مطالب آموزشی

دلیل زرد شدن برگ درخت هلو چیست؟

دلیل زرد شدن برگ درخت هلو چیست؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 20 میانگین: 3.2]

همانگونه که اکثر مردم میدانند، میوه درخت هلو یکی از محبوب و خوشمزه ترین میوه‏ها در دنیا حساب می شود که فرآورده‏های خیلی زیادی دارد. الان باغداران سعی می‏کنند تا با تهیه ی نهال هلو و رشد آن، محصول های فوق العاده ای تولید کنید و به بازار وارد کنید. ولی بعضی اوقات مشکلاتی مانند اینکه درختان هلو دچار زرد شدن برگ می‏شوند .

در این گونه مواقع  اگر زود برای رفع کردن مشکل کاری نکنید، امکان دارد اندازه ی باردهی درخت به حداقل برسد. اما احتیاجی نیست نگران باشید؛ شما می‏توانید با رعایت کردن نکته های خاصی و انجام دادن اقدام های ضروری، ایراد زرد شدن برگ درخت هلو را به عالی ترین شیوه برطرف کنید و لذت ببرید. در این قسمت،میخواهیم به دلیل زرد شدن برگ درخت هلو بپردازیم پس با ما همراه باشید.

معرفی کردن درخت هلو

درخت هلو، از درختان گل سرخه یا زراسه حساب می‏شود که نسبت نزدیکی با درختان شلیل، سیب و… دارد. این درخت فوق العاده ، قدرت به تولید حداقل هشتاد کیلوگرم هلو نایاب در مدت سال است. البته از یاد نبرید که درخت هلو، با ارقام گوناگونب می‏باشد. به همین خاطر باید موقع خرید نهال هلو، به نکته های ضروری مانند شرایط اقلیمی و مکانی مناسب آن دقت ویژه‏ای داشته باشید. به یاد داشته باشید که نادیده گرفتن  زرد شدن برگ‏های این درخت، موجب نابود شدن می‏شود.

روش های پیوند درخت گردو

عامل های تاثیر گذار بر زرد شدن برگ درخت هلو

یکی از خطر هایی که به شیوه ی همیشگی نهال و درختان هلو را تهدید می‏کند، زرد شدن برگ های آن به خاطر دلایل گوناگون است. بعضی از  وقت ها، برگ‏های این درخت به شیوه ی عجیبی تغییر رنگ می‏دهند؛ در این  گونه شرایطی، اندازه ی فتوسنتز پایین می آید و در آخر میزان باردهی این درخت به حداقل می‏رسد.

به صورت کلی، عامل های مکانی و بیماری‏ها موجب زرد شدن برگ‏های این درخت می‏شوند. اما  به یاد داشته باشید که بعضی از فروشگاه های نامعتبر، نهال‏ هلو را به شیوه ی مریض به فروش می‏رسانند. به همین خاطر، باید برای تهیه ی نهال ها به فروشگاه های معتبر بروید.پس یکی از مواردی که همه ی افراد باید آن را انجام دهند این است که نهال های درخت هلو یا هر درخت دیگر را از سایت یا فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

جلوگیری کردن از زرد شدن برگ‏های درخت های هلو

همانگونه که در قسمت‏های پیش گفته شد در بعضی از وقت ها امکان دارد برگ‏های درخت هلو به صورت یهویی زرد شوند. شما می‏توانید با دقت داشتن به عوامل های گفته شده، از به وجود آمدن این گونه مشکلی پبشگیری کنید. به یاد داشته باشید که اگر نسبت به این نوع مشکل بی توجه باشید، امکان دارد در کمترین زمانی که ممکن است شاهد از نابود شدن درخت هلو خود باشید.

البته احتیاجی نیست نگران باشید؛ شما می‏توانید با دقت به نکته های مانند کوددهی، هرس، آبیاری، سمپاشی و پاکسازی محیط باغ در وقت درست، از زرد شدن برگ‏های هلو پیشگیری کنید. واجب است گفته شود که استفاده کردن از کودهای شیمایی دارای عنصر های معدنی وآلی مانند منیزیم، پتاسیم، آهن، هوموس، هیومیک اسید، منگنز و ازت، موجب پیشگیری از زرد شدن برگ‏های درخت هلو می‏شود.

آیا رفع کردن زردی برگ‏های درخت هلو امکان است؟

خیلی از باغداران با این پرسش روبه رو می‏شوند که آیا رفع کردن زردی برگ‏های درخت هلو امکان دارد یا خیر؟ خب شما می‏توانید با گذراندن چندین قسمت، از این نجات یابید. در قدم اول، باید خاک را تمیز کنید و مواد مغذی و آلی  در آن را بالا ببرید؛ برای انجام دادن این کار می‏توانید از کودهای شیمایی مایع استفاده کنید. در قدم دوم، باید یک برنامه آبدهی،، هرس، کوددهی و سمپاشی با نظم دقیق برای رشد این درخت به وجود آورید و ولی در پایان هم باید مکان باغ خود را پاکسازی کنید و آن را تمیز نگه دارید تا بتوانید از حمله ی آفت ها و حتی کوچک‏ترین میکروب‏ها پیشگیری کنید.

سمپاش دستی 20 لیتری مورایکو | Morayco

نکته های هنگام خرید نهال هلو

همانگونه که در متن های قبل کفته ایم، خیلی از نهالستان‏های نامعتبر دقتی به سلامتی نهال‏هایشان نمی‏کنند. از این طرف، می‏توانیم نتیجه بگیریم که خرید نهال هلو از این گونه مراکزی درست نیست. اما حتما در خرید نهال تان دقت زیادی کنید تا در آخر درختی زیبا و بی نقص داشته باشید. از طرفی، شما می‏توانید برای تهیه ی نهال هلو حتما نهال ها را به فردی با تجربه و متخصص این کار نشان بدهید تا اطمینان پیدا کنید و این کار را با خیالی آسوده به اتمام برسانید.

اگر دیدید که برگ‏های درخت هلو به رنگ زرد در آمده اند و پشت سر هم درحال ریزش هستند، باید با سرعت یالا با دقت به نکته های گفته شده، اقدام های واجب را برای رفع کردن این مشکل به عمل آورید. برای رفع کردن زردی برگ درختان هلو هم می‏توانید از کارشناسان کمک بگیرید و مشکل نهال هایتان را رفع کنید و میوه های فوق العاده زیبا و خ.ش طعم داشته باشید..

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 20 میانگین: 3.2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *