مطالب آموزشی

مزایای تراز لیزری در عصر کنونی

مزایای تراز لیزری در عصر کنونی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3.8]

با در نظر گرفتن رشد سریع علوم معماری و طراحی، بهره گیری از ابزار آلات قدیم مثل شاغول و … سبب بیشتر شدن خطا خواهد شد، به همین علت افراد باید ابزار های دقیق ‌تری مثل تراز لیزری را مورد استفاده قرار دهند. این ابزار با بهره گیری از تکنولوژی لیزر بدون نیاز به هر گونه نخسیم یا نخ عملیات تراز کردن را در چندین لحظه به انجام می رساند که این روش به مراتب دارای دقت بسیار بالاتری می باشد نسبت به روش‌های قدیمی و سنتی ! در ادامه با ما با معرفی و ذکر مزایای این ابزار بی نظیر و مزایای آن همراه باشید .

طریقه کار کردن تراز لیزری

اشعه لیزر پس از خارج شدن از تراز لیزری به شکل دو خط عمود ، که یکی از این دو خط در راستای عمودی و خط دیگر در راستای خط افقی بوده که دو خط ذکر شده نسبت به هم زاویه نود درجه را درست می کنند. البته ناگفته نماند که تراز لیزری توانایی نشان دادن تنها یک خط در راستای افقی را نیز دارد .

ترازلیزری به طور معمول دارای ویژگی سیستم خود تراز اتوماتیک می باشد که اگر محل قرار گیری آن ها به طور کامل تراز نباشند به صورت خود کار تراز خواهد شد ، در صورتی که تراز لیزری خودتان این سیستم را نداشته باشد شما قادر هستید به کمک حباب های موجود روی تراز که در تراز های معمولی یا همان تراز های بنایی نیز استفاده می شوند این کار را به راحتی به انجام برسانید .

به طور معمول ترازی که سیستم خود تراز را داشته باشد به طور معمول از یک سیستم هشدار دهنده ی صوتی یا چراغ چشمک زن به دلیل اعلام عدم تراز بودن دستگاه بهره می برد .

البته ناگفته نماند که این نوع ابزار آلات ویژگی سوار شدن روی پایه های مهندسی و پایه های دوربین را داشته و شما خیلی آسان و به راحتی می توانید حتی آن ها را به وسیله ی پایه های آهنربایی موجود روی دستگاه بر روی قسمت های فلزی و یا به وسیله گیره ی مخصوص بر روی دیوار ها و یا چارچوب های غیر فلزی استفاده کنید.

مزایای تراز لیزری در عصر کنونی

مزایای تراز لیزری چیست؟

کاربرد اصلی تراز لیزری در کار های معماری خارج و داخل ساختمان و به شیوه ای هرگونه عملیات عمرانی می باشد .به طور کلی این دستگاه مزایای بسیاری برای ما دارد . از جمله مزایای تراز لیزری در معماری داخل به موارد زیر اشاره می کنیم :

نصب قفسه های آشپزخانه و کابینت
نصب و هم راستایی دو پنجره در کنار یکدیگر
چسباندن کاغذ دیواری
در صنعت سقف کاذب و پارتیشن بندی
در صنعت کاشی کاری برای نصب انواع سرامیک و کاشی
نصب و تراز کردن هر ستونی
مجموعه فعالیت های دکوراسیون
نصب انواع پریز
اتصال تجهیزات و ادوات صنعتی به دیوار و …

 

چرا در عصر کنونی باید از تراز لیزری استفاده کنیم؟

تراز لیزری بسیار دقیق تر و حرفه ای تر از وسایل سنتی و قدیمی عمل می کنند. با استفاده از تراز لیزری احتمال بسیار کمی برای خطای انسانی وجود خواهد داشت، چرا که نیازی به ثابت نگه داشتن آن نخواهد بود، به ویژه اگر تراز لیزری ثابت باشد. البته ناگفته نماند که استفاده کردن از تراز لیزری خیلی سریع تر از تراز سنتی خواهد بود. به عنوان مثال، اگر قصد دارید که روی قسمتی از دیوار مورد نظر را علامت گذاری کنید جهت رسیدن به خط مورد نظر دیگر نیازی به اندازه گیری و کشیدن خط راستی را ندارید به جای آن می توانید طرح ریزی را تعیین و تنظیم نمایید و به علامت گذاری مشغول شوید.

همچنین ترازهای لیزری دارای انعتاف پذیری بالایی هستند و قادراند کاربرد های بسیار بالایی داشته باشند . شاید تنها جنبه ی این دستگاه بی نظیر هزینه نسبتا بالا و منحنی یادگیری گزاف آن باشد. با موارد ذکر شده، اگر اندازه گیری های زیادی پیش رو دارید این معایب بیشتر در مقایسه با مزایا کمرنگ خواهند شد .

خرید تراز لیزری از فروشگاه پی فارم

در فروشگاه پی فارم انبوهی از ابزارآلات صنعتی با قیمتی مناسب وجود دارد که شما می توانید با خیال راحت خریدتان را از فروشگاه پی فارم انجام دهید در ادامه با ما با معرفی چند تراز لیزری از فروشگاه پی فارم همراه باشید .

تراز لیزری زوبر مدل KILL-G16-TQ

این تراز لیزری بسیار قوی بوده و به گونه ای جزو دسته بندی تراز لیزری های دوربرد دسته بندی می شود .برد این تراز لیزری حدود 100 متر می باشد .لیزر این دستگاه بی نظیر از نوع class2 بوده و از تکنولوژی 4 بعدی بهره می برد . این تراز لیزری 16 خط تولید می کند .

تراز لیزری زوبر مدل KLL-G16-TQ

تراز لیزری بیوتی مدل BYT-4D/16

این محصول بی نظیر در دسته بندی تراز لیزری کوتاه برد قرار می گیرد و دارای برد 50 متر می باشد . تعداد نقطه لیزر این تراز لیزری 4 می باشد . این دستگاه 16 خط لیزر تولید می کند و بسیار سبک بوده وزن آن 500 گرم می باشد . این تراز لیزری دارای سیستم تراز خودکار می باشد .

تراز لیزری بیوتی مدل BYT-4D/16

سخن آخر

اگر صنعت کار هستید و دوست دارید اندازه گیری و طرح هایتان دقیق تر و منظم تر باشد حتما به یک تراز لیزری نیازمندید .ما در فروشگاه پی فارم عرضه کننده بهترین ابزارآلات صنعتی هستیم با بهترین قیمت پس فرصت را از دست ندهید و تجربه خرید از ما را داشته باشید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3.8]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *