مطالب آموزشی

استفاده از چراغ قوه یووی برای شناسایی سنگ معدنی

استفاده از چراغ قوه یووی برای شناسایی سنگ معدنی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 18 میانگین: 3.7]

یکی از پر اهمیت ترین و پرکاربردترین وسیله ها برای شناسایی سنگ‌های معدنی و رگه‌دار قیمتی مثل الماس ، فیروزه ، طلا چراغ قوه یووی یا ماوراء بنفش است.

تهیه ی بهترین چراغ قوه‌های یووی برای یافتن سنگ‌های معدنی

یکی از ارزشمند ترین و پرکاربردترین وسیله ها برای شناسایی سنگ‌های معدنی و رگه‌دار قیمتی مثل الماس ، فیروزه ، طلا چراغ قوه یووی یا ماوراء بنفش است. در حقیقت این چراغ قوه با تابش اشعه ماوراء بنفش به سنگ‌های معدنی که درون خود ماده فلورسنت دارند موجب می شوند از خود بازتاب نشان دهند. پس می‌توانیم اینگونه نتیجه بگیرید  که هر سنگ معدنی که با یک ماده  فلورسنت باشد، با چراغ‌ قوه های uv قابل مشاهده هستند.

امکان دارد چراغ قوه هایی یووی را در فروشگاه های مختلف به قیمت های مختلف می بینید و برایتان کدام نوع مناسب کارتان او اصلی است. اولین چیز که به یادتان باشد هر چراغ قوه که نور بنفش دارد یووی نیست و همچنین گول نخورید و همیشه وسایل های تخصصی تان را از یک فروشگاه معتبر و تخصصی خرید کنید. یکی از بزرگترین و تخصصی ترین سایت های اینترنتی برای تهیه ی بهترین و حرفه ای ترین مدل‌های چراغ قوه uv فروشگاه پی فارم است.

در ادامه ی این مقاله با کاربردهای این چراغ‌ها و شیوه ی کار کردن از آن‌ها برای شناسایی کردن سنگ‌های معدنی آشنا می‌شویم. تا پایان با ما همراه ما باشید.

استفاده از چراغ قوه یووی برای شناسایی سنگ

کاربردهای چراغ قوه یووی

چراغ قوه uv به دیل کاربردهای خیلی زیادی که در موارد گوناگون دارد، به وسیله ی عالی و پرطرفدار تبدیل شده است. یکی از پر اهمیت ترین کاربردهای این وسیله، شناسایی سنگ‌های معدنی و قیمتی است. با کمک از این چراغ قوه، این امکان برایتان فراهم می شود که  رگه‌های معدنی را در سنگ‌ها شناسایی کنید. بهتر است گفته شود که استفاده کردن از چراغ قوه برای سنگ شناسی، آزمایش دقیقی برای شناسایی کردن سنگ‌های معدنی نیست؛ اما وسیله به نسبت قابل اعتمادی است. فقط لازم است که از شیوه های شناسایی مواد معدنی اطلاع داشته باشید.

از بقیه ی کاربردهای کمک از چراغ قوه ماورا بنفش می‌توانیم به شناسایی کردن پول و اسناد تقلبی اشاره کنیم. نیروهای پلیس هم از آن برای ردیابی کردن رد خون و همینطور برای پیدا کردن ادرار حیوانات کمک میگیرند. کارهایی این چراغ قوه‌ها خیلی زیاد است و برای طبیعت گردان هم وسیله ای مهم و کاربردی حساب می‌شود.

آنها از این وسیله برای پیدا کردن مسیر حیوانات و ردیابی کردن اثر باقی مانده از موجودات زنده کمک می‌گیرند. به شیوه ای که خیلی از افراد این چراغ قوه‌ها را با اسم چراغ قوه عقرب می‌شناسند. خوب است بدانید که در مقصد های تفریحی ورزشی هم از این ابزار استفاده می‌شود. برای مثال در ماهیگیری، طعمه‌های نئونی باعث جذب ماهی‌ها و ردگیری مسیر آنها می‌شود.

در صنایع های شیمیایی هم برای شناسایی بعضی رنگ‌ها و مواد معدنی از این روش راحتتر می‌شود. همینطور استفاده از چراغ قوه ماورابنفش در خیلی از صنایع غذایی برای پیدا کردن کپک‌ها و مواردی مانند آن کاربرد دارد.

شیوه ی استفاده از چراغ قوه یووی برای یافتن  سنگ‌های معدنی

همانگونه که می‌دانید، برای بررسی کردن خاصیت فلوئورسانس در گوهرها و سنگ‌های معدنی از دستگاه فرابنفش یا همان چراغ قوه یووی استفاده می شود. به شما توصیه می شود که برای واضح تر دیدن نور فلوئورسانس در سنگ‌ها، چراغ قوه را در درون جعبه‌ای سیاه قرار دهید و بعد وجود رگه‌های معدنی را تشخیص. دلیل این کار پیشگیری از مزاحمت نورهای خارجی بر نور فلوئورسانس است. بهترین مدل چراغ قوه، چراغ قوه‌ای است که هر دو طول موج کوتاه و بلند را دارد.

چراغ قوه (UV) اسمال سان مدل ZY-JY88

ارزش استفاده کردن از چراغ قوه‌های یو وی

چراغ قوه‌های یو وی یکی از مناسب ترین و بهترین وسایل برای شناسایی اصالت سند، پاسپورت، شناسایی رد خون و ادرار، تشخیص اصالت سنگ‌های معدنی، نشت یابی و خیلی دیگر از موارد این مدلی است. برای تهیه ی بهترین مدل چراغ قوه یووی می‌توانید به سایت اینترنتی پی فارم سر بزنید و از محصول های آن دیدن نمایید.

شناسایی یاقوت با کمک از نور فرابنفش و پدیده فلورسنس

سنگ‌های ساختگی و بهسازی حرارتی شده در میان  نور SWUV فلورسانس آبی نشان می دهد؛ در صورتی که یاقوت‌های طبیعی در مقابب تشعشع پرتوهای موج کوتاه اولتراوایولت معمولا بی اثر هستند.

تشخیص سنگ زمرد با تست UV

از دستگاه UV برای شناسایی کردن زمرد مصنوعی و طبیعی استفاده می شود. زمرد طبیعی در زیر نور LWUV به کمی از فلورسانس نشان می‌دهد؛ اما زمرد ساختگی ویژگی فلورسانس قوی به رنگ قرمز یا قرمز متمایل به نارنجی یا مایل به سبز است. زمردهای بهسازی شده با روغن کاری، در زیر نور UV روغن به‌کار برده ویژگی فلورسانس نشان می‌دهد که برای درجه بندی زمرد خیلی مهم است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 18 میانگین: 3.7]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *