مطالب آموزشی

انواع موتور برق + کاربردهای آن

تنوع موتور برق پی فارم
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 شاید اسم موتور برق را به عنوان مولد برق یا ژنراتور شنیده باشید اما ندانید که دقیقا چه کاربردی دارد و به چه دردی  می خورد! ممکن است وقتی با اسم این دستگاه مواجه می شوید سوhلات زیادی برایتان بوجود بیاید مثلا موتور برق چگونه برق تولید می کند؟! اگر برق تولید می کند سوخت مصرفی خودش چیه؟! آیا هر کجا که بخواهیم می توانیم از آنها استفاده کنیم؟!
در ادامه با ما همراه باشید که به صورت کامل به بررسی موتور برق و نحوه کار و فعالیت آن می پردازیم و همچنین با بررسی و تحلیل انواع مولد برق شما را در یک خرید مطمئن همراهی می کنیم.

موتور برق به چه دستگاهی گفته می شود و چه کاربردی دارد ؟!

 موتور برق یا مولد برق که به ان ژنراتور برق هم  می گویند وظیفه تولید انرژی الکتریکی را بر عهده دارد که بیشتر در سازمان ها مراکز صنعتی و حتی مصارف خانگی کاربرد دارد. اما شاید برایتان سوال باشد که برق تولید شده توسط مولد برق چگونه تولید می شود؟! در جواب باید گفت که ژنراتور انرژی مکانیکی حاصل از سوزاندن گاز، بنزین و… را به برق تبدیل می کند.
این دستگاه در اندازه ها و کاربرد های مختلف وجود دارد که با توجه به نیاز خودتان می توانید خریداری و استفاده نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع مولد برق را بر اساس کاربرد آنها بررسی و تحلیل کنیم.
+ نوع اول موتور برق ها مسافرتی هستند که کوچک هستند و آلودگی کمتری ایجاد می کنند و برای مصارف مسافرت مناسب و ایده آل است و با قیمت مناسب می توانید خریداری کنید و در طول سفر خود همیشه و همه جا برق در اختیار داشته باشید.

+ نوع دومی که لازم است بشناسید موتور برق خانگی است که با توجه به نیاز خانگی طراحی شده است و بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند و لازم است که هر خانه ای یک موتور برق داشته باشد که در مواقع اضطراری برق داشته باشد.
موتور برق صنعتی نسبت به موتور برق های خانگی بزرگتر هستند و توان بیشتری  دارند و برای تامین برق سازمان ها کاربرد دارند.

pfarm.ir

+ نوع آخری که بررسی و تحلیل می کنیم موتور برق ثابت است که نوع مولد ها در یک جای ثابت نصب می شوند و برق یک مجموعه را تامین می کند و از توان برق بیشتری نسبت به همه برخوردار است.

بررسی انواع موتور برق بر اساس سوخت مصرفی !

برای انتخاب و خرید یک ژنراتور مناسب و ایده آل یکی از مواردی که لازم است به آن توجه کافی داشته باشید سوخت آن است چون سوخت دستگاه در عوامل زیادی می تواند تاثیرگذار باشد مثل: میزان تولید برق، قدرت و دوام دستگاه، کیفیت دستگاه، میزان تولید آلودگی و…
در ادامه ما را همراهی کنید تا تمام انواع موتور برق را بر اساس سوخت مصرفی بررسی و تحلیل کنیم .

موتور برق گازی :

موتور برق گازی همانطور که از اسمش مشخص است سوخت مصرفی آن گاز است و از سوزاندن گاز برای تولید برق استفاده می کند که برای افرادی که به دوام و ماندگاری دستگاه و همچنین آلودگی کمتر محیط زیست اهمیت می دهند این نوع دستگاه مناسب و ایده آل است چون این دستگاه با توجه به این که مصرف کمتر، تولید آلودگی کمتر و قیمت مناسب تر میزان برق کافی را برای شما فراهم می کند.
 تنها تفاوتی که می تواند با موتور برق بنزینی داشته باشد این است که نوع بنزینی قدرت تولیدی آن بیشتر است ولی تفاوت چندان زیادی ندارند و اگر برای کار سنگین به آن نیاز ندارید بهترین گزینه نوع گاز سوز آن است.

موتور برق بنزینی :

موتور برق بنزینی یکی از پر کاربرد ترین انواع مولد برق است که برای افرادی که دسترسی به گاز ندارند بهترین انتخاب است و قدرت تولید برق بیشتری نیز دارد ولی باید توجه داشته باشید که این نوع موتور برق با توجه به مصرف بنزین و سوزاندن آن آلودگی زیادی ایجاد می کند و جدا از آن اگر در محیط باز استفاده کنید ممکن است موجب خفگی بشوند چون به هنگام سوزاندن بنزین دی اکسید کربن تولید می  کنند که باید حتما در فضای باز استفاده شود.

pfarm.ir

 

اجزای تشکیل دهنده ژنراتور را بشناس !

موتور برق از قسمت های مختلف و پیچیده ای ساخته شده است که می خواهیم به صورت کلی به بخش های مهم بپردازیم و شما را با انها آشنا کنیم پس در ادامه ما را همراهی کنید.
بخشی اولی که بررسی می کنیم بخش سوخت رسانی است: بخش سوخت رسانی شامل باک سوخت می باشد که سوخت را به موتور می رساند.
بخش دومی که بررسی می کنم سیستم ولتاژ است: این بخش از مولد برق وظیفه تنظیم مقدار ولتاژ برقی است که از دستگاه تولید و خارج می شود .
مهم ترین بخش دستگاه مولد موتور دستگاه، قلب تپنده آن است: سوخت در داخل آن سوخته می شود و تبدیل به انرژی الکتریکی می شود.
قسمت بعدی روغن دستگاه موتور برق می باشد: روغن دستگاه یکی از مهم ترین عوامل به شمار می رود چون دستگاه در طول فعالیت دچار ساییدگی می شود که روغن از این عوامل جلوگیری می کند و سلامت دستگاه را فراهم می کند.

راه های خرید موتور برق مناسب ؟!

موتور برق وسیله ای است که در انواع صنایع و مشاغل کاربرد دارند و از آنجا که در کشاورزی هم کاربرد دارد هم در فروشگاه های فروش وسایل کشاورزی و هم در فروشگاه های فروش وسایل ساختمانی وجود دارد و می توانید خریداری نمایید اما اگر می خواهید انتخاب بیشتری داشته باشید و از میان برندهای معروف خریداری کنید بهترین راه خرید آنلاین و اینترنتی است. پی فارم تمامی انواع موتور برق را در بهترین برندهای دنیا موجود دارد و آماده خدمت گذاری به شما عزیزان می باشد.
به راحتی یک کلیک کردن در فروشگاه ما بهترین نوع موتور برق را انتخاب و خریداری کنید و دستگاه خود را درب منزل یا محیط کار خودتان تحویل بگیرید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *