مطالب آموزشی

انواع قیچی باغبانی و نکاتی در هنگام خرید آنها

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
امروزه باغبانی نیازمند وسایل های مختلفی است که هر کدام کاربردهای خودشان را دارند و برای کارهایی مورد استفاده قرار می گیرند . باغبان ها با این وسایل هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی می کنند.
یکی از کار هایی که باغدار ها و گلخانه دار ها به آن اهمیت می دهند هرس کردن است که هرس کردن هم نیازمند وسایلی است که یکی از این وسایل قیچی های باغبانی است . ما در این محتوا شما را با انواع قیچی های باغبانی و همچنین در هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنیم می پردازیم .

 

بیشتر با قیچی های باغبانی آشنا شوید.

قیچی باغبانی یکی از پرکاربرد ترین وسیله ها در امور باغداری و گلخانه داری است . که به دلیل مزایا و ویژگی ها خوبی که دارد باعث رضایت مندی افراد زیادی که این ابزار را خریداری کرده اند شده است . امروزه انواع مختلفی از قیچی های باغبانی تولید شده اند که هر کدام از آنها کاربردی دارند و برای کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند . ما در ادامه به معرفی هر کدام از آنها می پردازیم و شما را با آنها آشنا می کنیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

انواع قیچی های باغبانی

همین طور گفتیم انواع مختلفی از قیچی های باغبانی وجود دارد که این قیچی ها شامل قیچی باغبانی ، قیچی میوه چین ، شمشاد زدن ، شاخه زدن و قیچی چمن زن می شود .

قیچی باغبانی

یک از قیچی های که خیلی کاربرد دارد و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد قیچی باغبانی است . این قیچی برای شاخه های با اندازه 2.5 سانتی متری کاربرد دارد . این قیچی به کاربردی ترین نوع قیچی معروف است چون برای باغ ها، درخچه ها ، ویلا ها و حتی منازل از آن استفاده می شود . این قیچی ها با یک دست و به طوری که انگشت شصت در بالا و دیگر انگشت ها در پایین مورد استفاده قرار می گیرد .

قیچی میوه چین

این ابزار همانطور که از نامش پیداست برای چیدن انگور ، میوه مرکبات در تاکستان استفاده می شود . قیچی میوه چین به دلیل اینکه قدرت کمی دارد مناسب برای هرس کردن شاخه ها نیست البته از آن می توانید برای هرس گیاهانی آپارتمانی با شاخه های نازک استفاده کنید .

قیچی شاخه زن

این قیچی دارای یک دسته بلند و تیغه محکم است اندازه قیچی شاخه زن از 45 تا 80 سانی متر است . این قیچی برای هرس کردن شاخه های بلند یا شاخه های که دسترسی به آنها آسان نیست مناسب است . قیچی شاخه زن می تواند بهترین گزینه برای هرس کردن جاهای که امکان دسترسی به آنها را ندارید باشد .

قیچی شمشاد زن

یکی دیگر از قیچی ها ، قیچی شمشاد است که برخلاف قیچی باغبانی برای کار با آن نیازمند هر دو دست است . اگر به این قیچی نگاه کنیم دیت های بلند دارد و همچنین سایزی تا اندازه ی بزرگ دارد . قیچی شمشاد زن مناسب برای هرس کردن و شکل دادن شمشاد و گیاهان زینتی است .

قیچی چمن زن

این قیچی همانطور که از نامش پیداست برای کوتاه کردن چمن مورد استفاده قرار می گیرد البته از آن می توان برای گیاهان کوچک هم استفاده کرد . قیچی چمن زن طرحی به شکل قیچی های معمولی دارد که به دو بخش دست گردان و ثابت تولید و در بازار موجود می باشد . از این ابزار می توانید در جاهای با مساحت های کوچک و بزرگ استفاده کنید .
انواع قیچی های باغبانی معرفی شد اما باید در هنگام خرید قیچی های باغبانی به نکاتی توجه کنیم و بعد اقدام به خرید آنها کنیم .

در هنگام خرید قیچی های باغبانی به چه نکاتی توجه کنیم ؟

براساس نیاز…

براساس نیاز خود و نوع گیاه قیچی های باغبانی را تهیه کنید و خریداری کنید . برای مثال شما برای هرس کردن شاخه های ضخیم نیازمند یک قیچی هستید که هم دسته های بلندی و هم تیغه های تیز تر دارد . و برای شاخه ای نازک دسته های کوچک مناسب اند .

این نکته را فراموش نکنید…

این را فراموش نکنید که قیچی های باغبانی برای هرس کردن شاخه با اندازه 6 سانتی متر مناسب هستند . در غیر این صورت می توانید از اره هرس استفاده کنید .

وزن قیچی…

وزن قیچی یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید . چون بعضی اوقات قیچی را انتخاب می کنید که وزن سنگینی دارد و باعث زود خسته شدن می شود و نمی توانید مدت زمان زیادی از انها استفاده کنید .

جنس تیغه…

تیغه قیچی باغبانی جنس های مختلفی دارند که شامل فولاد و تیتانیوم می شود که فولاد ضد زنگ ماندگاری نسبتا قابل قبولی دارد اما معایبی که دارد این است که امکان این وجود دارد که لایه بیرونی ضد زنگ آن از بین برود . اما در مقابل جنس تیتانیوم به دلیل اینکه زنگ نمی زند و وزن کمی که دارد ماندگاری بالایی دارد و نسبت به سایر مواد باعث شده است که قیمت تیتانیوم نسبت به فولاد بیشتر باشد پس حتما به جنس تیغه قیچی توجه کنید .

قدرت ضربه گیری…

در هنگام خرید قیچی های باغبانی به ضربگیری های آن توجه کنید چون در هنگام کار می تواند باعث درد عضلات شما شود . پس قیچی را انتخاب کنید که هم قدرت ضربه گیری داشته باشد و هم برای دست شما راحت باشد .

به راحتی قیچی های باغبانی توجه کنید .

توصیه می شود که قیچی هایی را تهیه کنید که باعث اذیت دست نشود و با احساس راحتی با آن کار کنید .

گارانتی

این را فراموش نکنید که در هنگام خرید به گارانتی آن محصول توجه کرده چون بعضی برند ها هستند که گارانتی مادام العمر دارد و این می تواند یک ویژگی خوب محسوب شود .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *