می رود .

Limbing:

این روش به منظور قطع و هرس کردن شاخه درخت و به صورت ایستاده انجام و همچنین این نوع بعد از برش هم انجام می شود .

Bucking:

این روش جهت بریدن چوب و تبدیل کردن آن به اندازه و سایز مورد نیاز صورت می گیرد .

روشن کردن اره موتوری

روشن کردن اره موتوری متفاوت است و باید شما ابتدا کلید پاور خاموش را به کلید پاور روشن تغییر دهید و در موقع اگر دستگاه ساسات داشت ساسات آن را بکشید که مرحله هندل است هندل یا استارت را تا جایی که امکان خلاصی وجود دارد بکشید و در آخر ساسات را خاموش و ترمز اره موتوری را هم آزاد کنید .

روش به دست گرفتن اره موتوری و نحوه صحیح بریدن درخت به وسیله آن

در ابتدا می خواهیم نحوه صحیح به دست گرفتن اره موتوری می پردازیم اگر به اره موتوری نگاه کنید می بینید که دو دستگیره دارد که یکی روی بدنه که دستگیر اصلی است و دیگری در بالا شبیه به یک اهرم قرار دارد . نحوه صحیح به دست گرفتن اره موتوری باید طوری باشد که با دست چپ دستگیره اصلی یعنی دستگیره که روی بدنه قرار دارد را بگیرد و در این صورت دست شما مانع از لگد دستگاه می شود و باید با دست راست هم دستگیره پشتی یا همان دستگیره بالایی قرار بگیرد .

نحوه کار با اره زنجیری

و برای نحوه صحیح بریدن درخت چند نکته را در زیر کرده ایم :

1.شاید تنه در درخت دارای شاخه ها باشد پس باید ابتدا شاخهای درختان برش دهید تا برش کنده به راحتی و آسانی انجام شود .
2.برای اینکه تنه یا کنده درخت برش داده شود باید ابتدا از قسمت بالای شروع و به میزان یک سوم قطر تنه برش انجام شود .
3.این نکته را هم فراموش نکنید که جایی که قرار است درخت در آن فرود بیاید باید مکانی خلوت و کمترین شیب را داشته باشد .
4.اگر در هنگام کار تیغه اره موتوری درون تنه دچار گیر کردن شد سعی نکنید آن را فشار دهید و باید اره موتوری را خاموش و با گذاشتن تکه ای چوب روی تنه درخت تا قسمت که در آنجا برش انجام می شود باز شود و بعد به آرامی تیغه را از آنجا خارج و رها کنید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *