مطالب آموزشی

معرفی انواع کارواش

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

کارواش یک ابزار برقی است و با توجه به قدرتی که دارد برای شست و شوی ماشین، ماشین آلات سنگین و سبک، نمای ساختمان ها و فضای کارگاهی مانند کشتارگاه ها استفاده می‌شود. کارواش ها شست و شو را به وسیله آب با فشار بالا انجام می دهند. کارواش بر اساس دو نوع موتور دسته بندی می شود: کارواش های دینامی و کارواش های ذغالی. کارواش های ذغالی با القای الکتریسیته دستگاه را روشن می کنند و به همین جهت دارای صدای کم تر و طول عمر بیشتر نسبت به دیگر کارواش ها می باشند اما قیمت آن ها بیشتر است. کارواش ذعالی دارای سیستم سیم پیچ و الکتروموتور هستند و به وسیله دو زغال موجود درخود، کارواش شروع به کار می کند.

فاکتور دیگری که افزون بر نوع موتور در کارواش ها مهم است و در دسته بندی آن ها نیز همیشه لحاظ می شود، مقدار فشار کاربردی برای خروج آب از دهانه خود می باشد. به طور معمول دستگاه های کارواش به 100،130،140 و 180 بار تقسیم می شوند. هرچه مقدار فشار وارده از سوی آن  بیش تر باشد دستگاه قوی تر و مخصوص کارهای سنگین تری  می باشد. کارواش 100 و 130 بار در مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرند و کارواش 160 و 180 بار صنعتی هستند و مخصوص کارهای سنگین تری طراحی شده اند. نکته ای که در استفاده از کارواش ها حائز اهمیت است این است که در آب و هوای مرطوب نباید استفاده شوند.

کارواش ها قطعات گوناگونی دارند که از مهم ترین قطعات آن ها می توان به لانس و تفنگ آب پاش و مخزن مواد شوینده اشاره کرد. نکته دیگری که قابل توجه است شیلنگ کارواش است که هرچه طول شیلنگ  بیشتر باشد قدرت مانور بالاتری در حین انجام کار در اختیار کاربر قرار میدهد. در ادامه مطلب می خواهیم انواع کارواش را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

انواع کارواش

کارواش دستی

در این روش شستشوی ماشین ها با استفاده از دستگاه واترجت انجام می شود. این دستگاه‌ قادر است دبی و فشار گسترده‌ای را تولید نماید اما دستگاه استفاده شده برای شست و شوی اتومبیل‌ها باید فشاری تا حدود(۱۶۰ الی ۲۰۰ بار) را تأمین نماید. اگر فشار وارده از کارواش تا حد گفته شده باشد بدون اینکه بدنه خودرو آسیب ببیند شست و شو با امنیت کامل و به صورت راحت و آسان انجام می‌شود. دستگاه واترجت با افزایش فشار به وسیله یک پمپ فشار قوی فشاری چندین برابر ایجاد می کند و با همین روش آب به ماده ای بسیار پاک کننده و قوی برای از میان برداشتن آلودگی‌ها و چربی های روی بدنه وسیله ی مورد نیاز تبدیل می شود.

کارواش اتوماتیک(مکانیزه ای)

در این دسته کارواش‌ها شست وشوی ماشین ها به صورت کاملاً اتوماتیک و مکانیزه صورت می گیرد. برای شستن ماشین‌های سنگین، ماشین‌های سواری، ماشین های کراس اور و ون ها می‌توان از این نوع کارواش استفاده کرد، تنوع کارواش‌ اتوماتیک زیاد است پس این امکان را فراهم نموده که متناسب با محیط نسبت به احداث کارواش مناسب عمل شود.

انواع کارواش اتوماتیک(مکانیزه ای)

کارواش های اتوماتیک در نهایت ماشین را تمیز به دست شما میرسانند اما شیوه تمیز کردن آن ها با یکدیگر متفاوت است در ادامه با انواع کارواش اتوماتیک و سبک کار آن ها آشنا میشویم.

کارواش دروازه ای

کارواش دروازه ای نوعی کارواش‌ اتوماتیک است که در آن ماشین ثابت مانده و ربات های هوشمند که از قبل برنامه ریزی شده اند جای ماشین را تشخیص می دهند و شروع به حرکت می‌کنند و شست و شوی ماشین را انجام میدهند. در این نوع کارواش‌های مکانیزه ای، برس هایی که ماشین از میانشان عبور می کند، سیستم های فوم پاش، سیستم خشک کن‌ و آبکشی و هر نوع آپشن روز افزون دیگری همه و همه بر روی یک ربات برنامه ریزی شده‌اند و کار این همه انسان را تنها و با انرژی نه چندان زیادی انجام میدهد. دروازه ای‌ها از پرطرفدارترین کارواش‌های خودکار در سراسر جهان می‌باشند چرا که در مدت زمان سریع کار را به بهترین نحو احسن انجام میدهند.

کارواش تونلی

در کارواش تونلی ماشین باید روی یک سطح قرار داده شود و در جلوتر تمام دستگاه های شست و شو به صورت ثابت قرار گرفته اند و سطح زیر ماشین که متحرک است از میان دستگاه های شست و شوی ثابت ماشین را عبور می دهد.

راهی ساده برای صرفه جویی در وقت و هزینه با کارواش شارژی

با پیشرفت علم و تکنولوژی کارواش های شارژی به بازار آمده اند تا عموم استفاده ها را از آن خود کنند. استفاده از کارواش های شارژی سبب صرفه جویی در مصرف آب، انرژی و وقت می شود و دیگر برای شستن ماشین تان به یک مکان خاص محدود نیستید چرا که به دلیل سبک وزنی به راحتی میتوانید آن را با خود به همه جا ببرید حتی در مسافرت های طولانی میتوانید با آب ساکن هم ماشینتان را بشورید چرا که بازدهی بسیار بالایی دارند و برای مصارف در هر مکانی مناسب هستند.

با کارواش های شارژی با داشتن دو تا باطری  می توانید در هر جا و هر مکانی بدون استفاده از آب لوله کشی با این کارواش شارژی کار کنید و حتی از وجود برق هم بی نیاز باشید.

کارواش شارژی ورکس

کارواش شارژی ورکس یکی از بهترین کارواش های شارژی با موتوری پر قدرت و وزنی سبک و بازدهی بالا برای مصارف خانگی به حساب می آید. این وسیله ی ایده ایده آل تنها با داشتن دو عدد باتری 20 ولت لیتیومی مکس در هر جایی بدون نیاز به هیچگونه آب پر فشار و برقی کار می کند.

وزن کارواش ورکس شارژی تقریبا 1.7 کیلوگرم می باشد. حداکثر دبی آن 50 لیتر بر دقیقه  است و اندازه شیلنگ آن 6 متر است. دارای لانس  قابل تنظیم در 5 خالت مختلف ، آپشن تامین آب از طریق شیلنگ متصل به شیر آب شهری و یا حتی آب ساکن و البته قابلیت تغییر سرعت موتور (6.5 الی 22 بار) است.

 

جمع بندی

در کل اگر بخواهیم درمورد بهترین کارواش تصمیمی بگیریم باید به نظر عموم مردم دقت کنیم که اغلب افراد چیزی را میخواهند که محدود به مکان و آب فشار قوی شهری نباشد و البته هزینه ی زیادی هم بر ندارد پس متوجه می شویم که کارواش های شارژی می توانند بهترین نتیجه مطلوب را حاصل شوند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *