مطالب آموزشی

تفاوت موتور برق اینورتر با موتور برق معمولی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

در این مطلب از پی فارم سعی بر این داریم که به تفاوت های موتور برق اینوتر و معمولی بپردازیم . البته شما را بهتر با موتور برق های اینوتری آشنا خواهیم کرد . پس تا انتهای این مطلب با ما همرا ه باشید .

تقریبا ۲۰۰ سال از اختراع اولین موتور برق گذشته است و اما امروزه شاهد پیشرفت های زیادی از آنها بودیم. موتور برق اینورتر آخرین مدل از این ابزار پرکاربرد اشت . ژنراتور‌‌های اینورتری شامل یک موتور است که باتوجه بار آن سرعت آن هم تفاوت دارد. نحوه عملکرد این دستگاه به این طور است که ابتدا خروجی جریان را به جریان مستقیم و سپس به جریان متناوب یا AC تبدیل خواهد کرد که ولتاژ و فرکانس آن پایدار است و برای استفاده وسایل الکتریکی که به جریان برق حساس می باشد ، خوب است.

موتور برق اینورتری یا اینکه معمولی ؟ کدام یک ؟

بهتر است بدانید که یکی از مهم ترین تفاوت های میان این دو نوع ژنراتور برق، نوع جریان آن ها است که در موتور برق معمولی به صورت مستقیم جریان به صورت AC تولید خواهد شد. از طرفی در موتور اینورتری ابتدا جریان DC تولید می شود و سپس به جریان AC تبدیل خاهد شد. علت این نوع عملکرد این می باشد که در این صورت یک نوسان بهتر تهیه می شود و به ابزار برقی حساس ضرری نمی رسد.

البته تفاوتی دیگر بین این دو نوع دستگاه در مصرف سوخت و میزان صدای تهیه شده و همچنین قدرت توان خروجی آنها است. در صورتی که بخواهیم در یک حالت کلی بگوییم در صورتی که می خواهید مولد برق شما یک زمان طولانی با توان بالا کار کند پس مولد معمولی انتخاب بهتری می باشد. اما در صورتی که شدت صدای تولید شده پایین و مصرف سوخت کمتر برایتان حائز اهمیت است بنابراین باید خرید موتور برق اینورتری را انتخاب کنید.

آشنایی با انواع موتور برق اینورتری

قبل از خرید مولد برق اینورتری باید نسبت به مدل ها و کاربردشان آگاهی داشته باشید. موتور برق اینوتر در واقع از نظر سایز  می به سه دسته سایز بزرگ، سایز متوسط و سایز کوچک تقسیم می شود که در ادامه به هر کدام از این سه دسته خواهیم پرداخت و به هر کدام را جداگانه بررسی می کنیم .

pfarm.ir

سایز بزرگ

مدل های سایز بزرگ دارای وزن بالایی هستند و اغلب با چرخ تولید و عرضه خواهند شد . توانی که  این مدل ها  تهیه خواهند کرد 5000 وات به بالا است و با برق 220 ولت است . این مدل ها برای استفاده خانگی مناسب است و توسط مکایزم  سوییچ انتقال می توان وسایل خانه را به موتور برق وصل نمود.

سایز متوسط

این نوع مدل به خلاف سایز بزرگ دارای وزن بالایی نیست و توانی که تولید خواهد کرد بین 2500 تا 4000 وات است. وسایل در این مدل به طور مستقیم به موتور برق وصل خواهند شد و حتما باید قبل از انجام این کار، نحوه اتصال وسایل که در دفترچه موتور برق توضیح داده شده ، مطالعه شوند.

سایز کوچک

در صورتی که اهل تفریح و گردش می باشید و نیاز به یک منبع برق برای روشن کردن وسایل الکتریکی همانند شارژر و چند روشنایی دارید، مدل اینورتر سایز کوچک می تواند گزینه مناسبی باشد. این مدل تا 2000 وات توان تولید خواهد کرد و طراحی آن به صورتی می باشد که می توان به آسانی موتور برق را جا به جا کرد. ولی نکته ای که باید به دقت داشته باشید این است که به هیچ وجه از این مدل در فضای بسته استفاده نکنید که به دلیل انتشار گاز مونواکسید کربن،  موجب مسمومیت شما خواهد شد.

ویژگی های موتور برق های اینورتر

مصرف سوخت اینورتر

یکی از ویژگی های مهم و اساسی موتور برق اینورتر مصرف سوخت پایین آن می باشد و به دلیل قابل تنظیم بودن موتور، موتور برق با توان مورد نیاز، سوخت کمتری را مصرف خواهد کرد و سوخت را هدر نخواهد داد.

صدای کم اینورتر

پس از اینکه موتور برق خریداری کردید، یکی از مسائلی که با آن سر و کار خواهید داشت صدای موتور برق است، موتور برق های اینورتر به دلیل سیستم کاکرد موتور آن، از صدای بسیار پایینی برخودار هستند . از طرفی در موتور برق های معمولی، موتور هایشان به طور مداوم کار خواهد کرد و صدای بالایی را تولید خواهند کرد.

تولید انرژی پاک

دلیل کم مصرف بودن و کم صدا بودن موتور برق های اینورتر، داشتن یک برد الکترونیکی اینورتر در درون سیستم موتور برق است که قدرت و سرعت های متنوع را به وجود می آورد و موجب خواهد شد سوخت کمتر مصرف شود و به اصطلاح انرژی که تولید خواهد کرد، انرژی پاک باشد، این نوجب خواهد شد که علاوه بر مزایای گفته شده طول عمر موتور شما بالا برود.

تولید جریان پایدار

تکنولوژی به کار رفته در موتور برق های اینورتر موجب تولید جریان پایدارتری نسبت به موتور برق های دیگر شده و این مورد برای وسایل الکترونیکی که به نوسانات جریان برق حساس می باشند، مناسب است . وسایلی مامثل کامپیوتر، لپ تاپ و تجهیزات استریو که نیازمند یک جریان بدون نوسان می باشند، این مدل می تواند مناسب باشد.

پنل USB

یکی از وجه تمایز های موتور برق اینورتر با دیگر موتور برق ها دارد این است که دارای پنل USB است که می توانید مویابل و باتری خود را با آن شارژ نماید.

جمع بندی خرید موتور برق اینورتور

موتور برق های اینورتر نسبت به موتور برق های معمولی از دو مزیتاساسی برخوردار است . کم مصرف بودن و دیگری کم صدا بودن آن است. ولی به دلیل تکنولوژی پیشرفته ای که در ساخت موتور برق های اینورتر به کار رفته ، قیمت آنها نسبتا بالا است و همین قیمت بالا موجب شده افرادی که موتور برق های معمولی را به جای مدل اینورتر انتخاب نموده اند، دلیل را بالا بودن هزینه تعمیر و نگهداری موتور برق اینورتر و پیچیدگی آن به دلیل تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن، اعلام کنند، اما باید تصیح کنیم که این تفکر درست نیست و در صورتی که شما از موتور برق اینوتر به صورت درست استفاده نماید، بسیار قابل اعتماداست و هرگز به تعمیر و نگهداری نیازی نخواهید داشت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *