مطالب آموزشی

تفاوت بین اره موتوری بنزینی و برقی :

تفاوت بین اره موتوری بنزینی و برقی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
امروزه همه کشاورزان و باغداران برای راحت و آسانتر شدن کارهایشان به ابزارهایی نیاز دارند که در صورت نداشتن این ابزار ها وقت بیشتری برای این کارها صرف می شود و کار را برایشان سخت و دشوار می کند پس برای هر کشاورزی با داشتن این ابزار ها می تواند در مدت زمان کمتری کار بیشتری انجام دهد یکی از این ابزار ها اره موتوری است که از این وسیله برای قطع درختان،هرس کردن و تهیه هیزم استفاده می شود و مشخص است که استفاده از این دستگاه در مقایسه با قیچی های دستی  تا چه حد در مصرف زمان صرفه جویی می شود. اما همانطور که می دانید اره موتوری انواع مختلفی وجود دارد که شامل برقی ، بنزینی و شارژی می شود که هر کدام از آنها کاربرد متفاوتی دارند.
ما در ادامه می خواهیم که به تفاوت بین اره موتوری بنزینی و برقی می پردازیم و شما را با تفاوت بین این دو آشنا کنیم پس تانتهای این مطلب با ما همراه باشید.

قبل از هر چیزی با اره موتوری و تاریخچه آن آشنا شوید.

اره موتوری به دستگاهی گفته می شود که همانطور که قبلا گفتیم با هدف قطع درختان، هرس کردن و تهیه هیزم از آن استفاده می شود  و بخش برنده دستگاه زنجیر آن است که دارای تیغه هایی است که با توجه به قدرت موتور دستگاه و توان چرخش آن در دقیقه می تواند چوب ها را برش بزند.
این اره ها در انواع مختلفی وجود دارند و متناسب با هر کاری ممکن است سایز و مدل خاصی را داشتته باشند که در ادامه همه انواع اره موتوری را بررسی خواهیم کرد.
اگر بخواهیم به تاریخچه مختصر اره موتوری اشاره کنیم لازم به ذکر است که این دستگاه در زمان اختراع کاربرد کاملا برعکسی نسبت به اکنون داشته است و با هدفی جدا از برش چوب ابداع شده است.
در واقع اره موتوری که در آن زمان به اره زنجیری شهرت داشته است توسط دو متخصص ارتوپدی برای برش زدن استخوان ها اختراع شده بود و این دستگاه در آن زمان با نیروی دست کار می کرد و بعدها با گذشت زمان و پیشرفت علم و صنعت این دستگاه با هدفی کاملا متفاوت به اره موتوری امروزه تبدیل شد.

تفاوت بین اره موتوری بنزینی و برقی

معرفی اره موتوری برقی و بنزینی :

اره موتوری برقی:

همانطور که از اسمش مشخص است این دستگاه برای فعالیت خود از انرژی الکتریسیته کمک می گیرد و منبع اصلی آن برق است.

اره موتوری بنزینی:

اره موتوری بنزینی یکی از انواع اره موتوری است که از انرژی شیمیایی برای فعالیت خود کمک می گیرد و با سوزاندن بنزین ، اره انرژی لازم را برای به حرکت در آوردن زنجیر فراهم می کند.

تفاوت بین اره موتوری بنزینی و برقی

3-تفاوت اره موتوری برقی و بنزینی ؟!

شاید برایتان سوال باشد که برای کارهایتان اره موتوری برقی را انتخاب کنید بهتر است یا بنزینی؟! در ادامه کامل تفاوت ها بین این دو نوع را ذکر خواهیم کرد تا با دید باز تری به خرید این نوع دستگاه اقدام کنید.

تفاوت نوع مصرف و نوع قدرت بین اره موتوری برقی و بنزینی

همانطور که قبلا برایتان ذکر کردیم اره موتوری بنزینی از انرژی شیمیایی حاصل از سوزاندن بنزین فعالیت می کند و قدرت آن به مراتب از دیگر اره موتوری ها بیشتر است و این نوع اره موتوری بیشتر برای کار های سنگین و کار باغ هایی با مساحت زیاد و وسعت زیاد مناسب است و برای کار های سبک و زمین های کوچک مناسب نیست و تیغه این نوع اره ها معمولا 50 سانتی متر  است و برای کار های سنگین بهترین انتخاب است.
اما اره موتوری برقی برخلاف اره بنزینی ، با نیروی الکتریسیته کار می کند و برای کار های سبک و کار در زمین هایی کوچک با مساحت کم مناسب است چون این اره ها مانند اره بنزینی قابل حمل نیستند و در مکان هایی که به پریز برق نزدیک باشید می توانید از این دستگاه استفاده کنید. یکی از مزیت های مهم اره موتوری برقی نسبت به اره موتوری بنزینی این است که اره موتوری برقی آلودگی ایجاد نمی کند اما اره موتوری بنزینی به دلیل سوزاندن بنزین ایجاد دود حاصل از آن ، آلودگی بیشتری ایجاد می کند. البته تفاوت های دیگر بین این دو وجود دارد که در ادامه به تفاوت دیگر هم می پردازیم این تفاوت شامل :

قیمت

یکی دیگر از تفاوت های بین این دو اره موتوری ، قیمت آن است. اگر به دنبال این هستید که یک اره موتور ارزان را خریداری کنید نوع برقی از نوع بنزینی قیمت ارزان تری دارد البته این را فراموش نکنید که بسته به نوع کاری که انجام می دهید باید اره موتوری را انتخاب کنید و بخرید.

صدا

نوع برقی صدای کمتری نسبت به نوع بنزینی دارد و اگر می خواهید اره موتوری را بخرید که صدای کمتری داشته و باعث آزار دیگران نشود نوع برقی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد البته هماطور که در بالا ذکر کردیم نباید این نکته را فراموش کنید که بسته به نوع کاری که می خواهید انجام بدهید و مناسب با آن اره موتوری را برای آن خریداری کنید .
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *