مطالب آموزشی

راهنمای خرید سمپاش باغی

راهنمای خرید سمپاش باغی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

سم پاش ها ابزار ارزشمندی در سوله ابزار باغبان هستند. آنها یک روش آسان و کارآمد برای تحویل مقدار مناسب مواد در مکان مناسب ارائه می دهند.

چرا ممکن است به سمپاش باغی نیاز داشته باشید؟

سمپاش باغی به شما اجازه می دهند:

مقدار دقیق مواد مورد نیاز برای کار را اندازه گیری کنید.

سمپاش را دقیقاً از پوشش درشت و خیس کننده به یک غبار بسیار ریز تا یک جریان دقیق دوربرد تنظیم کنید.

سمپاشی را به سرعت و به دلخواه شروع و متوقف کنید.

از سمپاش بیش از حد با استفاده از شلنگ بلند و میله سمپاش برای اعمال دقیق مواد جلوگیری کنید.

سمپاشی به بالا یا پایین و همچنین در زیر برگ ها (جایی که بیشتر حشرات و بیماری های گیاهی را می توان یافت).

مواد غلیظ چمن و باغ را خریداری کنید که در بسیاری از موارد مقرون به صرفه تر از نسخه های پیش مخلوط هستند.

قبل از انتخاب سمپاش باغی، باید مشکل را شناسایی کنید. برخی از مناطق را می توان با مقادیر کمی آفت کش به صورت نقطه ای درمان کرد. مناطق دیگر (چمن‌زارها یا باغ‌های بزرگ) به سمپاش با ظرفیت بیشتر نیاز دارند. اندازه سمپاش باغی بسیار متفاوت است، از 1 لیتر تا 4 گالن، بنابراین یافتن مدلی متناسب با نیازهای مختلف باغبانی کار سختی نخواهد بود.

بهتر است باغداران حداقل دو سمپاش داشته باشند، یکی برای علف کش و دیگری برای حشره کش. بقایای بسیاری از علف‌کش‌ها به سختی از داخل مخزن سمپاش باغ پاک می‌شود و این بقایای باقی‌مانده می‌تواند به گیاهان شما آسیب برساند. بعلاوه مخلوط کردن آفت کش ها ایده خوبی نیست. اطمینان حاصل کنید که هر سمپاش را به درستی برچسب بزنید.

انواع سمپاش باغی

سه نوع اصلی سمپاش باغی وجود دارد:

انتهای شیلنگ

تانک

کوله پشتی

هر نوع را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که ماده ای که استفاده می کنید برای سمپاش باغی مناسب است.

سمپاش های انتهای شلنگی

سمپاش های انتهای شلنگی ساده ترین و کم هزینه ترین در این دسته هستند. آنها به یک شلنگ معمولی باغچه متصل می شوند. شما مواد غلیظی را به شیشه یا بطری سمپاش باغی اضافه می کنید و تنظیم روی بطری میزان تحویل را تعیین می کند. نیروی آب از طریق شیلنگ مواد را از بطری به سمت بالا می کشد و آن را با آب مخلوط و رقیق می کند. یک دستگاه ضد سیفون داخلی از برگشت مواد بلااستفاده به منبع آب شما جلوگیری می کند.

مخزن سمپاش

مخزن یا فشرده سازی رایج ترین انواع تجهیزات سمپاش باغی هستند. شما مواد غلیظ را به مخزن اضافه می کنید و سپس آب را به خط پر مشخص شده اضافه می کنید. پمپ کردن دسته به تعداد دفعات معین، هوای باقیمانده را تحت فشار قرار می دهد و سمپاش مواد را تحت فشار تحویل می دهد. یک اهرم کنترل روی میله، الگوی و مقدار سمپاشی را کنترل می کند. سمپاش های فشاری می توانند یک سمپاشی دقیق، هدف و بدون رانش موثر برای آفات خاک و چمن ارائه دهند. سمپاش باغی را برای یک سمپاشی درشت و خیس کننده، یک جریان غلیظ یا یک غبار ریز تنظیم کنید.

ظرفیت مخزن از 1 کوارت تا بیش از 3 گالن برای مدل های دستی متغیر است. مخازن ممکن است از پلاستیک پلی اتیلن، فولاد گالوانیزه یا فولاد ضد زنگ ساخته شوند. علاوه بر درمان آفات و بیماری‌ها، سمپاش‌های فشاری می‌توانند محلول‌های تمیزکننده را برای عرشه‌ها و سایدینگ اعمال کنند. فقط مطمئن شوید که از سمپاشی که دارای آفت کش است استفاده نکنید.

سمپاش کوله پشتی

سمپاش های کوله پشتی مانند سمپاش های فشاری دستی عمل می کنند. سمپاش باغی کوله پشتی از نوع صاحب خانه تا 4 گالن ظرفیت دارند. پیکربندی روی شانه حمل بار سنگین‌تر از مواد را آسان‌تر می‌کند. برخی از مدل‌های کوله‌پشتی نیز از یک پمپ اهرمی برای حفظ فشار بدون برداشتن دستگاه از پشت شما استفاده می‌کنند.

برنامه سمپاشی

یک برنامه منظم سمپاشی می تواند به جلوگیری از بسیاری از مشکلات آفات و بیماری های چمن و باغ کمک کند.

اوایل بهار

سمپاشی غیر فعال: آفات زمستان گذرانی بر روی بوته ها، درختان و سایر گیاهان چوبی دارند. سمپاشی خفته بسیاری از حشرات و بیماری های مضر را قبل از اینکه فرصتی برای رشد داشته باشند متوقف می کند.

بهار

علف های هرز چمن: بسته به علف هرز، علف کش را یا زمانی که علف هرز به طور فعال رشد می کند یا قبل از ظهور آن استفاده کنید. برچسب آفت کش را برای دستورالعمل بخوانید.

اوایل تابستان

باغ سبزیجات و گل: گیاهان را به طور مرتب از نظر آسیب آفت بررسی کنید. در صورت نیاز سمپاشی کنید.

بیماری گیاهی: تمام علف های هرز و گیاهان مرده را حذف کنید و یک برنامه سمپاشی منظم را شروع کنید. قبل از اینکه شواهدی از آسیب مشاهده شود، گیاهان حساس را سمپاشی کنید. هر هفت تا 10 روز یکبار تکرار کنید.

گل رز: گل رز را به دقت بررسی کنید تا لکه سیاه روی سطح بالای برگ وجود نداشته باشد. برگ های آلوده را جدا کرده و از بین ببرید. یک برنامه سمپاشی منظم را شروع کنید و تا اولین یخبندان ادامه دهید.

تابستان

مناطق بیرونی: مکان های پرورش پشه (آب ایستاده، لکه های علف های هرز و غیره) را حذف کنید. محل های استراحت (گل ها، بوته ها، شاخ و برگ های متراکم، دیواره های بیرونی و زیر برگ ها) را سمپاشی کنید.

تابستان گذشته

حشرات: ممکن است از دو نوع حشرات ناراحت شوید. اولی در خاک زندگی می کند و به ریشه های علف آسیب می رساند، در حالی که دومی از بالای زمین حمله می کند. شما می توانید مشکلات حشرات را با یک برنامه سمپاشی و مراقبت مناسب از چمن ها اصلاح کنید.

علف های هرز: در این زمان از سال، علف های هرز زیادی در چمن شما قابل توجه است، در حالی که دیگران به سادگی برای حمله بهار آینده جمع می شوند. هر دو نوع را می توان اکنون با یک برنامه سمپاشی حذف کرد.

بیماری چمن: چمن هایی که در سایه قرار می گیرند، در شب آبیاری می شوند، به دفعات زیاد آبیاری می شوند یا تمایل دارند برای مدت طولانی مرطوب بمانند، به احتمال زیاد مشکلات بیماری دارند. یک برنامه سمپاشی به جلوگیری از گسترش کمک می کند.

سقوط

سمپاشی فونداسیون: فونداسیون را در اطراف خانه خود سمپاشی کنید. حشرات خزنده کمتر از این سد آفت کش عبور می کنند. سمپاشی را فقط تا جایی که روان آب می شود انجام دهید و در تمام خانه سمپاشی کنید. همچنین یک نوار 2 تا 4 اینچی خاک در کنار فونداسیون سمپاشی کنید.

تمام سال

گیاهان آپارتمانی: در صورت مشاهده علائم حمله حشرات، باید از مواد سمپاشی مناسب استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *