مطالب آموزشی

کود سولوپتاس برای پسته

کود سولوپتاس برای پسته
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

پسته، یکی از محصولات ارزشمند و اصلی کشاورزی در خیلی از مناطق جهان می باشد و به علت خواص اقتصادی و غذایی بالایی که داشته، توجه خاصی به نگهداری آن خواهد شد. یکی از فاکتور های کلیدی در تولید پسته کیفیت بالا، بهره گیری درست و مناسب از کود ها می باشد. در مورد این موضوع، کود سولوپتاس برای پسته به عنوان یک گزینه بسیار عالی و کار آمد شناخته شده می باشد.

این کود با تأمین عنصر پتاسیم به گیاه، قادر می باشد تولید و رشد محصول را تحت تأثیر قرار خواهد داد و از سلامت گیاه پسته مراقبت خواهد کرد.

در این مقاله، به بررسی خاصیت ها، فواید و شیوه ی بهره گیری از این کود در کشت پسته پرداخته خواهد شد .

چگونه می‌توانیم ‌میزان پتاسیم را افزایش دهیم؟

با بهره گیری از بقایای محصولات بازیافت شده (به ویژه کاه) و کود حیوانی که دارای پتاسیم می باشد.

با پیشگیری کردن از آبشویی خاک با بهره گیری از پوشش گیاهی دائمی و بیشتر کردن سطح هوموس خاک

با پوشاندن سطح خاک با مالچ

با مصرف کردن کود های شیمیایی پتاسه به خصوص کود سولوپتاس

اهمیت و نقش سولوپتاس در باغ های پسته

حد بحرانی پتاسیم در برگ ها در درخت پسته طبق مطالعات تقریباً 7 درصد می باشد و اگر مقدار غلیظ بودن پتاسیم در برگ ها به زیر این مقدار سقوط پیدا کند تأثیرات منفی روی بازدهی درختان پسته می گذارد.یکی از علائم برگی حایز اهمیت تشخیص کمبود پتاسیم در برگ درخت پسته سوختن یا نکروزه شدن اطراف برگ می باشد اما همیشه این یک نشانه ی مشخص نمی باشد .علامت های برگی کمبودهای میکرو و ماکرو در درختان پسته هرگز قطعی نمی باشند در صورتی که امکان دارد در یک برگ مقدار پتاسیم به زیر 7 درصد برسد اما برگ ها حالت حاشیه سوختگی را پیدا نکنند.

تقویت کردن و کود دادن به درخت انگور چگونه است؟

به نظر می رسد توجه کردن به علائم برگی کمبود ها در درخت پسته یک اطمینان صد در صد جهت تشخیص بیشبود و کمبود ها ایجاد نمی کند و حتماً باید در باره ی تشخیص کمبود ها، آزمایشات برگ و خاک را با دقت بررسی نمایید.کود سولوپتاس برای پسته بهترین کود پتاسیمی صد در صد حل شدنی در آب و بهترین برای مصرف برای هر نوع روش آبیاری می باشد که از این مشکلات جلوگیری به عمل خواهد آورد. سولفات پتاسیم یا همان سولوپتاس یکی از بهترین کودهای سولفات پتاسیمی می باشد که تا به امروز به بازار کشاورزی ایران وارد شده است.

کارایی کود سولوپتاس برای پسته

پتاسیم در پروسه ی رشدی گیاهان دارای اهمیت زیادی می باشد. به همین علت در این مقاله به بررسی نقش پتاسیم و بهره گیری از کود سولوپتاس برای پسته خواهیم پرداخت.نقش پتاسیم در فرآیند رشدی گیاه به این صورت بوده که پتاسیم به صورت عمده بخش زیادی از محتویات هیچ گیاهی را تشکیل نخواهد داد. ولی در پروسه های زیاد فیزیولوژی رشد گیاه نقش کلیدی داشته ، از سنتز پروتئین بگیرید تا تعادل و پیوستگی آب در گیاه تاثیرگذار خواهد بود.

کمتر نقطه یا باغ پسته‌ای را می توانید پیدا کنید که درختان از کمبود پتاسیم در کمبود نباشند. طیف وسیع اقلیم پسته کاری در ایران و اقسام خاک های گوناگون نشان می دهد که کمبود پتاسیم در خیلی از خاک ها و اقلیم های پسته کاری در ایران می باشد.

زمان استفاده از کود سولوپتاس

کود سولوپتاس یکی از منابع بسیار موثر پتاسیم برای گیاهان می باشد . جهت بیشتر کردن رشد در مراحل اولیه، به خصوص هنگام کاشت، بهره گیری از این کود توصیه خواهد شد. درخت پسته نیز ازجمله درختانی می باشد که قادر هستید با بهره گیری از کود سولوپتاس برای پسته، نیازهای پتاسیمی آن را در مراحل ابتدایی تأمین نمایید.

کاشتن نهال پسته بهتر است یا بذر آن؟

بهترین زمان مصرف سولوپتاس برای پسته

کودهای دارای پتاسیم برای درختان و گیاهان از اهمیت خاصی برخوردار می باشند. درخت پسته، یکی از درختانی می باشد که جهت رشد بهتر و تولید محصول با کیفیت به مقدار خوبی از پتاسیم احتیاج پیدا خواهد کرد . خاصیت های  خاک، ازجمله ساختار و نوع آن، نقش بسیار عمده ای در مقدار دسترسی به عناصر غذایی و موجودی  چون پتاسیم دارد. به خصوص در خاک های شنی، کمبود پتاسیم بیشتر مشاهده خواهد شد .

کود سولوپتاس یکی از منابع بسیار خاص پتاسیم برای گیاهان می باشد. بهترین وقت جهت استفاده از کود سولوپتاس برای پسته وقتی می باشد که دونه های پسته در حال تشکیل و رشد می باشند. در این گفت ، احتیاج پسته به پتاسیم بیشتز. خواهد شد، زیرا پتاسیم در تشکیل و رشد مغز پسته نقش مهمی ایفا خواهد کرد. با توجه به نوع خاک و شرایط محیطی، مکان کشت، مقدار و زمان بندی مصرف کود سولوپتاس برای رشد بهتر پسته باید تنظیم و مدیریت گردد تا به بهروری و کیفیت این محصول کمک زیادی کند.

از بین کود های استفاده شده در کشاورزی، کود سولفات پتاسیم به دلیل خصوصیات مثبتش برجسته می باشد.

کودپاش مورایکو

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

یک نظر در “کود سولوپتاس برای پسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *