مطالب آموزشی

با این دریل شارژِی خودتو آسوده کن !

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

امروزه در مشاغل و موقعیت های مختلف نیاز به استفاده از ابزار هایی  می باشد که کار کردن با آن ساده باشد. دریل شارژی یکی از انواع دریل ها است و از ابزار هایی است که کارکردی تقریبا مثل دریل برقی دارد و اصلی ترین تفاوتی که می توان میان آنها قائل شد، استفاده ار باتری به جای سیم می باشد. همین فاکتور می تواند روی مواردی مانند سرعت و قدرت نیز تاثیرگذار باشد.

با توجه به این که در تمام موقعیت ها دسترسی به پریز برق وجود ندارد، ابزار هایی روانه بازار ها شده اند که با نیروی ذخیره شده ی باتری کار کنند که طبق اصطلاح به آنها شارژی گفته می شود. یکی از انواع این دستگاه ها دریل شارژی می باشد که با نیروی ذخیره ای باتری ها کار می کند. در اصل می توان گفت که دریل شارژی محدودیت بهره گیری ندارد و در هر زمان و هر مکان که بخواهیم می توانیم با کمک آنها در کارهای مربوط به سوراخ کردن را انجام دهیم.

دریل شارژی ماکیتا

مکانیزم دریل‌کردن ‌از نخستین ابداعات انسان‌ها جهت ایجاد حفره و سوراخ در اجسام با هدف ساخت وسایل خود می باشد؛ پیشینه‌ی ساخت اولین دریل‌ها به مصر قدیم بازمی گردد. نخستین دریل‌های برقی با ظاهر تقریبا امروزی در ابتدای قرن بیستم ساخته شدند. ساخت دریل‌ های قابل‌حمل با ابعاد درست در این دوران باعث پیشرفت و بهبود کسب‌وکار شد. بعدها در ادامه‌ی راه توسعه‌ی این ابزار کارآمد، گونه‌های چکشی و شارژی آن به بازار آمدند.

ماکیتا نام یکی از برندهایی می باشد که با تولید انواع دریل در این زمینه حرف هایی برای گفتن دارد . دریل شارژی های ماکیتا انرژی خود را از طریق باتری نیکل-کادمیومی بدست می آورند. این دریل قادر است در دو جهت چرخش به راست و چرخش به چپ  بچرخد. اغلب دریل های این شرکت با داشتن قابلیت چکشی و پیچ‌گوشتی شارژی دریلی مناسب برای مصارف تجاری و خانگی می باشد. در ادامه با ما همراه باشید که قصد داریم دریل شارژی را به صورت تخصصی تر مورد بررسی قرار دهیم.

کاربرد دریل شارژی

دریل شارژی یک ابزار حرفه ای است که به علت عدم استفاده از سیم در هر شرایط و هر مکانی می توانیم از آن بهره بگیریم. دریل شارژی به خاطر شارژی بودن در موارد مختلفی مورد استفاده واقع می گردد. با توجه به اینکه ماهیت اصلی این ابزار سوراخکاری می باشد، از آن در ایجاد سوراخ هایی روی سطوح مختلف و گاهی اوقات نیز برای باز و بسته کردن پیچ ها مورد استفاده قرار می گیرد. در بعضی از مشاغل، کارهایی وجود دارد که انجام دادن آن ها بدون دریل شارژی بسیار دشوار و تاقت فرسا می باشد. مهم ترین کاربرد دریل های شارژی در مشاغل زیر می باشد که در زیر آن ها را معرفی می کنیم .

  • کارگاه های نجاری
  • مشاغل مربوط به ساختمان
  • مشاغل تاسیساتی
  • کابینت سازی
  • مبل سازی
  • دکوراسیون داخلی

اجزای دریل شارژی

دریل شارژی از بخش های متفاوتی ساخته شده است. برخی از اجزای اصلی این ابزار و دکمه های موجود روی آن را در ادامه به شما معرفی می کنیم.

بدنه

بدنه دریل های شارژی در واقع نگه دارنده تمام اجزاء و قطعات داخلی آن می باشد و به گونه ای طراحی می شود که بتوانیم به شیوه ای درست از آن بهره بگیریم.

موتور (آرمیچر – بالشتک)

اصلی ترین قسمت دریل شارژی به طور حتم موتور آن می باشد که باعث به وجود آمدن سرعت و نیرو در این دستگاه ها می شود.

سه نظام

بخشی از دریل شارژی می باشد که وظیفه آن نگه داشتن مته دستگاه است. سه نظام ها دارای دو مدل می باشد اتوماتیک و آچاری .

پایه شارژر

از پایه شارژر برای نگه داشتن شارژر هنگام شارژ کردن دستگاه استفاده می شود.

باتری

دریل شارژی وسیله ای می باشد که قطعا با کمک باتری کار می کند. باتری در کل این وظیفه را دارد که انرژی برق را در خود به صورت ذخیره ای نگه دارد و در زمان استفاده از دستگاه نیرو را به موتور انتقال دهد.

باتری دریل شارژی و نکات مهم آن

باتری یکی از اجزای اصلی در دریل شارژی می باشد که با استفاده از انرژی ذخیره شده در آن جریان برق را وارد موتور می کند و موجب چرخش آرمیچر موجود در دستگاه می شود. بعد از آن نیروی چرخشی از طریق آرمیچر به سه نظام انتقال می یابد. در استفاده از باتری دریل شارژی نکات زیر را رعایت کنید :

  • از باتری های مخصوص هر دستگاه استفاده کنید چون در صورت استفاده از باتری های دیگر دستگاه در دراز مدت آسیب جدی می بیند.
  • باتری دریل شارژی را در نزدیکی اجسام فلزی مانند سکه و میخ و مانند این ها به هیچ وجه قرار ندهید . چراکه ممکن است دچار اتصال و آتش سوزی شود.
  • تا زمانی که شارژ آن به طور کامل خالی نشده اقدام به شارژ دوباره آن نکنید.

تا به اینجا با کاربرد دریل شارژی و اجزای سازنده آن آشنا شدید و در ادامه قصد داریم شما را با نوعی دریل شارژی ماکیتا آشنا کنیم.

معرفی دریل شارژی ماکیتا 24 ولت  MAKITA

دریل شارژی ماکیتا 24 ولت ساخت چین به سفارش ژاپن می باشد که دارای کیفیت عالی است. این دریل شارژی ها موتور براشلس داخل آن تعبیه شده است. دریل شارژی 24 ولت ماکیتا 1300 دور بر دقیقه و چکش آن 350 دور بر دقیقه است. این دریل دارای گیربکس دو حالته است و همین طور حالت چکشی آن سه نوع می باشد.

مقدار قدرت آن توی 20 درجه قابلیت تنظیم را دارد و همین طور چپ گرد و راست گرد نیز می باشد. دریل شارژی ماکیتا دارای دو عدد باطری 24 ولت چهار سلول می باشد که دارای بهترین کیفیت است. همچنین در طراحی این دریل شارژی از طراحی ارگونومیک کمک گرفته شده تا هنگام کار با آن کمترین میزان خستگی را در دست خود حس کنید.

شما میتوانید دریل شارژی ماکیتا 24 ولت را از وبسایت پی فارم با بهترین کیفیت و قیمت تهیه کنید .

دریل شارژی ماکیتا 24 ولت | MAKITA

 سخن آخر

همانطور که گفتیم دریل شارژی ابزاری است که با باتری کار می کند و می توانیم عملیات سوراخکاری روی سطوح را با آن انجام بدهیم. در خرید دریل شارژی باتری نقش مهمی در آن ایفا می کند که در زمان استفاده باید به موارد و نکات مربوط به باتری دقت نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *