مطالب آموزشی

آیا دریل های شارژی ضد آب است؟

آیا دریل های شارژی ضد آب است؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

همانگونه که اکثر مردم میدانند الان بهره گیری از وسایل گوناگون در هر خانه و صنعتی دیده می شود. یکی از این وسیله ها دریل ها هستند که در انجام دادن کار های گوناگون از نصب کردن یک قاب روی دیوار تا ساختن یک صندلی چوبی احتیاج شما را برطرف می کنند.

دریل های در حقیقت یکی از پر استفاده ترین و کاربردی ترین  وسیله ها به حساب می آیند که در کار های صنعتی، کارگاه های نجاری و کارهتی خانگی مورد بهره گیری افراد قرار می گیرد این وسیله در مدل های متفاوت و مختلف در بازار موجود است. سه گروه اصلی دریل ها به دریل شارژی، دریل برقی و دریل بادی دسته بندی می شوند. در این متن ما میخواهیم شما را با یکی از ویژگی های  دریل یعنی ضد آب بودن آن آشنا کنیم.

ضدآب بودن دریل های شارژی

افراد صنایع گوناگون که احتیاج به حمل ابزار خود و بهره گیری از آن در اوضاع محیطی و جغرافیایی گوناگون را دارند.اکثرا از وسیله های شارژی برای انجام هدف های خود استفاده می کنند. از جایی که مکان استفاده از وسایل امکان دارد بیرون از فضای بسته بوده و بارانی یا همراه با رطوبت باشد، استفاده کردن از وسیله هایی که دارای موتور و ساختار ضد آب هستند انتخاب کاملا عالی به شمار می آید.

از بقیه ی ویژگی های دریل شارژی که خیلی موثر در عملکرد دستگاه است و به افراد این توانایی را می دهد تا بتوانند در اوضاع گوناگون آب و هوایی از آن استفاده کنند، ویژگی ضدآبی می باشد. در واقع برخوردار بودن از الکتروموتور ضدآب در دریل های شارژی تضمین کننده مقاوم بودن آن در اوضاع مرطوب و بارانی می باشد.

دریل شارژی آاگ پویش دار 36 ولت | AEG 2

پس یعنی افراد می توانند بدون ایجاد وقفه در کار و با خیالی راحت از دریل خود اوضاعی با این شرایط استفاده کنند. بعضی از دریل های شارژی به اضافه ی موتور ضدآب،  بدنه ضدآب هم دارند. در حقیقت بدنه آن ها به صورتی طراحی شده که قطره های باران و آب از روی آن به طرف پایین می روند و صدمه ای به دستگاه و قطعه های داخلی آن نمی زنند.

 

بقیه ی ویژگی دریل های شارژی

گشتاور

گشتاور به گفتار ساده قدرت تولیدی دستگاه در چرخاندن پیچ یا مته است. گشتاور بیشتر معنای قدرت بیشتر دستگاه در انجام کار را دارد. اکثر دریل های شارژی جدید ویژگی تنظیم کردن گشتاور دارند و با دقت داشتن به قدرتی که احتیاج است و به معنی صرفه جویی در باتری گشتاورهای مختلفی را ارائه می نمایند.

خیلی از کاربران به این باور دارند که اگر وسیله ای سرعت بالایی دارد، از گشتاور بالایی هم دارد. اما موضوع به این صورت نیست و گشتاور اندازه ی نیروی گردشی وارد شده بر سطح قطعه کار است و هیچ ربطی به سرعت چرخش این وسیله ندارد. در واقع الان یکی از راه های نوین اندازه گیری کردن و تعیین اندازه ی بهره‌وری وسایلی مانند دریل پیچ گوشتی های شارژی، دانستن اندازه ی گشتاور آن ها می باشد.

وسیله هایی که همراه بت سیستم تنظیم گشتاور می باشند، یک مورد عالی برای کار هایی هستند که دریل های معمولی قدرت انجام آن ها را ندارند. برای مثال برای سوراخ کاری ساده یک سطح نرم فقط لازم است که مته دریل درست انتخاب شده باشد. اما در حالتی که با سطح های متراکم و سخت تر روبه رو هستید و یا از پیچ های بزرگ استفاده می کنید، به گشتاور بالاتری احتیاج خواهید داشت.

ترکمتر یا حلقه میزان کردن گشتاور که به آن کلاچ  هم می گویند، در خیلی از موارد برای باز و بسته کردن پیچ و مهره ها و در وسایلی مانند دریل پیچ گوشتی ها کاردبر دارد. در  واقع گشتاور اندازه ی نیرویی است که پیچ گوشتی به پیچ وارد می کند و موجب چرخش آن می شود. و همچنین به گشتاور می توان گفت که در ولتاژ یکسان باتری، وسیله ای بهتر، گشتاور بالاترس تولید می کند که اندازه ی آن با واحد نیوتن متر نمایش داده می شود.

دریل شارژی ماکیتا پک کامل براشلس

باتری

باتری های در دریل های شارژی قرار دارند باید خیلی قوی باشد تا بتواند نیروی لازم برای حرکت دادن دستگاه را ایجاپ کنند . باتری های با قابلیت شارژ استفاده شده در این مپل دریل ها با دقت داشتن به مواد تشکیل دهنده شان همراه با مدل های مختلفی هستند. در جهان الان با پیشرفت علم و تکنولوژی باتری هایی به بازار وارد شده است که از نظر وزن و عملکرد در رتبه بالاتری در مقابل به مدل های قدیمی هستند. تولیدکنندگان وسایل های شارژی هم بر همین اساس در طراحی و تولید وسیله های خود از باتری هایی سبک و باکیفیت استفاده کرده اند تا رضایت مشتری هایشان را جلب نمایند

دریل های شارژی خیلی از دریل های معمولی دیگه بهتر و کارا تر هستند و اگر شما فردی هستی که برای کارتان مجبور به جا به جایی مداوم هستید و گاهی اوقات مجبور به کار در فضای بیرون و در میان رطوبت و باران هستید،این وسیله انتخاب عالی برای شما خواهد بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

یک نظر در “آیا دریل های شارژی ضد آب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *