مطالب آموزشی

بهترین اره موتوری برای کار من کدامست؟

بهترین اره موتوری برای کار من کدامست؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

وقتی نوبت به انتخاب بهترین اره موتوری برای کار می رسد، چیزی بیشتر از یک مورد ساده وجود دارد، “این یک زنجیر دارد، من آن را می گیرم!” اره های موتوری در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. از ماشین‌های بنزینی بزرگ‌تر گرفته تا مدل‌های باتری پیشرفته، هر کدام مزایای خاص خود را برای کارهای مختلف برش دارند.

قبل اینكه بخواین به مدلها دقت کنید ابتدا چند سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید که می تواند به شما در یافتن اره موتوری مناسب  با کار شما کمک کند. هر چند وقت یکبار از اره موتوری خود استفاده خواهید کرد؟ چقدر با آن تجربه دارید؟ چه نوع چوبی را می برید؟ و در کجا بیشتر قصد استفاده از آن را دارید؟

اره موتوری برند اشتیل یکی از برندهایی ست که در تمام رده ها محصول معرفی کرده است. برای اینکه شما را در جهت انتخاب درست راهنمایی کنیم، در اینجا ما نکات اصلی و مهم را در مورد نحوه انتخاب بهترین اره موتوری برای کار شما ذکر کردیم.

اره موتوری تمام “گرد”

اره‌های موتوری همه جانبه متداول‌ترین اره‌ای هستند که توسط کشاورزان و باغبانان و زمین‌داران استفاده می‌شود. همانطور که از نام آن پیداست، آنها یک انتخاب عالی برای انواع کارهای روزمره هستند. به روشی مشابه اره های حرفه ای ساخته شده اند – البته با قدرت کمتر – برای کارهای گاه به گاه چوب بری و برش عالی هستند. با این حال، برای استفاده روزانه در مدت زمان طولانی، اره های حرفه ای گزینه بهتری هستند. اره‌های موتوری همه جانبه یک انتخاب عالی برای موارد زیر هستند:

  • قطع و جداسازی درختان کوچک و متوسط.
  • کارهای کلی چوب کاری در باغ.
  • گاهی اوقات هیزم تهیه و برش می دهد.
  • نجاری و خلق هنرهای چوبی.

اره موتوری “مصرفی”

اره های موتوری مصرفی برای کسانی طراحی شده است که به دنبال یک اره با قدرت متوسط ​​برای استفاده گاه به گاه در اطراف خانه هستند. مشابه اره های همه جانبه، آنها معمولا فشرده تر و با ویژگی های اساسی تر هستند. با این حال، آنها یک انتخاب محبوب برای کسانی هستند که تازه وارد اره های موتوری می شوند یا تجربه محدودی دارند که به دنبال یک ابزار شروع کننده برای آشنایی با آنها هستند. کاربردهای متداول اره های مصرفی عبارتند از:

  • حذف شاخه های مرده و بیمار از درختان کوچک.
  • گهگاه بریدن و تهیه هیزم.
  • کارهای گاه به گاه نجاری با طبیعت کوچک.
  • هرس عمومی و حذف تنه درختان کوچک.
  • بریدن پایه نرده ها و شکستن پالت های چوبی.

اره موتوری اوساکا 58 سی سی | OSAKA

اره موتوری “حرفه ای”

اره‌های موتوری حرفه‌ای ظاهر و احساسی مشابه اره‌های موتوری همه جانبه خود دارند. با این حال، برخی از تفاوت های اصلی در قدرت و عملکرد ابزار نهفته است. آنها که برای استفاده منظم در سطح حرفه ای طراحی شده اند، معمولاً تمرکز خود را بر روی توان و خروجی ایده آل برای کارگران فضای سبز و مشاغل محوطه سازی متمرکز می کنند. موارد استفاده اره موتوری حرفه ای عبارتند از:

  • قطع و جداسازی درختان کوچک، متوسط ​​و بزرگ.
  • برش چوب خشک و مرطوب
  • تهیه و برش هیزم در مقیاس تجاری.
  • ایجاد و برش پایه نرده و مبلمان چوبی.

اره موتوری “مراقبت از درخت”

اره موتوری مراقبت از درخت که به عنوان اره دسته بلند نیز شناخته می شود، برای استفاده حرفه ای در کار درختکاری ایجاد شده است. اینها معمولاً بیشترین قدرت را برای استفاده مداوم با تمرکز بر ایمنی ارائه می دهند، زیرا هنگام کار در شاخه های بالای  درخت از ارتفاع یا در حالت معلق در هوا استفاده می شوند.

بهترین اره موتوری برای کارهای خاص

اکنون ما اصول اولیه هر یک از چهار نوع اصلی اره موتوری موجود در بازار را پوشش داده‌ایم، اجازه دهید نگاهی دقیق‌تر به برخی از نکات طراحی‌شده برای کمک به شما در انتخاب بهترین اره موتوری برای کارهایی که باید انجام دهید بیاندازیم. این بخش میله های راهنما، اندازه های مختلف اره موتوری و انواع قدرت را پوشش می دهد.

درک تیغه ها

هنگامی که به اره موتوری همه جانبه و مصرفی نگاه می کنید، تیغه اغلب کوتاه تر و سبک تر خواهد بود. این باعث می شود آنها برای کسانی که تجربه کمی یا بدون تجربه با اره موتوری دارند، ایده آل باشند، زیرا سهولت استفاده را بهبود می بخشد و خستگی بازوها را کاهش می دهد. با این حال، معامله در اینجا این است که تیغه های راهنمای کوچکتر قطر و عمق چوبی را که می توانید با آن کار کنید محدود می کند.

با اره های حرفه ای، تیغه ها معمولا طولانی تر هستند. این به کاربر اجازه می دهد تا با درختان در هر اندازه برخورد کند، برش های پیشرفته تری انجام دهد و دسترسی به چوب متراکم تر را بهبود بخشد. البته، تیغه بزرگتر در نهایت وزن اره موتوری را افزایش می دهد – اگرچه لوازم جانبی برای بهبود استفاده و به حداقل رساندن خستگی در مدت زمان طولانی طراحی شده است.

تیغه اوساکا

انتخاب اندازه مناسب

یکی از مهمترین جنبه ها در انتخاب اره موتوری متناسب با نیاز شما، تعیین اندازه و قدرت مناسب برای کار است. معمولاً قدرت موتور متناسب با طول تیغه  اره موتوری است، به این معنی که هر چه تیغه بلندتر باشد، موتور برای پشتیبانی از آن قدرتمندتر است.

اندازه موتور بر حسب سانتی متر مکعب (سی سی) اندازه گیری می شود، اما اندازه موتور بزرگتر همیشه معادل قدرت بیشتر نیست. قدرت اره موتوری با جابجایی پیستون تعیین می شود و برای ماشین های بنزینی بر حسب کیلووات (کیلووات) اندازه گیری می شود. موتورهای بزرگتر با کیلووات بالاتر نسبت به موتورهای کوچکتر با کیلووات کمتر قدرت بیشتری تولید می کنند.

برای تعیین اندازه و قدرت اره موتوری مورد نیاز برای کار، این عوامل را در نظر بگیرید:

نوع چوب 

چوب سخت و درختان بزرگ به قدرت بسیار بیشتری نسبت به چوب نرم یا درختان کوچکتر نیاز دارند. حرفه ای ها به قدرت ارائه شده توسط یک اره موتوری بزرگ نیاز دارند زیرا یک اره موتوری کوچک تحت فشار و سایش غیر ضروری قرار می گیرد.

تجربه 

برای کسانی که با اره های موتوری آشنا و راحت هستند، مدل های بزرگتر معمولاً راه حلی هستند. برای کسانی که استفاده از آنها راحت نیست یا جدیدتر هستند، از مانور سبک وزن ارائه شده توسط یک مدل کوچکتر قدردانی خواهید کرد.

شارژی در مقابل اره بنزینی

اره شاژری و موتوری بنزینی مزایا و معایبی دارد، بنابراین مهم است که هر دو گزینه را قبل از خرید در نظر بگیرید. اره‌های برقی امروزی که با باتری کار می‌کنند، می‌توانند همان قدرت خام و عملکردی مشابه همتایان بنزینی خود را برای اکثر انواع اره‌های برقی ارائه دهند. با این حال، برای اره‌های حرفه‌ای بزرگ، قدرت بنزینی همچنان در حال حاضر برتری دارد و تا زمانی که آنها را با سوخت پر کنید، به کار خود ادامه خواهند داد.

اره های شارژی

اره‌های برقی باتری دار جایگزینی آرام، کم لرزش، سبک وزن و بدون آلایندگی برای صاحبان خانه و کسانی که در مناطق مسکونی هستند ارائه می‌کند. طراحی‌های مدرن همراه با باتری‌های لیتیوم یونی پیشرفته، اپراتورها را قادر می‌سازد تا کارهای برش روزمره را به سطح حرفه‌ای انجام دهند – بدون ایجاد مزاحمت برای همسایگان.

اره شارژی پاور ورکس

برای صاحبان زمین، اره شارژی یک انتخاب محبوب است که یک گزینه قدرتمند و همه کاره برای قطع کردن، هرس، نجاری و هیزم ارائه می دهد. با طراحی بدنه باریک و مرکز ثقل بهینه، از حداکثر مانور بدون توجه به کار لذت ببرید. این دستگاه که از باتری تغذیه می‌کند، همان مزایای لرزش کم، صدای کم و انتشار مستقیم صفر را ارائه می‌کند و دارای کشش زنجیر بدون ابزار است.

اره های دسته بلند

اره‌های برقی دسته‌دار بلند با باتری به دلیل عملکرد بی‌صدا، بدون تنظیم مجدد یا بی‌حرکتی بین برش‌ها، ارتعاشات کمتر، عدم انتشار گازهای خروجی، وزن سبک‌تر و دکمه استارت به سرعت در حال تبدیل شدن به گزینه مورد استفاده برای بسیاری از درخت‌کاران هستند – کار در ارتفاع را بسیار آسان تر میکند.

با نگاهی به انواع سوخت، اره‌های برقی با باتری نیز سبک‌تر از جایگزین‌های بنزینی خود هستند. وزن در موقعیت ثابت قرار می گیرد زیرا مایعات صفر در یک مخزن در حال حرکت هستند و استفاده و قدرت مانور را بهبود می بخشد. انتخاب بین این دو نوع بیش از هر چیز دیگری به ترجیح شخصی بستگی دارد و هر دو مزایای منحصر به فرد خود را دارند.

 

می توانید بهترین اره موتوری ها را در داخل وبسایت مشاهده کنید و برای مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید. برای اطلاعات بیشتر در مورد اره موتوری می توانید این مطلب را بخوانید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

2 نظر در “بهترین اره موتوری برای کار من کدامست؟

  1. امیر گفت:

    خیلی عالی ممنون از توضحیات خوبتان

    1. پویا بهرام رش گفت:

      سپاس از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *