مطالب آموزشی

سمپاش باغ خود را چگونه انتخاب کنیم؟

سمپاش باغ خود را چگونه انتخاب کنیم؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

آیا به دنبال خرید سمپاش برای باغچه خودتون هستید؟ اگر چنین است، پس احتمالاً برای انتخاب سمپاش مناسب یه کمک احتیاج دارید.

ما نمی گوییم که انتخاب سمپاش مناسب برای باغ خیلی دشوار است. سمپاش ها کاملاً متفاوت هستند و انتخاب اینکه چگونه یک سمپاش برای شما کار می کند، بسیار ساده است. با این حال، شما باید بدانید که برای انتخاب بین سمپاش های موجود، به دنبال چه ویژگی هایی هستید.

ویژگی های سمپاش لازم دقیقا همان چیزی هست  که امروز میخواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

انواع سمپاشی باغچه

سه نوع اصلی سمپاشی باغ وجود دارد – سمپاش های انتهای شلنگی، مخزن و کوله پشتی. اگرچه همه این سمپاش ها یک کار را انجام می دهند، اما برای انواع مختلف کار سمپاشی مناسب هستند. در ادامه مطلب، در مورد مزایا و معایب آنها به طور تخصصی تر صحبت می کنیم.

سمپاش های شیلنگی

سمپاش های شلنگی ساده ترین و ارزان ترین سمپاش های باغی هستند. آنها طوری طراحی شده اند که به انتهای شلنگ باغچه شما متصل شوند.

یک سمپاش شلنگی شامل یک ظرف برای محلول سم و یک سر سمپاش است که به شما امکان می دهد مقدار محلول پاشیده شده را تنظیم کنید و یک نازل سمپاش.

به لطف طراحی ساده خود، سمپاش های انتهای شلنگی دارای چندین مزیت هستند:

آنها نیازی به پمپاژ ندارند – نیروی آبی که از طریق شیلنگ جریان می یابد، مقدار انتخاب شده محصول را بدون هیچ ورودی از طرف شما از ظرف می کشد.

نیازی به محلول کردن سم با آب نیست – این کار در حین سمپاشی به طور خودکار انجام می شود.

سمپاش های شیلنگی بسیار ارزان هستند.

از طرف دیگر، سمپاش های شلنگی ممکن است به اندازه سایر انواع سمپاش انعطاف پذیر نباشند. دلیل آن این است که آنها به یک شلنگ باغچه نیاز دارند. علاوه بر این، دامنه عملکرد سمپاش انتهای شلنگ به طول شلنگ باغچه شما محدود می شود.

سمپاش های مخزن دار

سمپاش های مخزن دار (همچنین به آنها سمپاش های فشاری، پمپی نیز گفته می شود) از یک مخزن، یک پمپ و یک میله با نازل تشکیل شده اند. این نوع سمپاش از هوای فشرده برای خروج آفت کش از مخزن استفاده می کند.

در مقایسه با سمپاش های شلنگ، سمپاش های مخزن دار مطمئنا انعطاف پذیرتر هستند. شما می توانید آنها را آزادانه جابجا کنید و علاوه بر این، سمپاش های مخزن دار معمولا پاشش بیشتری دارند و سرعت پاشش آنها متیر و قابل تنظیم است .

همچنین از آنجایی که باید محلول سمپاشی را به صورت دستی تهیه کنید، کنترل بیشتری بر نسبت آب و آفت کش دارید که برای اثربخشی محلول بسیار مهم است.

از طرف دیگر، سمپاش های مخزن دار می توانند گران باشند و بسیار حجیم باشند. نه تنها این، بلکه معمولاً از شما می خواهند که هوا را به صورت دستی پمپاژ کنید، اگرچه سمپاش های مخزن دار با پمپ های موتوری در دسترس هستند. همانند سمپاش موتوری.

سمپاش کوله پشتی

در نهایت، ما سمپاش های کوله پشتی داریم که اساساً زیرنوع سمپاش های مخزن دار هستند زیرا از نظر عملکرد بسیار شبیه هستند. با این حال، سمپاش های کوله پشتی از نظر کاربرد متفاوت هستند و باید جداگانه مشاهده شوند.

از نظر راحتی، سمپاش‌های کوله‌پشتی بسیار بهتر از سمپاش‌های مخزن دار هستند. اما هر چه کوله پشتی بزرگتر باشد، سنگین تر و خسته کننده تر خواهد بود.

ظرفیت مخزن سمپاش باغ

ظرفیت مخزن سمپاش باغی از حدود 8 تا 10 اونس تا 4 تا 5 گالن متغیر است، که شاید در بزرگترین مدل ها حتی بیشتر باشد.

اندازه سمپاشی باغچه به حجم کار شما بستگی دارد. اگر چند بار در ماه باغ خود را سمپاشی می کنید، احتمالاً ارزش آن را دارد که برای جلوگیری از پر کردن مکرر و صرفه جویی در وقت، به سراغ سمپاش بزرگتر بروید.

اگر برنامه سمپاشی شما یک بار در ماه یا کمتر باشد، می توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید و به سراغ سمپاش کوچکتری بروید. ممکن است مجبور شوید آن را چند بار در طول کار پر کنید، اما از آنجایی که سمپاشی ها نسبتاً کمتر خواهند بود، تأثیر زیادی بر نمی گذارد.

نوع پمپ

اگر مرتباً از سمپاش باغچه خود استفاده می کنید، به نوع سبک پمپ آن نیز توجه کنید. دو نوع پمپ اصلی در سمپاش باغ استفاده می شود: دیافراگمی و پیستونی.

پمپ های دیافراگمی دوام بیشتری دارند و همچنین می توان آنها را با انواع مختلفی از فرمول های سمپاشی (از جمله پودرهای مرطوب کننده) استفاده کرد. اما اگر انتظار ندارید که اغلب از سمپاش های باغچه استفاده کنید، یک پمپ معمولی به سبک پیستونی کافی است.

دوام

برای استفاده سنگین، شما همچنین می خواهید سمپاش باغ شما بادوام باشد. از جمله مواردی که باید به آن توجه کرد واشرهای بادوام، محفظه مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و طراحی کلی محکم است.

دوز مواد شیمیایی مورد استفاده در سمپاشی باغچه

اگر قصد دارید از مواد شیمیایی باغبانی بسیار خورنده استفاده کنید، حتماً یک سمپاش باغی تهیه کنید که اجزای آن برای مقاومت در برابر آنها طراحی شده باشد. اگر قصد سمپاشی آفت کش را دارید، متوجه شوید که آیا قطعات سمپاش باغی در برابر آنها مقاومت می کند یا خیر.

سهولت نگهداری و تعمیر

همچنین مهم است که سمپاش باغ شما سرویس و تعمیر آسانی داشته باشد. یک سمپاش باغچه خوب، شما را مجبور به جداسازی کامل فقط برای تعویض مهر و موم نمی کند.

جدا از آن، باید در دسترس بودن قطعات سمپاش باغ مورد نظر را بررسی کنید. اگر خود سازنده قطعات جایگزین را ارائه دهد، عالی خواهد بود. جایگزین های اشخاص دیگر نیز ممکن است کارساز باشند، اما بهترین نیستند.

باید از سمپاش های باغی که هیچ قطعه جایگزینی در دسترس ندارند کاملاً خودداری کنید. سرویس و تعمیر این گونه سمپاش ها دردسرساز خواهد بود.

سخن آخر 

امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم تا برای یافتن سمپاش مد نظر خود راهنمایی کاملی را انجام داده باشیم.

اما پس از انتخاب یک سم پاش باغی خوب، کارتان کاملاً تمام نشده است، باید نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید. منحنی یادگیری سمپاش های باغی بسیار شیب دار است، و قبل از اینکه بتوانید از آن استفاده کنید و بتوانید حداکثر استفاده را ببرید، باید چند ماه از دستگاه خود استفاده کنید و قلق های آن را یاد بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

یک نظر در “سمپاش باغ خود را چگونه انتخاب کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *