مطالب آموزشی

در مورد سمپاش فرغونی

در مورد سمپاش فرغونی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

با افزایش جمعیت جهان مردم گرایش بیشتری برای کشاورزی و زراعت داشته اند و به همین دلیل به دنبال بیشترین بازدهی از زمین ها و باغات خود دارند ، در طول چند ماهی که کشاورزی در ان موسوم است باغات و زمین های زراعی دچار افات و بیماری های زیادی می شوند و به دنبال آن این مشکلات باعث از بین رفتن محصولات شده و به همین دلیل بشر کم کم دست به ابداع و اختراع روش هایی برای مقابله با بیماری ها و افات مضر شده و یکی از این راهکار ها استفاده از سموم است تا بازدهی محصولات را افزایش داده و کمیت و کیفیت ان را تا جای ممکن بالا ببرد و برای استفاده از این سموم نیز وسایل های زیادی درست شده و به تدریج همین وسایل هم در دست پیشرفت قرار گرفته و به اشکال مختلفی یافت می شوند .

وسیله ای که با آن سم های ضد آفت و بیماری را به داخل باغات و مزارع می برند سم پاش نام دارد و دارای انواع مختلفی است که در اینجا سمپاش مدل فرغونی را معرفی می کنیم .

سمپاش فرغونی چیست ؟

سمپاش فرغونی ترکیبی از یک نیروی محرکه است که از طریق یک موتور احتراقی بنزینی و یا برقی تامین و تولید می شود و دارای اجزای تشکیل دهنده مختلفی است که شامل یک مخزن با ظرفیت های محدود و یک پمپ و شلنگ است و در انتهای این شلنگ یک لانس تعبیه شده که برای سمپاشی انواع درختان پا کوتاه و پایه بلند استفاده می شود .

سمپاش های فرغونی دارای انواع مخزن های 100 لیتری و حداکثر 200 لیتری می باشند که به یک شاسی چرخ دار فرغون مانند متصل بوده و امکانم تردد در انواع باغ ها را به شما می دهد و از همین رو این نوع سمپاش به نام سمپاش موتوری چرخی نیز شناخته می شود و طول پاشش سم تا 15 متر بوده و دبی ان 10 تا 25 لیتر سم در دقیقه می توان تنظیم کرد .

معرفی سمپاش فرغونی بنزینی و برقی

سمپاش فرغونی

 

سمپاش فرغونی بنزینی :

سمپاش های فرغونی بنزینی یکی از پر استفاده ترین سمپاش ها است و این سمپاش بر روی یک شاسی نصب شده و به وسیله دو چرخ حرکت می کند و برای مزارع و زمین های بزرگ استفاده می شود و قدرت بالاتری نسبت به بقیه مدل ها دارد و در مصرف بنزین کم مصرف است و این پمپ توان بالایی را از بنزین سوخته شده می گیرد و محلول اغشته به سم را از مخزن خارج کرده و به سمت بیرون هدایت می کند و بهد به وسیله ی لانس های بلند به شکل های پودری و بارانی بر روی درختان و گیاهان پاشیده می شود و در این نوع سمپاش مخزن سم و موتور از مهمترین وسایل موجود هستند و دارای انواع مدل هیدرولیکی هستند که بر روی قیمت ان تاثیر زیادی دارد .

سمپاش فرغونی برقی :

این نوع سمپاش فرغونی در جاهایی کاربرد دارد که شما به برق دسترسی دارید و میتوانید از این وسیله ی برقی بهره ببرید و در این مدل مصرف کننده دغدغه ی تهیده سوخت و ایجاد سر و صدای یالا را ندارد ولی این نوع سمپاس از قدرت و راندمان پایین تری برخوردار است ولی وزن سبکی دارد و در جابجایی بسیار اسان حمل است .

اجزای تشکیل دهنده سمپاش فرغونی

مخزن ساخته شده از استیل ضد زنگ با ظرفیت های 100 تا 200 لیتر

همزن هیدرولیکی

موتور بنزینی 1 سیلندر دو الی چهار زمانه با توان های 3 تا 12 اسب بخار

چرخ های پنوماتیک به تعداد 2 الی 4 چرخ

پمپ پیستونی با دبی های مختلف از 10 تا 20 لیتر در دقیقه

شیر تخلیه جهت استفاده برای شستن مخزن

قرقره شلنگ برای مانع شدن از اسیب دیدن شلنگ اصلی در هنگام باز و بسته شدن

لانس با طول های متفاوت

بهترین موتور مورد استفاده در سمپاش های فرغونی

بهترین مدل برای سمپاش های فرغونی مدل های 2 سیلندره است که دارای 4 زمانه می باشد و دلیل ایده ال بودن این مدل تامین قدرت و نیروی بسیار بالا نسبت به بقیه مدل ها است و به همین دلیل سم را با پمپاژ بالای به بیرون پمپ می کند و استاندارد ترین این مدل ها دارای 3 اسب بخار هستند .

کاربرد های متنوع سمپاش فرغونی

یکی از کاربرد های سمپاش فرغونی فشار بالای ان است و بنابراین برای درختان و پیاهان بلند بسیار مناسب است و از طرفی برای شست و شوی پله و و تابلو های خانه مناسب و کاربردی است .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *