مطالب آموزشی

اینورتر برق چیست و چه مزایایی دارد ؟

اینورتر برق چیست و چه مزایایی دارد ؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 216 میانگین: 3.4]

احتمالا شما هم این روزها اسم اینورتر برق زیاد به گوشتان خورده باشد و یا امکان دارد با نام های دیگر آن ، این دستگاه را بشناسید مانند درایو موتور ، مبدل برق ، درایو سرعت قابل تنظیم ، درایو برق شهری  یا شاید اینورتور ! همه این نام ها به یک دستگاه اشاره دارند که در ادامه مقاله با ما با این دستگاه آشنایی بهتری پیدا می کنید . اینورتر در خیلی از وسایل صنعتی و خانگی، که به شیوه ای در آنان هرگونه حرکت وجود داشته باشد،  می تواند مورد استفاده قرار گیرد مانند ، ماشین لباس‌ شویی ، یخچال ،کولرگازی، آسانسورهای خانگی و صنعتی ، پمپ آب خانگی و …

اینورتر برق چیست؟

اینورتر (Inverter) نوعی مبدل برق دستگاه برقی می باشد که جریان مستقیم  را به جریان متناوب  تبدیل خواهد کرد یعنس همان(DC) به (َAC). حال با عملکرد دستگاه و جریان AC به وجود آمده می توانند بر حسب نیاز در هر مقدار فرکانسی و ولتاژی باشد که به دست ترانسفورماتورهای مناسب و مدارها کنترل خواهد شد. از نظر ورودی اینورتر به دو دسته سه فاز و تک فاز تقسیم می شوند. البته ناگفته نماند که خروجی همه آنها سه فاز می باشد. برای اینورترهای با توان بالای 3 اسب فقط ورودی سه فاز مورد استفاده قرار می گیرد .

به طور کلی دستگاه اینورتر نوسان ساز الکترونیکی قدرت بالا می باشد. علت نامگذاری آن این است که اینورتر عمل بلعکس مبدل برق (AC)به( DC )متداول را انجام می دهد. در اصل اینورتر یا درایو AC یا درایو موتور می ­تواند بدون اینکه قدرت و گشتاور موتور را کم کند، کنترل سرعت حرکت موتور AC سه فاز را در دست بگیرد. اینورتر (inverter) در ظرفیت ­های مختلفی تولید می شوند برای نمونه ، موتوری با توان 20 اسب باید اینورتر 20 HP  را استفاده کرد .

اینورتر 1000 وات | Power Inverter

کاربرد اینورتر برق در کجاست؟

هر گونه حرکتی که با الکتروموتور صورت می پذیرد، با استفاده از اینورتر قادر است به یک نوع حرکت  هوشمندانه و کنترل شده تبدیل گردد. به طور مثال هنگامی که پمپ آب برای هتل مورد استفاده قرار می گیرد ، سرعت گردش پمپ قادر است براساس تعداد شیرهای و در حال مصرف آب و باز ، متغیر باشد و در مواقع مصرف کم از فشار زیاد آب جلوگیری به عمل آورد. همچنین اینورتر برق قادر است کارکرد کمپرسور یخچال را براساس مقدار مواد درون یخچال و نیز سرعت حرکت دورانی دیگ لباس ‌شویی را با توجه به مقدار لباس موجود در آن تنظیم کند .

اینورتر چه مزایایی دارد و نتیجه استفاده از آن چیست؟

استفاده از اینورتر برق مزیت‌ های بیشماری دارد. یکی از قابلیت‌های مهم این دستگاه بی نظیر، عملکرد بسیار هوشمند آن می باشد. این ابزار میزان باری را که به طرف موتور در حال حرکت است را تشخیص داده و سپس متناسب با مقدار بار، به موتور فرمان جریان متناسب خواهد داد. در برخی موارد، جریان ایجاد شده از جریان نامی موتور کمتر می باشد. از مزایا و کاربردهای مهم اینورتر می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خاموش‌ و روشن کردن موتور بدون نیاز به قطع و وصل کردن برق اصلی مکان مورد نظر
  • با صرفه ‌جویی کردن در مصرف انرژی الکتریکی در نهایت سبب کاهش هزینه ‌ها خواهد شد
  • امکان هوشمند سازی و برنامه‌ ریزی جهت حرکت موتور
  • جریان راه ‌اندازی برق را کمتر کرده و همین باعث افزایش و دوام طول عمر موتور می شود
  • بیشتر کردن عمر قطعات مکانیکی پس از موتور به دلیل کمتر کردن ضربه‌ های مکانیکی در قسمت های مختلف
  • بیشتر کردن سرعت بیشتر از سرعت نامی موتور.
  • ویژگی تغییر و جهت حرکت موتور و سرعت آن بدون نیاز به کنتاکتور و وسایل برقی دیگر
  • ایجاد محافظت در برابر اضافه ‌بار و در نهایت جلوگیری از سوختن موتور
  • با ثبات کردن عملکرد موتور در هر گونه شرایطی  بخصوص هنگامی که مقدار ولت ورودی به موتور مدام در حال تغییر باشد  و نوسان پیدا کند .
  • حفاظت از موتور در مقابل افزایش ناگهانی ولتاژ

در ادامه قصد داریم یکی از باکیفیت ترین اینورتر های موجود در سایت پی فارم را به شما عزیزان معرفی کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

اینورتر 1000 وات | Power Inverter

اینورتر 1000 وات power inverter

دستگاه inverter با برند power inverter اورجینال، اینورتر برق 12 باطری ماشین به برق 220 شهری می باشد . توان استارت اولیه دستگاه 1000 وات و درازمدت 800 وات می باشد و توانایی روشن کردن دوربین ، لامپ ،شارژر، لپ تاپ، ریش تراش، TV ، کامپیوتر، پنکه و..  را دارد . بدنه آلومینیومی آن این دستگاه را خوش دست کرده و به راحتی قابل حمل می باشد .

شما می توانید به راحتی با خرید اینورتر 1000 وات power inverter از فروشگاه پی فارم  دیگر مسافرت های خود را آسان تر و جذاب تر کنید .

سخن آخر

در کل خرید اینورتر برق یک نیاز اساسی می باشد چرا که همه ما به مسافرت می رویم و امکان دارد جایی به استراحت نیاز داشته باشیم که روشنایی نباشد در چنین جاهایی اینورتر بهترین عملکرد را داشته و با تبدیل باتری ماشین به برق شهری نیاز شما را برطرف می کند . شما می توانید با مراجعه به سایت پی فارم در میان انبوهی از وسایل صنعتی و کشاورزی ، بهترین تجربه خرید را داشته باشید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 216 میانگین: 3.4]

10 نظر در “اینورتر برق چیست و چه مزایایی دارد ؟

  1. ناصر گفت:

    خوب بود قیمتهارا با ضمانت کیفیت جنس ونمایندگی خود در استان‌ها را ذکر تا اطمینان مشتری را جلب وخریداران را افزایش دهید.
    وضمانت برگشت کالا بدون دردسر وهیچ بهانه ای تعهد وبپذیرید.
    واصول واقعی کار را بر حق دادن به مشتری دانسته وبه آن احترام بگذارید.
    این اعتبار می‌آورد.اگر بدانیم.

    1. پویا بهرام رش گفت:

      سپاسگزارم ممنون از توجهتون
      پی فارم هیچ نمایندگی دیگری ندارد و تنها در شهرستان مهاباد فعالیت می کند.
      تمام تلاش تیم پی فارم در جهت رضایت مشتری می باشد.

  2. باقر شامی گفت:

    سلام عالیه.ما در روستا از برق استفاده می کنیم جهت ابیاری کردن ولی چون مسیر طولانی میباشد افت ولتاژ داریم آیا این افت ولتاژ را جبران می کند

    1. پویا بهرام رش گفت:

      سلام سپاسگذارم این مدل اینورتر که گذاشته شده فقط برق 12 ولت باطری رو به 220 ولت خونگی تبدیل میکنه

  3. علی گفت:

    سلام اینورتر جهت باطری ماشین مشکلی بوجود نمیاره؟کوچکترین اشتباهی باعث اسیب به باطری یا سوختن سیپ پیچی یا …نمیشه ؟

    1. پویا بهرام رش گفت:

      سلام وقتتون بخیر مشکلی پیش نمیاره و اسب به باطری نمیزنه فقط برای جلوگیری از خالی شدن کامل باطری هرچند ساعت یک استارت باید بزنید.

  4. مرتضی فراهانی گفت:

    با سلام دامداری کوچکی دارم کنار روستا فاقد برق
    میخواهم با یک اینورتر دو کیلو وات و یک دستگاه باطری ۷۵ آمپر ویک دستگاه شارژر حدود ۵شعله لامپ روشنائی کم مصرف و یک یخچال ۷فوت و یک دستگاه تلویزیون ا آن اندازی کنم برای روزی ۸ساعت کار مفید.این طرح جواب گوی موارد بالا هست؟قیمت و مرکز تحویل در تهران و تخفیفات لازم را مبذول فرمایید.با تشکر از راهنمایان. فراهانی
    چند تن از دوستانم هم از این طرح میخواهم. بهرمند شوند

    1. پویا بهرام رش گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      1800 وات داریم برای چراغ و شارژر و تلویزیون جوابگو هست اما یخچال رو مطمئن نیستم فکر نکنم جواب بده

  5. رضا گفت:

    سلام 15/1/402یه دستگاه 1000 وات از یه فروشنده گرفتم با نام فوسا همون لحظه اول بعد نسب از کار افتاد تا به امروز مورخ 10/03/1402 هنوز به دستم نرسیده اینم ضمانت شرکتهایی که نمایندگی درستی ندارند
    گفتیم جنس ایرانی بخریم کمکی باشه به توسعه همون چینی بهتر جواب میده

    1. پویا بهرام رش گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه یکسری از دستگاهها این مشکلات رو دارن خوشبختانه مارک پاور اینورتر خیلی عالی هستن که در فروشگاه ما موجود هستش و گارانتی یکساله دارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *