مطالب آموزشی

بهترین روش های بازکردن پیچ زنگ زده

بهترین روش_های بازکردن پیچ زنگ زده
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 854 میانگین: 3.2]

پیچ و مهره یکی از حایز اهمیت ترین متصل کننده های مکانیکی میان قطعه های گوناگون می باشند. از اتصال میان اجزای صندلی و میز گرفته تا بخش های گوناگون در، چهارچوب و پنجره، سازه‌های آهنی و غیر فلزی، وسایل تزئینی و … ، به هر جایی که نگاه بکنید آن‌ها را خواهید دید. با این اوصاف، پیچ و مهره تحت هرگونه شرایط محیطی دچار خوردگی و زنگ زده گی خواهند شد. هنگامی هم که زنگ بزنند، هرز خواهند شد و حتی شکسته خواهند شد. اما چاره این مسئله چیست؟ شیوه ی بازکردن پیچ زنگ. زده چگونه می باشد؟

در این مقاله از فروشگاه پی فارم، به معرفی بهترین روش ها جهن بازکردن پیچ زنگ زده خواهیم پرداخت .

اگر شیار موجود روی کلگی پیچ زنگ. بزند و از بین برود. قادر نیستید با پیچ گوشتی آن را بچرخانید و باز کنید؛ چراکه نوک پیچ گوشتی با شیار درگیر نخواهد شد. در این شرایط از انبردست استفاده نمایید. به این روش که فک انبردست را با کلگی پیچ درگیر کنیو و آن را چرخش دهید.

بهره گیری از آچار بکس و جعبه بکس، انتخاب بسیار عالی جهت بازکردن پیچ های زنگ زده با دسترسی محدود

اگر در کارهایی همانند تعمیر خودرو مشغول به کار کردن می باشید، روزانه باید پیچ های زیادی را باز و بسته نمایید. پس قطعا مشکلات بازکردن پیچ زنگ زده، پیچ‌ در فضای بسیار باریک و کم یا پیچ هایی با زاویه‌ نادرست را تجربه داشته اید. اگر قصد دارید کار خود را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهید، آچار بکس را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

بهترین روش_های بازکردن پیچ زنگ زد

آچار بکس در انواع بادی، دستی، هیدرولیک، شارژی و برقی در بازار موجود می باشد و سری های گوناگونی دارد. این سوکت ها یا سری ها به طور مجموعه و جعبه بکس در بازار ابزار عرضه خواهند شد.

با دم باریک پیچ های فرورفته را باز کنید.

بهره گیری از انبردست جهت بازکردن پیچ زنگ زده، هنگامی پاسخ می‌ دهد  که بخش کلگی برآمدگی داشته و بر روی سطح می باشد؛ در غیر این صورت از دم باریک استفاده نمایید.

پیچ های آسیب‌دیده را با آچار تخت و رینگی باز کنید.

برخی اوقات پیچ های زنگ زده تا حدی آسیب دیده اند که با ایجاد فشار بیشتر یا نیروی بیش از حد و دائمی نه تنها باز نخواهند شد، بلکه امکان شکستن آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد. جهت باز کردن این گونه پیچ ها باید به جای ایجاد فشارهای بیش از حد و نیروی بالاتر، از آچار تخت و رینگی استفاده نمایید. با کمک این آچار و وارد کردن چندین ضربه ی متمادی، پیچ قفل شده به راحتی باز خواهد شد.

انبر قفلی، بهترین ابزار برای بازکردن پیچ‌های ساییده

در مورد شیوه بازکردن پیچ زنگ زده برای پیچ و مهره های با زنگ زدگی بیش از حد  و گوشه ها یا شیار های سایش پیدا کرده یا دچار خوردگی، توصیه خواهیم کرد از انبر قفلی استفاده نمایید. این انبر با قفل شدگی و گیرش خیلی بیشتر ، خیلی آسان پیچ و مهره های سایش پیدا کرده و زنگ. زده را باز خواهد کرد.

با سوهان دو طرف پیچ زنگ‌زده را پخ کنید.

اگر بخش کلگی پیچ که دچار خوردگی دچارشده است و قادر نباشید آن را با پیچ گوشتی  ددرگیر کنید قادر هستید با بهره گیری از سوهان، دو طرف آن را صاف نمایید تا بعدا با آچار قادر باشید آن را باز نمایید .

اگر آچار بکس ندارید، از آچار شلاقی برای پیچ‌های زنگ زده َاستفاده کنید

بهترین روش جهت بازکردن پیچ های قفل و بزرگی که  زنگ. زدگی پیدا کردند و ساییدگی دارند، استفاده کردن از آچار بکس می باشد. با این حال، اگر آچار بکس همراه ندارید، قادر هستید از آچار لوله گیر یا شلاقی استفاده نمایید. این آچارها دسته ی بزرگ با ویژگی انتقال نیروی بیشتر و فک های پر قدرت می باشند و به شما کمک خواهند کرد تا پیچ های زنگ‌زده و ساییده شده را به راحتی باز نمایید.

پیچ‌های زنگ‌زده را با اسپری ضد زنگ باز کنید.

بهره گیری از اسپری ضد زنگ، یکی از آسان ترین انواع روش های بازکردن پیچ زنگ‌زده می باشد. ترکیبات موجود در این اسپری ضد زنگ، با حل کردن بخش های زنگ‌زده سبب خواهد شد تا قادر باشید این پیچ ها را در مرحله بعدی با بهره گیری از آچار رینگی یا دیگر ابزار ها به راحتی باز نمایید.

با چکش روی پیچ گوشتی ضربه بزنید تا پیچ باز شود.

جهت بازکردن پیچ های زنگ زده که کلگی و شیارهای سالمی دارند، قادر هستید سری پیچ‌ گوشتی را بر روی قسمت شیار گل پیچ قرار دهید و بعد از آن با انتهای پیچ گوشتی را با پتک یا چکش ضربه بزنید.

استفاده هوشمندانه از ابزار، بهترین چاره برای بازکردن پیچ‌های زنگ‌زده

در این مقاله ، روش بازکردن پیچ های زنگ زده را با بهره گیری از تکنیک های آسان و کاربردی  را تا به اینجا به شما توضیح داده ایم. با استفاده از چند ابزار دستی موجود در جعبه ابزار خود قادر هستید به راحتی پیچ های دچار عوامل طبیعی شده و هرز شده را باز نمایید.

برای بازکردن پرچ‌های زنگ‌زده باید چه کار کنیم؟

جهت باز کردن پرچ های زنگ‌ زده قادر هستید از روش های گوناگون همانند استفاده از اسپری ضد زنگ، سنباده زدن یا حرارت دادن به پرچ زنگ. زده استفاده نمایید.

 

برای رفع‌ پیچ زنگ زده سینک ظرفشویی از چه روشی استفاده کنیم؟

پیچ زنگ‌زده در سینک را با گیره یا دستگاه گره گیری محکم نمایید. اگر مقدار آسیب به پیچ خیلی بالا باشد، آن را جایگزین نمایید . برای این کار از یک تعمیرکار متخصص کمک بخواهید.

برای بازکردن پیچ ستاره‌ای زنگ‌زده از چه ابزاری استفاده کنیم؟

برای این کار از آچار ستاره ای یا خورشیدی استفاده نمایید.

 

انبردست چهار کاره بریلون یکی از محصولاتی است که در پی فارم موجود می باشد. این انبردست قابلیت سیم چین، سیم لخت کن، کابل شو را نیز دارد که می تواند برای مصارف گوناگونی بهترین گزینه باشد و یکی از ابزارهای لازم برای صنعت کاران میباشد. هم اکنون این محصول در پی فارم موجود بوده و با کلیک کردن بر روی عکس زیر میتوانید جهت خرید اقدام کنید.

انبردست بریلون مدل A109 سایز 9 اینچ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 854 میانگین: 3.2]

14 نظر در “بهترین روش های بازکردن پیچ زنگ زده

  1. میثم گفت:

    برای یاز کردن پیچهای زنگ زده ابتدا قسمتی از رزوهای پیچ که جلو دست میباشد را با فرچه سیمی ونفت پاک کنید سپس دو قطره روغن ترمز روی مهره بچکانید پس از آن مهره را نیم دور باز کنید نیم دور ببندید وقتی مهره روان شد یک دوردکامل باز کنید همین روش تا باز شدن کامل مهره ادامه دهید شدیدترین زنگ زدگیها با این روش باز میشه

    1. پویا بهرام رش گفت:

      سلام کاربر گرامی
      ممنون از به اشتراک گذاشتن راهکارتون.

  2. جعفر صمدی گفت:

    بهتر از همه این موارد پیچ زنگ زده خیس کردن با اب تمام

    1. پویا بهرام رش گفت:

      ممنون ای راهکار هم میتونه بسته به شرایط جوابگو باشه

    2. پویا بهرام رش گفت:

      ممنون این راهکار هم میتونه بسته به شرایط جوابگو باشه

  3. رضازاده گفت:

    با سلام
    مطالب وب سایتتون عالیست بود

    ممنون

    1. پویا بهرام رش گفت:

      باسلام و عرض ارادت
      ممنون از همراهی و توجهتون

  4. مجید ایرانی مسلمان گفت:

    سلام دوستان اگه جایی که پیچ رو می‌خواهید باز کنید با حرارت دادن خطری ایجاد نمی‌کند میتوانید مهره آن را با مشعل حرارت بدهید تا هم مهره منبسط شود هم مواد زنگ زده در اثر حرارت سوخته و آزاد شود ضمناً از مته در جایی که بریدن آن پیچ و تعویض آن با پیچ نو امکان دارد مغزی پیچ را سوراخ نموده و مهره را آزاد کنید راه سوم در صورت دسترسی و داشتن ابزار از سنگ فرز برای بریدن پیچ یا مهره آن میتوانید استفاده کنید و پیچ و مهره را با پیچ و مهره نو تعویض نمایید مواظب باشید اطراف پیچ و مهره‌ای که می‌خواهید برش بدهید یا حرارت بدهید آتش سوزی نشود

    1. پویا بهرام رش گفت:

      سلام کاربر گرامی ممنونیم که تجربیان و دانسته های خودتون رو به اشتراک گذاشتید. راهکارتون رو منتشر کردیم تا در معرض همه کابران عزیز قرار بگیره.

  5. رضا گفت:

    سلام
    بهترین راه استفاده از روغن ترمز می باشد

    1. پویا بهرام رش گفت:

      باسلام
      ممنون بله روغن ترمز هم میتواند تاثیر گذار باشد.

  6. حسین گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    خیلی راحت با سمبه نشان و چکش چنتا ضربه بزنید روی 6 گوشه مهره یا مغزی پیچ به طرفةالعینی باز می‌شود

    1. پویا بهرام رش گفت:

      باسلام و عرض ارادت
      ممنون از راهکاری که دادین منتشر کردیم تا کاربران بتونن در مواقع لازم استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *