مطالب آموزشی

قیمت علف زن به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت علف زن به چه عواملی بستگی دارد؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

یکی از دستگاه های مورد استقبال باغداران و کشاورزان ،علف زن می باشد. این دستگاه به طور معمول جهت کاربرد هایی مثل برداشت یونجه و علوفه، جو و گندم و البته مبارزه با علف های هرز مورد استفاده قرار می گیرد. اما افزون بر اینگونه کاربرد ها، شما می توانید با نصب کردن انواع الحاقی این دستگاه را به انواع دستگاه های دیگر نیز تبدیل کرد.. یکی از موارد خیلی مهم در خرید علف زن، قیمت علف زن می باشد. به صورت کلی قیمت علف زن به فاکتور ها و عوامل متعددی وابسته است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم .

موتور علف زن

موتور دستگاه علف تراش یا علف زن در دو نوع به طراحیو تولید می رسد. موتور 4 زمانه و موتور 2 زمانه. در حالتی که کیفیت موتورها را به صورت یکسان در نظر داشته باشیم، تقریباَ قیمت موتور 4 زمانه دو برابر بیشتر از موتور 2 زمانه می باشد. همین کار یکی از اصلی ترین فاکتور های موثر بر قیمت علف زن می باشد. اما تنوع موتور فقط به 2 یا چهار زمانه بودن دستگاه علف زن محدود نمی باشد.

هر یک از انواع موتور، قدرت خروجی و ظرفیت های سیلندر گوناگونی دارند. یعنی موتور 2 زمانه در ظرفیت های 52، 43 و 26 در بازار موجود می باشند و موتور های چهار زمانه در ظرفیت های 50 و 30 cc در بازار برای خرید وجود دارند. قیمت موتورها با بیشتر شدن حجم سیلندر و افزایش قدرت قطعات بیشتر می شود .

نوع شاسی و تاثیر آن بر قیمت علف زن

نوع شاسی یکی دیگر  از دیگر عوامل اموثر بر قیمت علف زن موتوری می باشد. علفزن ها در دو نوع شاسی پشتی و دوشی به تولید می رسند. شاسی پشتی خود به دو نوع پشت پشت کوتاه و بلند تنظیم می گردد. شاسی دوشی ساده ترین مدل بوده و و نیازمند کمترین وسایل اضافه می باشد. پس اگر از کمترین وسایل اضافه استفاده کنیم، این مدل ارزان ترین مدل موجود در بازار خواهد بود.

در علف زن های پشتی، مدل پشت بلند و سپس پشت کوتاه با در نظر گرفتن مصرف بیشتر آهن در شاسی و البته استفاده کردن از پشتی و بند های نسبتاَ بلندتر، قیمت بالاتری خواهند داشت. مقدار تاثیر شاسی در قیمت علف زن به طور تقریبی 10 درصد می باشد.

قیمت علف زن به چه عواملی بستگی دارد؟

نوع مواد اولیه مورد استفاده در بدنه علف زن

تشخیص مقدار ونوع مواد اولیه، همانند کیفیت گیربکس ، لوله ی علف تراش ، دسته های علفزن مورد استفاده، برای کاربر در وهله اول کمی سخت خواهد بود. اما این موارد تاثیر خیلی خیلی زیادی در عملکرد علفزن شما خواهند داشت. ناگفته نماند که موارد ذکر شده روی قیمت علفزن هم تاثیر خواهد کذاشت. داشتن دسته فرمان و بست فرمان خوب باعث می شود تا قادر باشید دستگاه را در فشار کاری بیشتر مورد استفاده قرار دهید و در صورتی که دوام و کیفیت کافی را نداشته باشند در اولین ضربه شکسته خواهند شد. استفاده از مواد اولیه خوب قادر می باشد تا 10 درصد قیمت علفزن مورد نظرتان را بیشتر کند .

برند و کیفیت علفزن

کمپانی و یا برند دستگاه علف زن یکی از حائز اهمیت ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت خواهد بود. برند ها کیفیتهای گوناگونی در بازار دارند. به طور معمول برندها سعی بر این ددارند یک کیفیت مشخص شده را در محصولاتشان به مشتریان خود ارائه دهند تا خریداران قادر باشد تصویری از عملکرد و کیفیت این محصولات در ذهن خود داشته باشند برای مثال در مورد علف زن، دستگاه علفزن هیوندای یکی برند های پرطرفدار و با کیفیت در بازار می باشد و کیفیت بسیار عالی را به مشتریانش هدیه می دهد.

خریداران این دسته از کالا ها نیز این موضوع برایشان از قبل مشخص شده است. یا  برای مثال می توانیم برند ماک را بزنیم که از کیفیت بالایی برخوردار می باشد . به طور کلی برند در قیمت حدوداَ 50 درصد تاثیرگذار خواهد بود .

روی عکس کلیک کنید تا به صفحه محصول منتقل شوید.

لوازم همراه علفزن

دستگاه علف تراش به طور معمول همراه با پک خودش لوازم جانبی ارسال خواهد شد. کمیت و کیفیت این لوازم یکی دیگر از فاکتور های بسیار موثر در قیمت گذاری این دستگاه ها می باشد. برای مثال بعضی از دستگاه ها، تیغه ی 40 پر الماسه به همراه خود دارند ولی بعضی این قطعه را ندارند. بعضی علف زن ها تیغه 40 پر بسیار باکیفیت همراه خود دارند و بعضی کیفیت پایین را همراه با پک ارسال می کنند. همچنین بعضی با حذف تیغه 3 پر تیغه 40 را می فرستند.

سخن آخر

قیمت دستگاه علف زن به فاکتور های زیادی وابسته است که فرد خریدار باید پیش از خرید به آن ها توجه زیادی داشته باشد. خیلی از این موارد در معرض دید شما می باشند و شما می توانید خیلی راحت در مورد آنها تصمیم گیری کنید. خرید لوازم صنعتی و کشاورزی از یک فروشگاه معتبر که قادر باشید به آن اعتماد کنید کمی جای بحث و تردید دارد اما فروشگاه پی فارم با سابقه ی چندین ساله ی خود و رضایت مشتریان زیاد از محصولات سایت ، بهترین سابقه را برای خود درست کرده که شما عزیزان می توانید به راحتی در میان انتخاب های زیاد از محصولات پی فارم بهترین تجربه ی خرید را داشته باشید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *