مطالب آموزشی

برش اره موتوری شما کند شده؟ نکات این مقاله رو حتما بخوانید.

برش اره موتوری شما کند شده؟ نکات این مقاله رو حتما بخوانید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

 نکاتی برای بلند کردن و راه اندازی

استفاده از اره موتوری ممکن است به مهارت و قدرت نیاز داشته باشد. اما در مجموع این ابزاری است که نسبتاً ساده ساخته شده است تا کار برش شما را آسان کند. برق پشت یک اره موتوری تقریباً همه چیزهایی را که برای هدایت و کنترل برش نیاز دارید. با تلاش بسیار کمی از جانب شما به جز ثابت نگه داشتن آن و ایجاد فشار کافی برای زنجیر به کار خود، فراهم می کند.

اما وقتی احساس می‌کنید که برش‌هایتان خیلی بیشتر از آنچه باید طول می‌کشد، یا متوجه شدید که نیرویی بسیار بیشتر از آنچه که طبیعی می‌دانید پشت زنجیر اعمال می‌کنید. ممکن است بخواهید بررسی کنید که چرا اره موتوری شما اینجوری هست برش نمی‌دهد. این بدیهی است که اگر اره موتوری شما به طور معمول راه اندازی شود اما نتواند زنجیر را درگیر کند نیز صادق است.

آنچه شما نیاز دارید

هر زمان که با اره موتوری خود کار می کنید، همیشه باید از اقدامات پیشگیرانه در برابر آسیب استفاده کنید. حتی زمانی که زنجیر شما خاموش است، لبه‌ای قوی دارد که می‌تواند در صورت عدم مراقبت، پوست و لباس شما را کنده، گیر کند یا برش دهد. مهم نیست که زنجیر نچرخد یا به درستی کار نکند، برای حل مشکل، بخشی از اره خود را کنترل کرده و جدا خواهید کرد.

حتماً دستکش های محافظ و همچنین مواد مورد نیاز برای تیز کردن یا تعویض زنجیر و ابزارهایی برای برداشتن پوشش و تنظیم کشش داشته باشید. خوشبختانه، باریک کردن مشکلات اره‌های موتوری نسبتاً آسان است زیرا موتورهای 2 زمانه طراحی ساده‌ای دارند و ساختار کلی اکثر اره‌ها برای دسترسی آسان ساخته شده‌اند.

اره موتوری بریدنش کند شده

قبل از اینکه خیلی عمیق به راه حل های این مشکل بپردازم، می خواهم به این نکته اشاره کنم که اره موتوری های برقی بسیار اساسی تر از اره موتوری است. این باعث می‌شود استفاده و نگهداری از آنها بسیار راحت باشد و تعمیر آنها در صورت عدم کارکرد صحیح معمولاً کار بسیار سریعی است. با این حال، دلیلی برای این وجود دارد، زیرا این متأسفانه به این معنی است که وقتی مسائل خاصی پیش می‌آیند – نمی‌توانید روی آنها کار کنید.

از آنجایی که یک موتور الکتریکی از یک منبع الکتریکی تغذیه می‌شود، خواه باطری یا پریز، در صورتی که مشکل را به صورت داخلی محدود کنید، اغلب برای شما مقرون به صرفه‌تر است که کل محصول را جایگزین کنید تا اینکه بخواهید از کسی بخواهید موتور را تعمیر کند. اما قبل از اینکه از خرید جدیدی صرف نظر کنید، وقتی اره موتوری در این محصولات برش را متوقف کرد، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید.

این کار ها را انجام دهید

ابتدا مطمئن شوید که اره موتوری شما انرژی کافی دریافت می کند. زنجیر شما نمی‌چرخد، یا به اندازه کافی سریع نمی‌چرخد، پس مطمئن شوید که سیم کشش شما دارای درجه‌بندی مناسبی است یا اینکه باتری‌های شما کاملاً شارژ شده‌اند. بسیاری از باتری های قابل شارژ قبل از اینکه شارژ خوبی نداشته باشند، عمر خاصی دارند.

اگر زنجیر شما می‌چرخد، اما برش نمیدهد، یا اره موتوری مستقیماً نمی برد، باید به خود زنجیر بپردازید.

اره موتوری بنزینی قطع نمی شود

اره های بنزینی با سایزهای متغیر موتور 2 زمانه کار می کنند و خوشبختانه کار با آنها آسان است. اما قبل از اینکه اره خود را جدا کنید، ابتدا باید دقیقاً مشکل را مشخص کنید. مانند اره موتوری برقی، ابتدا مطمئن شوید که انرژی کافی دریافت می کند. اگر اره در حال پاشیدن است، می میرد یا به سادگی احساس نمی کند که نیروی پشت زنجیر وجود دارد، ممکن است بخواهید سوخت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تازه و مخلوط درست است و فیلتر بنزین مسدود نشده است. وقتی از این موضوع مطمئن شدید، می توانید شروع به حل واقعی مشکل کنید.

زنجیر کسل کننده یا عمق سنج فرسوده

یک زنجیره کسل کننده با خاک اره ریز مشخص می شود که در حین بریدن به جای تراشه های کوچک چوب می ریزد. همچنین ممکن است برای شما دشوار باشد که برش اره خود را یکنواخت نگه دارید، یا همچنین متوجه شوید که پیشرفت کمی در برش دارید. این در واقع دلیل شماره یک است که چرا ممکن است با برش به طور موثر مشکل داشته باشید.

یک زنجیر باید بعد از پر شدن هر بنزین یا حتی اگر احساس می کنید به آن نیاز دارید، تیز کنید. تیز کردن دندانه های زنجیر به اندازه کافی آسان است و با کمی تمرین می توان نسبتاً سریع و کارآمد انجام داد. اگر همیشه در تعمیر و نگهداری خود کوشا بوده اید، احتمالاً می خواهید عمق سنج خود را نیز بررسی کنید. اینها دندان‌های «باله کوسه» هستند که روی زنجیر یافت می‌شوند و تعیین می‌کنند که زنجیره شما چقدر بریدگی ایجاد می‌کند. اینها نیاز به تنظیمات گاه به گاه دارند، اما با گذشت زمان در نهایت بیش از حد فرسوده می شوند. 

کشش زنجیر نامناسب

در حالت استراحت، باید بتوانید زنجیر را 1/8 تا 1/4 اینچ بالای میله راهنما بلند کنید و باید به تنهایی در شیارهای میله قرار گیرد. اگر کشش خیلی سفت باشد، می‌تواند مانع حرکت زنجیر شود، آن را ببندد یا حتی باعث پاره شدن آن شود.

در نتیجه، اگر زنجیر خیلی شل باشد و از میله آویزان باشد، ممکن است تماس خوبی با سطح برش نداشته باشد. هر دوی این سناریوها می توانند برای اپراتور خطرناک باشند، اما خوشبختانه این یک راه حل آسان است. اگر متوجه شدید که نمی توانید زنجیر خود را به اندازه کافی سفت کنید، کشیده شده و از کاربرد آن گذشته است و باید تعویض شود.

میله راهنما خم شده یا فرسوده است

مانند هر چیز دیگری، با گذشت زمان استفاده از دستگاه بر روی قطعات مختلف فرسوده می شود و نوار راهنما نیز از این قاعده مستثنی نیست. چرخش مداوم زنجیر در داخل شیار ممکن است در نهایت آن را فرسوده کند و باعث شود که زنجیر شما به درستی ننشیند یا از سفت شدن امتناع کند. یک میله راهنمای خم شده نیز می تواند به دلیل ذخیره سازی نامناسب یا استفاده سنگین باشد. این می تواند حرکت زنجیر را در حین برش مانع شود، باعث توقف چرخش، اتصال به بالا یا حتی شل شدن آن از میله شود.

ترمز زنجیر گیر کرده یا شکسته است

اگر در حالی که ترمز زنجیر درگیر است، درپوش کلاچ را بردارید. ممکن است تعویض کاور مشکل شود، یا اگر این کار را انجام دادید، ترمز را پس از آن جدا کنید. این باعث می شود که به نظر برسد که ترمز گیر کرده است، بنابراین همیشه هنگام برداشتن درپوش ها، ترمز خود را خاموش نگه دارید، در غیر این صورت مجبور خواهید بود آن را مجدداً تنظیم کنید.

اگر ترمز زنجیری شما واقعاً آنطور که باید کار نمی کند و همچنان تیغه را در حالت خاموش نگه می دارد، می توانید به راحتی آن را تعویض کنید. این همچنین در صورتی که از نگه داشتن زنجیر در زمان درگیر امتناع کند نیز صادق است. ممکن است بخواهید ابتدا آن را به طور کامل تمیز کنید تا ببینید کثیفی، روغن و کثیفی ممکن است مقصر باشند یا خیر.

کلاچ شکسته یا کشش نامناسب فنر

کلاچ شما همان چیزی است که زنجیر را درگیر می‌کند و اگر لنت‌های کلاچ فرسوده شوند یا به درستی جدا نشوند، می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در نحوه چرخش زنجیر شما شود. اگر کلاچ شکسته باشد یا فنرها به درستی کشیده نشده باشند، ممکن است زنجیر شما اصلاً نچرخد. دسترسی به کلاچ آسان است، و هنگامی که درپوش کلاچ را بردارید، ممکن است به راحتی متوجه شوید که باید به چه چیزی بپردازید. تعویض کلاچ به سادگی برداشتن آن است.

نتیجه

به احتمال زیاد اگر زنجیر شما در حال چرخش است. اما به سادگی بریده نمی شود، تعمیر شما به همان سرعتی که برای تیز کردن یا تعویض زنجیر لازم است انجام می شود. این امر مخصوصاً اگر با یک اره موتوری سروکار دارید صادق است، زیرا پس از رد کردن زنجیر، کار دیگری جز بررسی قدرت و کشش خود نمی توانید انجام دهید.

اما اگر زنجیره به طور کامل درگیر نشد، ممکن است مجبور شوید کمی بیشتر عیب یابی کنید تا مشخص کنید دقیقاً مقصر چیست. خوشبختانه، جدا کردن یک اره بنزینی نسبتاً آسان است، و تعویض قطعاتی که ممکن است باعث این مشکل شوند نیز به همان اندازه است. اگر سؤال یا نظری دارید، خوشحال می‌شویم که در زیر به آن‌ها بپردازیم، و مانند همیشه، لطفاً به اشتراک بگذارید!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *