مطالب آموزشی

بهترین زنجیر اره موتوری

بهترین زنجیر اره موتوری
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

درصورتی که هنگام تعویض زنجیر اره زنجیری تان فرارسیده ممکن است کاردشواری را در پیش رو خواهید داشت. زیرا نمی دانید کدام زنجیر را بایستی خریداری کنید . همچنین برند بودن یا متفرقه بودن زنجیر و تنوع زیاد آن ها تصمیم گیری را برای شما دشوار می کند. همانگونه که یک زنجیر باید با کیفیت باشد به همان اندازه نیز مهم می باشد که عملکرد خوب و راندمان بالایی هم داشته باشد تا بتواند کار برش را به خوبی انجام دهد . تاثیرات بد و مخربی که یک زنجیر بی کیفیت می تواند داشته باشد شامل عملکرد نامناسب، تولید خرده چوب زیاد در هنگام برشکاری، داغ شدن بیش از حد در هنگام کار و همچنین به زحمت انداختن زیاد اپراتور در زمان کار با اره زنجیری باشد. البه در ادامه در این مورد بیشتر خواهیم پرداخت.

بهتر است بدانید که یک زنجیر با عملکرد نامناسب برای اپراتور بسیار خطرناک است . هنگامی که مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم رخ دهند، باید یا زنجیر تیز شود و یا اینکه یک زنجیر جدید تهیه کنید. به همین علت باید همیشه با ابزار تیز کننده زنجیر همانند سوهان دم دست داشته باشید و یا اینکه یک زنجیر جدید برای جایگزین کردن با زنجیر قبلی را داشته باشید.

در صورتی که با زنجیرهای مختلف کار کرده باشید می دانید که از عملکرد و طراحی های مختلفی برخوردار هستند به همین علت بهتر می باشد تا همیشه بهترین آن ها را چه از نظر کیفیت و چه از نظر عملکرد برای کارهای خود انتخاب نماید. همچنین باید اطمینان داشته باشید که زنجیری که انتخاب خواهید کرد موجب زحمت بیش از حد شما در زمان کار برش نخواهد شد . شما برای کارهای مختلف به زنجیرهای مناسب همان کار را نیاز دارید بنابراین باید توجه نماید که زنجیری که انتخاب خواهید کرد برای کارهای شما ایده آل باشد . بغضی از مشخصات فنی که باید برای انتخاب بهترین زنجیر متناسب با کار خود در باید در نظرر بگیرید باید شامل مواردی همچون مدل اره زنجیری موتوری یا برقی، اندازه تیغه ، گام زنجیر ، ضخامت زنجیر ، اثر برگشت ضربه ای زنجیر باشد .

همانطور که می دانید امروزه در بازر برند های زیادی موجود هستند که این کمی در هنکلم انتخاب برند مناسب و زنجیر با کیفیت کار را دشوار خواهد کرد . اما در این مطلب قصد داریم به سه تا از برند های را به شما معرفی کنیم و به مزایا و معایب هر کدام بپردازیم . پس تا انتهای این مطلب با ا همراه باشید .

معرفی سه تا از برند های باکیفیت زنجیر اره موتوری

برند Stihl

اولین موردی که آن را بررسی خواهیم کرد برند Shihl است. این برند توسط فردی به نام آندریاس اشتیل و کمپانی اش احداث شده است . این شرکت یک شرکت آلمانی می باشد که تولید انواع دمندها ، اره زنجیری ها ، تریمرها و لوازم جانبی آن ها فعالیت خواهد کرد . این برند در سال 1926 احداث شده است و جزء اولین تولید کنندگان در این عرصه است.

این کمپانی در حال حاضر پرفروش ترین شرکت در این زمینه است و علاوه بر این زنجیرها و تیغه های مورد استفاده خود را ، خود تولید خواهد کرد . کمپانی اشتیل از نوعی تکنولوژِی روغن کاری خاصی در زنجیرهای خود اتفاده می کند . این تکنولوژی در واقع به راندمان زنجیر کمک خواهد کرد به این صورت که با نفوذ روغن درون شیارهای زنجیر باعث پایین آمدن کشش و در نتیجه بالا رفتن طول عمر زنجیر می شود .

شرکت اشتیل نیز ادعا می کند که ناهمواری های موجود در سطح زنجیر را که در هنگام عملیات پرسینگ بهایجاد می شود از بین خواهد  تا به این صورتباعث افزایش طول عمر زنجیر شود . در مقایسه با دیگر برندها ، این برند در زنجیرهای خود به منظور استحکام بیشتر از کروم بیشتری بهره می گیرد . اما هانطور که در بالا اشاره کردیم به مزایا و معایب هر کدام از برند ها خواهیم پرداخت .

مزایا

زنجیرهای شرکت اشتیل قبل از اینکه به فروش برسند تحت تست کشش قرار خواهند گرفت تا اینگونه از کشش های اضافی که به مرور زمان در زنجیر ایجاد می شود ، پیشگیری شود .

 زنجیرهای شرکت اشتیل نسبتا به روغنکاری کمتری نیاز دارند .

 طراحی زنجیرهای این شرکت به صورتی می باشد که سعی خواهد شد تا از دندانه های کمتری در زنجیر استفاده شود و پس با توجه به کم بودن تعداد دندانه ها ، کار تیز کردن آن ها راحت تر خواهد شد .

طراحی تیغه برش زنجیرهای این کمپانی به  صورتی می باشد که موجب کاهش اصطکاک خواهند شد و در نتیجه برش های صافی و یکدستی را به ما تحویل خواهند داد .

زنجیرهای این برند دارای وزن پایینی هستند .

همچنین استفاده و نگهداری از آن ها راحت می باشد .

زنجیر های این شرکت برای مدت طولانی تیز می مانند و بدین تریب نیازی به تیز کردن مداوم ندارند .

می توان گفت که تیز ترین زنجیرها، زنجیرهای این شرکت می باشند.

معایب

زنجیرهای برند اشتیل اغلب گران می باشند .

 نوک کاربیدی این زنجیرها با داشتن این که بسیار دشوار می باشند اما تمایل زیادی به شکستن دارند .

دشورای بیش از حد این زنجیرها موجب از بین رفتن سطوح و چرخ دنده های تیز کننده خواهد شد .

زنجیرهای با اثر برگشت ضربه ای پایین این برند در مقایسه با سایر مدلها کندتر و آرام تر عمل خواهد کرد.

برند MASHOUF

محصولات برند MASHOUF تحت لیسانس یکی از معتبرترین و همچنین قدیمی ترین شرکت های فعال در زمینه وسایل باغبانی، کشاورزی و فضای سبز تولید می شود. زنجیرهای ساخت این برند با مکانیزم خاصی تولید خواهند شد که عمل برش را باسرعت و دقت بالاتری انجام خواهد داد.

علاوه بر تکنولوژی بالای به کار رفته در تولید زنجیر های برند MASHOUF ، استفاده از مواد آلمانی موجب شده تا کیفیت و تجربه خوبی در استفاده از زنجیرهای این شرکت داشته باشید.

از جمله مزایای دیگر آن می توان به تیز شدن راحت آن ها اشاره نمود و هنگامی که آن ها را تیزنماید همانند یک زنجیر کاملا نو خواهند شد . این مزایا موجب کاهش هزینه ها خواهد شد زیرا که با تیز کردن آن ها نیاز نمی باشد که مرتبا به فکر یک زنجیر جایگزین برای آن ها باشید.

نکته دیگر اینکه با توجه به تنوع بسیار بالای برند MASHOUF در تولید انواع زنجیر برای همه برندها و مدل های موجود در بازار دیگر لازم نمی باشد نگران بابت پیدا کردن زنجیر مورد نظر دستگاه خود در باشید. در ادامه مزیا و معایب زنجیر این برند را بیان خواهیم کرد .

مزایا

قیمت مناسب در برابر کیفیت بالا

عملکرد و برش های یک دست و از طرفی مرتب

مواد اولیه ساخت آلمان

آسانی دسترسی برای انواع دستگاه های مختلف

مشکلات و خرابی بسیار کم

نصب راحت بر روی اره زنجیری

زنجیر با برنده های بسیار تیز و بدون نیاز به تعویض برای مدت طولانی

آسانی در تیز کردن برنده های زنجیر توسط سوهان

معایب

بدون موجود بودن سری کاربید در این برند

قفل زنجیر مختص به خود دارد

نیاز به روغنکاری

برند Oregon

یکی دیگر از این برند ها برند Oregon است که یکی از معروف ترین برندهای جهانی از سال 1974 است. این برند در زمینه تهیه انواع زنجیر، تجهیزات جنگلداری، چرخ دنده ها و انواع لوازم جانبی آن ها فعالیت خواهد کرد. این شرکت بزرگ ترین تولید کننده زنجیر، چرخ دنده و تیغه برش در جهان می باشد، که در بیش از ۱۰۰ کشور در جهان برند برتر به حساب می آید. این شرکت با ساخت زنجیرهای بسیار با کیفیت سعی بر این دارد تا بخش زیادی از بازار را در دست بگیرد و در واقع سبب به وجود آمدن یک فضای رقابتی در بازار شده است. بسیاری از دیگر برندها از محصولات ساخت این شرکت به عنوان شرکت مادر در محصولات تولیدی خود بهره می گیرند. زنجیرها همواره لازمه یک تیغه برش بسیار تیز می باشند تا اره زنجیری بتواند عمل برش را به درستی و به آسانی انجام دهد.

مزایا

یکی از مزایایی این برند تنوع بسیار بالا در تولید انواع زنجیر برای همه برندها است.

زنجیرهای تولید برند Oregon به آسانی می باشند و می توان آن ها در هر نقطه از جهان پیدا کرد .

زنجیرهای برند Oregon بسیار مقاوم و سخت می باشند.

زنجیرهای این برندچه برای مصارف خانگی و چه مصارف صنعتی کاملا مناسب می باشند.

معایب

برخی زنجیرهای آن ها نسبت به دیگر مدل ها از پوشش هایی با مقاومت کمتری دارند.

پوشش زنجیرهای برند Oregon در مقایسه با زنجیرهای دیگر برندها در مقابل با حرارت و گرما زودتر از بین خواهند رفت .

نباید به صورت همیشه و بدون وقفه از آن ها استفاده نمود .

زنجیرهای برند Oregon بایذ به صورت همیشه و پیوسته تیز شوند و در صورتی که این کار به صورت پیوسته انجام نشود دیگر هیچ کارایی ندارند . تا جایی که گفته شده زنجیرهای بعضی از برندهای متفرقه از زنجیرهای تیز شده این برند معروف بسیار بهتر عمل خواهند کرد.

پس از مدتی استفاده کردن از زنجیرهای برند Oregon ، پوشش آن ها دچار ناهمواری می گردد و بدین ترتیب برشهای صافی را نخواهند داد .

در مقابل با هرگونه سختی و یا سنگ به آسانی شکسته خواهند شد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *