مطالب آموزشی

قیچی شمشاد زن چیست و انواع آن

قیچی شمشاد زن چیست و انواع آن
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 2.8]

مکان های سبز ، بخش جدا نشدنی  زندگی ما آدم ها می باشد  و با گسترش پیدا کردن شهر نشینی و زندگی ماشینی  اهمیت  بسیار زیادی پیدا کرده است. شیوه ی رسیدگی و طراحی این فضا ها مسئله ای مهم بوده که با گسترش فضاهای سبز در قالب رشته های تخصصی در زمینه فضای سبز شکل گرفته است.

به مرور ابزار های دستی  و قدیمی جای خود را به ابزارآلات مختص این کار خواهند داد. از قیچی شمشاد زن در باغات و فضاهای سبز به عنوان حفاظ محوطه ها، دیوار حاشیه ای و فضاهای سبز خیابان ها و بلوار ها استفاده خواهد شد و در صورت هرس نکردن شکل های ناهمواری به خود خواهد گرفت . هرس کردن این گونه درختچه ها با قیچی های باغبانی کاری مشکل و بسیار زمان بر خواهد بود .

این روز ها با پیشرفت علم و تکنولوژی در همه ی عرصه ها و به دنبال آن گسترش ماشین و ادوات کشاورزی محصولات خیلی متنوعی برای کمک به انجام کار ها تولید شده اند. دستگاه شمشادزن یا همان قیچی موتوری در انواع گوناگون حرفه ای و خانگی، مشکل حاشیه زنی، هرس و شکل دادن به  بوته های زینتی را حل کرد و کیفیت و سرعت بالایی را در این زمینه فراهم نموده است.

از قیچی شمشاد زن برای هرس کردن درخت های کوتاه  و کوتاه کردن علف ها و برگ و شاخه هایی استفاده خواهد شد که نمی توانید با ماشین چمن زن آن ها را کوتاه نمود. اصول درست کاری شمشاد زن همانند اره موتوری می باشد اما بخش های گوناگون آن ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

بخش های اصلی این دستگاه شامل واحد برش، موتور و بخش های کنترل کننده هستند. واحد برش یا همان شانه برش تیغه های ثابت و متحرک دارند. در حرکت رفت و آمد تیغه های حرکت کننده نسبت به تیغه هایی که ثابت هستند، شاخه ها میان تیغه ها گیر می کنند و عملیات برش دادن همانند مکانیزم قیچی انجام خواهد گرفت. تیغه های گوناگون همراه با شانه های ویژه جهت کاربرد های مختلف به موتور نصب خواهد شد .

حاشیه زن و شمشاد زن ها در انواع مختلف موتوری، برقی، بنزینی و دستی موجود می باشند. دستگاه های نه چندان بزرگ عمدتاً برقی می باشند و نمونه های با سایز بزرگ تر با موتور بنزینی برای تولید قدرت و توان بیشتر به تولید رسیده اند. شمشاد زن دستی یا قیچی شمشاد زن نیز  یک دسته و دو تیغه می باشد که در دو مدل دسته تلسکوپی (جهت تنظیم کردن طول دسته) و دسته ساده موجود می باشد . قیچی شمشادزن برقی نسبت به شمشاد زن موتوری بنزینی  سر و صدا و آلودگی به مراتب کمتری خواهد داشت. از جهت دیگر  شمشاد زن ها در دو مدل تیغه دو طرفه و تیغه یک طرفه موجود می باشد.

5-قیچی شمشاد زن آلتونا مدل 1031

انواع شمشاد زن

قیچی شمشاد زن به عنوان یکی از ماشین آلات کشاورزی که دارای دو دسته شمشاد زن موتوری و شمشاد زن دستی می باشند. که شمشادزن موتوری شامل برقی ، دستی و شارژی می باشد.

شمشاد زن بنزینی

شمشاد زن موتوری بنزینی دارای یک موتور بنزینی یک اسب و یک تیغه دو لبه داشته که این مدل شمشاد زن از ما بقی شمشاد زن ها قیمت  بیشتری داشته و قوی تر می باشد و برای مصرف های گسترده استفاده خواهد شد. ماشین هرس زن مزایا ی گوناگونی داشته همانند جابجایی ساده، وزن سبک، امنیت بیشتر و… می باشد که سبب آسان سازی کاربری شده است.

قیچی شمشاد زن برقی

شمشاد زن برقی  یک موتور برقی که به طور معمول 220 ولت می باشد با توان مشخص دارد و همانند شمشاد زن بنزینی تیغه ای دو لبه داشته. این شمشادزن ها احتیاج کمتری به تعمیر و نگهداری دارند و  با محیط زیست سازگاری دارند. در قیاس با نوع موتوری، این گونه شمشاد زن ها دارای وزن و سرعت کمتری می باشند.

شمشاد زن شارژی

قیچی شمشاد زن شارژی از دسته هرس کن های برقی بوده با این فرق که نیرویی که احتیاج دارد را از باطری تامین خواهد کرد. یکی از خاصیت های مدل شارژی جابجایی راحت می باشد و برای جا هایی که به نیروی الکتریسیته یا پریز برق دسترسی کافی را نداشته باشید ، مناسب خواهد بود .

شمشاد زن شارژی بوسیله ی یک باتری شارژ خواهد شد و جهت استفاده در محیط های کوچک به ویژه منازل مسکونی مناسب خواهد بود . باتری های هرس کن شارژی به طور معمول حدود 20 تا 60 دقیقه کار خواهند کرد . مقدار کار کرد این دستگاه وابسته به نوع باتری آن می باشد. قیمت ماشین شمشادزن شارژی خیلی بیشتر می باشد  و ممکن بوده تا در کارهای طولانی احتیاج به باطری دوم پیدا کنید .

3-قیچی شمشاد زنی آلتونا مدل تلسکوپی J449

شمشادزن دستی

قیچی شمشاد زن دستی یا همان قیچی شمشاد از تجهیزات ابتدایی جهت هرس کردن می باشد. که نسبت به دیگر مدل ها پیچیدگی کمتری دارد. هزینه ی خرید شمشادزن دستی نسبت به دیگر مدل ها پایین تر می باشد و در دو مدل دسته تلسکوپی و دسته ساده طراحی می خواهد شد. شایان ذکر می باشد جهت کوتاهی در ارتفاعات بلند از دسته تلسکوپی که ویژگی افزایش طول دسته را دارد، استفاده خواهد شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 2.8]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *