مطالب آموزشی

تفاوت بین موتور براش و براشلس

تفاوت بین موتور براش و براشلس
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

اگر شما از آن گروه از افرادی باشید که اطلاعات زیادی در مورد  موتور های براشلس و براش ندارد حتما خواندن این مقاله به شما کمک توصیه خواهد شد. براشلس و براش دو موتور اصلی در  ماشین های کنترلی آرسی مولتی روتر ها می باشند اما تفاوت آن‌ها در چه چیزی می باشد؟ این دو موتور چگونه کار خواهند کرد ؟ کدام‌یک نسبت به موتور دیگر برتری دارند؟ چه مقدار اطلاعات درمورد این دو نوع موتور دارید؟ در این مقاله به بررسی فرق های میان موتور های براشلس و موتور های براش  می پردازیم که قادر باشید پاسخ سوالات خود را که در ذهن شما پدیدار شده اند، پیدا کنید.

عام ترین تفاوت میان موتور های براش لس و براش، برس می باشد. موتور های براش دارای برس و موتورهای براشلس بدون هیچگونه برس هستند. این در حالی می باشد که از لحاظ فنی موتور های براشلس و براش از اصول  یکسانی پیروی خواهند کرد. با ایجاد جریان در سیم پیچی این گونه موتور ها یک میدان مغناطیسی تشکیل می شود، که باعث حرکت مداوم و چرخش شفت خواهد بود. به این صورت که سیم‌ پیچ ها حرکت جاذبه و دافعه انجام خواهند داد و انرژی را از یک سیم پیچ به  بعدی منتقل خواهند کرد و درنهایت شفت موتور به صورت دائم چرخش پیدا خواهد کرد.

معرفی موتور براش

موتور براش از سری موتورهای الکتریکی DC محسوب می‌شوند که دارای ساختار بسیار ساده هستند . برای به حرکت انداختن این گونه موتور ها  به طور معمول از نقره ، مس و یا گرافیت در ساختار آن‌ها استفاده خواهند کرد و همچنین داخل خود دارای برس نیز هستند. این برس ها سبب انتقال جریان برق به  جابه‌جا گر خواهد شد در نهایت با ورود جریان در داخل سیمپیچ ها که بر روی آرمیچر قرار دارند و به کمک یک مغناطیس که روی استاتور جای گرفته است، یک میدان مغناطیسی ایجاد خواهد شد و دافعه و جاذبه ی ناشی از آن سبب چرخش دائم آرمیچر خواهد شد .

موتور براشلس چیست؟

مزایای بهره گیری از موتورهای براش یا دارای برس چه چیز است؟

یکی از مزایای موتورهای براش این می باشد که بسیار مناسب برای کسانی که مبتدی و تازه کار در دنیای وسایل کنترل از راه دور می باشند؛ چرا که این گونه موتور ها کارایی نه چندان سختی دارند که با کنترل دو سیم و ساده این امکان را فراهم خواهند کرد. علاوه بر سادگی کنترل این گونه موتور ها برای افراد مبتدی، قیمت مناسبتری نسبت به موتورهای براشلس دارد.

عیب های استفاده از موتورهای براش

عام ترین مشکل موتور براش وجود برس می باشد محدودیت مکانیکی برس ها باعث خواهد شد موتور مقدار محدوده ی سرعت کمتری نسبت به موتور های براشلس را تأمین نماید . به طوری که که در اثر سوئیچ به صورت پشت سر هم، برس ها و شفت ها نویز الکترومغناطیسی زیادی تولید می شود و در اثر تماس مداوم این عناصر درون موتور سبب اتلاف گرمایی خیلی بالا و در نهایت نیروی چرخشی پایین خواهد آمد.

این در حالی می باشد که پس از مدتی برس این گونه موتور ها فرسوده خواهند شد و باید آن‌ها را تعویض نمود. به صورت کلی سطح بهروری موتور آرسی یا وسایل کنترل از راه دور میان ۷۵ درصد تا ۸۰ درصد می باشد و این در حالی می باشد که این مقدار برای موتور های براشلس میان ۸۵ درصد تا ۹۰ درصد می باشد.

معرفی موتور براشلس

موتورهای براشلس در اصل موتور های برقی همگام می باشند که به کمک انرژی جابه جا خواهند شد . ساختار این گونه موتورهای براشلس به طور کامل  با ساختار موتور های براش متفاوت می باشند. در ساخت موتور براشلس از برس استفاده ای نشده است و همچنین سیم پیچی ها به جای جایگذاری روی روتور، بر روی استاتور جای گرفته اند و آهن رباهایی را بر روی روتور جایگزین خواهند کرد که قدرت خود را از برق های مستقیم دریافت خواهند کرد و باعث خواهد شد روتور درون استاتور چرخش پیدا کند. این امر سبب شده تا نیاز به برس در طراحی این گونه  موتور ها کاملاً برطرف شود.

معایب موتورهای براشلس یا بدون برس

موتورهای براشلس با در نظر گرفتن  امکانات بالاتر که نسبت به موتورهای براش داشته اند، دارای قیمت خیلی بالاتری هستند. نوع سیستم موتور های براشلس خیای پیچیده هستند؛ اما این مسئله در دراز مدت قیمت تمام شده ی بسیار کمتری نسبت به موتورهای براش پیدا خواهند کرد ، چرا که موتور های براشلسبسیار بیشتر عمر می کنند. چراکه احتیاج به تعویض و تعمیر در آن‌ها بسیار کمتر می باشد. تنها مسئله ای که موتورهای براشلس خواهند داشت این می باشد که موتور های براشلس کنترل سرعت باری خیلی کمتری خواهند داشت.

دریل شارژی ماکیتا پک کامل براشلس

جمع بندی تفاوت بین موتور های براش و موتور های براشلس

اگر علاقه مندید که وسیله آرسی یا کنترل از راه دور شما خیلی بینظیر و جذاب به نظر برسد ، باید از موتور های بدون برس یا براشلس استفاده نمایید . ولی اگر قصد ندارید برای وسیله های کنترل از راه دور خود زیاد هزینه زیادی اجام دهید ، پیشنهاد می دهیم از وسایلی استفاده نمایید که موتور های برس دار یا همان براش می باشند.

دریل شارژی ماکیتا یکی از ابزاری موتور براشلس می باشد که در پی فارم موجود می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

یک نظر در “تفاوت بین موتور براش و براشلس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *