مطالب آموزشی

معرفی انواع سمپاش و آشنایی کامل با کاربردهای آن

انواع سم پاش
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 2.5]
همه ما می دانیم که یکی از مشکلات کشاورزان مبارزه با افات است و اما کشاورزان این مشکل را به وسیله سم و دستگاه سم پاشی حل می کند . امروزه هر کشاورزی به یک دستگاه سمپاشی نیاز دارد تا به وسیله آن درختان خود را سم پاشی و از افات نجات دهد . ولی انواع مختلف از سمپاش ها وجود دارد که هر کدام کاربرد خودشان را دارد و شاید در هنگام خرید آنها به مشکل بخورید ما در این مطلب به شما کمک می کینم که انواع مختلف سمپاش را بشناسید و علاوه بر این در خرید سمپاش ها به شما کمک کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

بیشتر آنها را بشناسید.

یکی از مهم ترین دستگاه های کشاورزی، سمپاش است که امروزه در انواع مختلف عرضه گردیده و هر کدام از انواع این دستگاه کاربرد های متفاوت و کیفیت بالایی دارند که ما می خواهیم با انواع انها آشناتون کنیم پس حتما این مطلب را بخوانید.

سمپاش دستی

می توان گفت اولین سمپاشی که ساخته شد سمپاش دستی بود و امروز با قابلیت حمل راحت و جابجایی آسانی که دارد همه می توانند از ان استفاده کنند. این نوع به دلیل اینکه مقیاس کوچک و حجم کمتری که نسبت به دیگر سمپاش ها دارد برای جاهای مثل گلخانه ها، باغچه های کوچک و همچنین مکان های کوچک مثل خانه و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. اما برای سمپاشی جاهای بزرگ مناسب نیستند .
سمپاش دستی 20 لیتری مورایکو | Morayco

سمپاش دستی 20 لیتری مورایکو | Morayco

سمپاش دستی همانطور که از نامش پیداست به صورت دستی کار می کند و در انواع مدل و به صورت پلاستیکی و استیلی در بازار عرضه شده است . که انواع مدل شامل سمپاش های دستی تلمبه ای ، شارژی و دوکاره می شوند.

سمپاش موتوری

سمپاش موتوی تقریبا مثل سمپاش ساده است با این تفاوت که به جای پمپ دستی ، پمپ موتوری کار می کند . کار با این ابزار خیلی آسان بوده  و یکی از مزایای خوبی که دارد افزایش سرعت سم پاشی است . این دستگاه همانند سمپاش ساده انواع مدل دارد که شامل سمپاش پشتی موتوری ، خرطومی و سمپاش پرتاپل می شود . از این سمپاش موتوری می توانید برای مزارع کرد.
سمپاش موتوری 4 زمانه مارک FST

سمپاش موتوری 4 زمانه مارک FST

سمپاش پشت تراکتور

یکی دیگر از انواع سمپاش ها، سمپاش پشت تراکتوری است. همانطور که از نامش پیداست به پشت تراکتور وصل می شود و به دلیل اینکه مخزن بزرگی که دارد می توان از آن برای جاهایی با زمین های بزرگ و سمپاشی های طولانی می توان استفاده کرد . پس اگر زمین هایی با وسعت زیاد دارید این دستگاه مناسب ترین گزینه می توانند باشند .

سمپاش فرغونی

یکی از سمپاش ها که اغلب توسط کشاورزان مورد استفاده قرار می گیرد سمپاش فرغونی است این ابزار به دلیل اینکه روی شاسی فرغون قرار دارد به سمپاش فرغونی می گویند . این سمپاش در ابعاد بزرگ در بازار موجود هستند و از آن می توان برای باغ های بزرگ و همچنین مزارع با وسعت زیاد استفاده نمود . این دستگاه همانند دستگاه های دیگر در دو نوع برقی و بنزینی موجود هستند .
سمپاش فرغونی مزایا و معایبی دارد که مزایا ان شامل قدرت و سرعت سمپاشی بالا و صرفه جویی در مصرف سم می شود و معایبش شامل وزن سنگین و سایز بزرگ ان است که می تواند در جابه جایی مشکل ساز باشد.

و در آخر سمپاش زنبه ای

سمپاش زنبه ای تقریبا شبیه سمپاش فرغونی است اما با این تفاوت که بر خلاف سمپاش فرغونی می توان از مخازن بزرگ و ظرفیت بالای ان استفاده کرد. یکی از ویژگی خوب این دستگاه قدرت سم پاشی بالای آن است که به این دلیل می توان از آن در مزارع و باغ ها بزرگ استفاده نمود .
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 2.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *