مطالب آموزشی

علت ضعیف شدن دریل شارژی چیست؟

علت ضعیف شدن دریل شارژی چیست؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

دریل شارژی یکی از ابزار هایی می باشد که قادر است در هر جایی از جمله پروژه ها و ارتفاعاتی که در ج های دور افتاده انجام  خواهند شد، احتیاج شما را به پیچ گوشتی و ابزار برطرف نماید و به راحتی باز و بسته کردن پیچ ها را انجام دهید. ضعیف شدن دریل شارژی به علل گوناگون قادر است شما را در جا ها و در ارتفاعاتیکه به برق دسترسی نخواهید داشد، با درد سر های زیادی مواجه  نماید.

دریل شارژی از آن دسته ابزارآلات می باشد که قادر می باشد در هر جایی از جمله پروژه ها و ارتفاع هایی که در جا های دور افتاده انجام خواهند شد، احتیاج شما را به پیج گوشتی و ابزار برطرف کند و خیلی آسان باز و بسته کردن پیچ های آن را انجام دهید. کند شدن و ضعیف شدن دریل شارژی به علل گوناگون می تواند شما را در مکان ها و در ارتفاعاتی که به برق دسترسی نخواهید داشت، با دردسر های زیادی مواجه نماید.

دریل های شارژی به علت بی نیازی به مصرف الکتریسیته در هنگام بهره گیری از آن ها، از ابزار های پرطرفدار می باشند که به پیشبرد کارها و توقف پیدا نکردن پروژه ها کمک خواهند کرد. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در هنگام کار با دریل شارژی متوجه ضعیف شدن دریل شارژی شده باشید . در این حال قادر نمی باشید به خوبی سوراخ کاری یا باز و بسته کردن پیچ ها را به درستی و اصولی به  انجام برسانید.

در این موارد شاید با خود تفکر داشته باشید که ای کاش دریل با کیفیت تری را خریداری کرده بودم یا از باتری یدک و با کیفیت استفاده کرده بودم تا کار با اختلال و تاخیر رو به رو نخواهد شد .

البته در بعضی از موارد امکان دارد هنگام باتری یدک دریل را شارژ کرده باشید و پس از ضعیف شدن دریل شارژی به راحتی با تعویض کردن، مشکل خود را برطرف نمایید. دلیل های گوناگونی برای ضعیف شدن دریل شارژی براش و براشلس یا دیگر انواع دریل پیچ گوشتی شارژی موجود می باشد  که در اینجا به آن ها پرداخته خواهد شد.

تفاوت بین موتور براش و براشلس

چه نوع دریل شارژی بخریم؟

هنگام خرید دریل شارژی باید به بعضی از ویژگی ها دقت کلفی را داشته باشید تا محصول خوب و باکیفیتی تهیه نمایید. ابعد  و وزن دریل شارژی، سرعت چرخش دستگاه، طراحی بدنه، مقدار قدرت موتور، اندازه ی سه نظام، مقدار ظرفیت باتری، بیشترین گشتاور، مقدار گارانتی محصول، ولتاژ باتری، مدت زمان مورد نیاز جهت شارژ شدن باتری، هنگام نگهداری شارژ باتری،  زمان گارانتی دریل شارژی، موارد کارایی دریل و قابلیت های دیگر دریل همانند ویژگی چکشی  بودن از جمله موارد بسیار مهمی می باشند که باید در هنگام خرید یک دریل شارژی مد نظر قرار دهید تا قادر باشید محصول مناسبی را انتخاب کنید.

علت ضعیف شدن دریل شارژی

برخی اوقات امکان دارد در هنگام روشن شدن دریل شارژی و استفاده کردن آن متوجه ضعیف شدن دریل و کم شدن قدرت و توان آن خواهید بود. اگر با این مشکل روبرو شدید، باید سریعاً آن را خاموش نمایید تا عیب یابی دریل شارژی یا برقی انجام خواهد شد، پس دستگاه را روشن نمایید . انواع دلیل ضعیف شدن دریل شارژی را با هم مرور خواهیم کرد:

خرابی یا تمام شدن ذغال دریل

یکی از علل که قادر باشد سبب ضعیف شدن و خوب کار نکردن دریل شارژی گردد، خرابی ذغال آن خواهد بود . ذغال قطعه ای از دریل می باشد که پس از مدتی، احتیاج به تعویض  دارد. عدم توجه کردن به تعویض به هنگام ذغال عواقبی همانند خرابی دریل برقی یا شارژی را به دنبال خواهد داشت؛ اما از کجا بدونیم که زمان آن می باشد که ذغال دریل را عوض نماییم ؟

بعضی از دریل ها دارای فیوزی می باشند که تمام شدن ذغال با روشن شدن فیوز نشان داده خواهد شد؛ در غیر این صورت باید علائم تمام شدن زغال دریل را بدانید تا اگر با آن مواجه بشوید، قادر باشید آن را تشخیص بدهید و تعویض کنید. علائمی که نشان می دهند ذغال دریل تمام شده اند ، عبارتند از ضعیف شدن مقدار قدرت دریل، خاموش شدن دستگاه، جرقه زدن مکرر دستگاه ، عملکرد نادرست دریل و به مشام رسیدن بوی بد سوختگی. اگر هر یک از موارد ذکر شده را در دریل شارژی یا برقی مشاهده کنیو، حتماً ذغال دستگاه را بررسی نمایید تا در صورت نیاز آن را عوض نمایید.

خراب یا ضعیف شدن باتری دریل

باتری دریل نیز همانند هر باتری دیگری قادر است دچار خرابی و ضعیف شدن گردد . اگر تحت حرارت، رطوبت و یا سرمای بسیار شدید قرار گرفته باشد، قادر می باشد دلیل ضعیف شدن دریل بتن کن باشد. با رعایت کردن روش های مراقبت  و نگه داری از باتری دریل قادر هستید طول عمر آن را بیشتر کنید و از خرابی آن جلوگیری به عمل آورید.

 باتری را همیشه بر روی دریل شارژی نگذارید . بعد از بهره گیری از دستگاه، باتری را از ابزار جدا نمایید.

 از گذاشتن باتری و ابزار در محیط مرطوب خودداری نمایید.

 باتری را در جا هایی که خیلی سرد یا خیلی گرم هستند، نگهداری ننمایید.

 از تماس باتری با فلزات، خودداری به عمل آورید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

یک نظر در “علت ضعیف شدن دریل شارژی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *